Наваксват изоставането в ремонта на трамвай 5, довършва се контактната мрежа (СНИМКИ)

photo_library
  • -

    Снимка: Столица.bg

  • -

    Снимка: Столица.bg

  • -

    Снимка: Столица.bg

  • -

    Снимка: Столица.bg

И в почивните дни не спира работата по реконструкцията на трамвайна линия 5 по столичния "Цар Борис III", видя Столица.bg. Целта е да се навакса изоставането от графика. 

Ремонтът се забави през юни 2021 г. заради дъждовете, както и заради грешки на изпълнителя на проекта - работата между спирките "Иван Гешов", "Лагера" и "Хиподрума" бе спряна и вече положените основи на стоманобетонния релсов път бяха премахнати и изградени отново заради неподходящ материал.

В момента по линията се работи без почивен ден. Текат последни, довършителни работи по новата контактна мрежа, работи се по оформянето на пероните и се поставят колони. Възстановяването на движението по една от най-натоварените трамвайни линии по "Цар Борис III" се очаква с нетърпение от столичани. Маршрутът дневно се ползваше от около 50 000 души преди ремонта.

Възстановяват 10 км жив плет по трамвайното трасе на “Тотлебен“ и „Цар Борис III”

Преди месец зам.-кметът на Столична община, направление "Обществено строителство", Ангел Джоргов обясни, че ежедневно се работи. Имало някои изоставяния, свързани с доставки на материали заради епидемията и войната. Той прогнозира, че през юли ще бъде готов и релсовият път, и контактната мрежа и ще може да започне процедурата за въвеждане в експлоатация.

Реконструкцията започна на 10 април 2021 г. Проектът е на стойност 40 534 831 лв. без ДДС и се финансират по програма "Региони в растеж". Част е от големия проект на Столична община на стойност 125 млн. лева.

Първата част от ремонта включва изграждането на линейния парк между пл. "Македония" и Руски паметник, който вече  е готов, а също и реконструкция на релсовия път до ухо "Бъкстон".

Вторият етап на проекта е ремонт от ухо "Бъкстон" до Княжево.

Независимо от цялостната модернизацията на трамвайния път, характерът на историческия образ на булеварда със специфичния силует на растителността ще бъде изцяло запазен и възстановен.

„Емблематичният жив плет, характерен за обособеното трамвайно трасе по булевардите „Тотлебен“ и „Цар Борис III” предстои да бъде изцяло възстановен. Тази част от растителността, която е в добро здравословно състояние ще бъде запазена, а там където е необходимо – тя ще се допълни и обогати с нова от същия вид. Със завършването на ремонтните дейности по трамвайното трасе в края на 2023 г. живият плет ще бъде напълно възстановен“, отбеляза зам.-кметът по строителство в Столична община инж. Ангел Джоргов при едно от редовните си посещения на строителния обект.

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 32 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 39 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (30%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 17 Гласове)
Общо гласували: 152 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Променят движението към София между 20-и и 21-и км на АМ „Тракия"...

Заради ремонт на селскостопански подлез се променя организацията на движение в посока София между 20-и и 21-и км на АМ &...

Прочети още keyboard_arrow_right