И в почивните дни не спира работата по реконструкцията на трамвайна линия 5 по столичния "Цар Борис III", видя Столица.bg. Целта е да се навакса изоставането от графика.
Ремонтът се забави през юни 2021 г. заради дъждовете, както и заради грешки на изпълнителя на проекта - работата между спирките "Иван Гешов", "Лагера" и "Хиподрума" бе спряна и вече положените основи на стоманобетонния релсов път бяха премахнати и изградени отново заради неподходящ материал.
В момента по линията се работи без почивен ден. Текат последни, довършителни работи по новата контактна мрежа, работи се по оформянето на пероните и се поставят колони. Възстановяването на движението по една от най-натоварените трамвайни линии по "Цар Борис III" се очаква с нетърпение от столичани. Маршрутът дневно се ползваше от около 50 000 души преди ремонта.
Възстановяват 10 км жив плет по трамвайното трасе на “Тотлебен“ и „Цар Борис III”
Преди месец зам.-кметът на Столична община, направление "Обществено строителство", Ангел Джоргов обясни, че ежедневно се работи. Имало някои изоставяния, свързани с доставки на материали заради епидемията и войната. Той прогнозира, че през юли ще бъде готов и релсовият път, и контактната мрежа и ще може да започне процедурата за въвеждане в експлоатация.
Реконструкцията започна на 10 април 2021 г. Проектът е на стойност 40 534 831 лв. без ДДС и се финансират по програма "Региони в растеж". Част е от големия проект на Столична община на стойност 125 млн. лева.
Първата част от ремонта включва изграждането на линейния парк между пл. "Македония" и Руски паметник, който вече е готов, а също и реконструкция на релсовия път до ухо "Бъкстон".
Вторият етап на проекта е ремонт от ухо "Бъкстон" до Княжево.
Независимо от цялостната модернизацията на трамвайния път, характерът на историческия образ на булеварда със специфичния силует на растителността ще бъде изцяло запазен и възстановен.
„Емблематичният жив плет, характерен за обособеното трамвайно трасе по булевардите „Тотлебен“ и „Цар Борис III” предстои да бъде изцяло възстановен. Тази част от растителността, която е в добро здравословно състояние ще бъде запазена, а там където е необходимо – тя ще се допълни и обогати с нова от същия вид. Със завършването на ремонтните дейности по трамвайното трасе в края на 2023 г. живият плет ще бъде напълно възстановен“, отбеляза зам.-кметът по строителство в Столична община инж. Ангел Джоргов при едно от редовните си посещения на строителния обект.
Коментари
Последни
Столичният кв. Стрелбище ще има нова детска градина с 200 места още тази година
Заместник-кметът на София Иван Василев провери изграждането на новата детска градина за 8 групи в кв... Прочети още...
Променят маршрутите на трамваи 1, 3 и 27 заради ремонта на гарата в София
Заради ремонт на Централна гара - София през следващите 15 месеца, ще има нова организация на движен... Прочети още...
Отиде си доц. д-р Биляна Томова
След дълго боледуване от този свят си отиде доц. д-р Биляна Томова. Тъжната вест съобщиха колегите ѝ... Прочети още...
Протестите заради промените по столичния бул. Витоша продължават и днес
Протестите заради промените в движението в центъра на София се очаква са продължат и днес, съобщава ... Прочети още...
Виж също
closeПроменят движението към София между 20-и и 21-и км на АМ „Тракия"...
Заради ремонт на селскостопански подлез се променя организацията на движение в посока София между 20-и и 21-и км на АМ &...
Прочети още keyboard_arrow_right