Желаещи за концесия на спирките в столицата няма

Зарков

Снимка: Столица.bg Зорница Митин

Няма такива, които искат да се заемат с концесията на спирките от столичния градски транспорт, съобщава Кристиян Кръстев, зам.-кмет по транспорт в Столичната община.

Единствените места, към които има някакъв интерес, са по-оживените НДК и хотел „Плиска“. Към тях интерес проявяват кандидати, които целят предимно реклама или успешна реализация на дребната търговия. Те не се интересуват от останалите части на столицата.

За да бъдат еднакви всички спирконавеси, трябва да бъде разработен унифициран модел за различните типове. Цели се пълно обновяване на всички спирки.

СОС вече е взел решение за начало на процедура за отдаването на спирките на концесия за срок от 15 години, но все още не е обновена.

Още през 2019 г. столичният кмет Йорданка Фандъкова поиска  спирките да бъдат поддържани от общината, а не от частен оператор. После възложи на новия зам.-кмет да прецени кой и как да ги поддържа.

Търсенето и намирането на оптимален вариант за управление на спирките трябва да следва интереса на гражданите и по-конкретно – столицата да разполага с надежда спиркова инфраструктура и същевременно да се реализират приходи от реклама и постоянна поддръжка, споделя Кръстев.

 

Зам.-председателят на комисията по транспорт и пътна безопасност в Столичния общински съвет Зафир Зарков смята че липсата на интерес се дължи на коронакризата и минималния пътникопоток в градския транспорт.

Зарков изтъква, че целта на концесията е чрез публично-частно партньорство максимално да бъдат подменени всички спирконавеси. Ще се търси работещ вариант за процедурата.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Модерни трамваи ще обслужват и северните райони на София...

Най-сетне ще има модерни, климатизирани, нископодови мотриси и по линиите, които обслужват северните райони на столицата...

Прочети още keyboard_arrow_right