Увеличение на заплатите с 30% искат от транспортния синдикат на Подкрепа в София и предупреждават, че София може да остане без градски транспорт.
Работещите в столичния градски транспорт планират поредица от протести, ако институциите не им обещаят по-високо заплащане. Това заяви Иван Кирилов, председател на федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" пред БНТ.
Синдикатите предупреждават, че столицата може да остане без градски транспорт, ако не се вдигнат заплатите на работещите в Столичния градски транспорт.
Последното повишение с 10% е било през април, както е Колективния трудов договор, подписан от Столична община през 2019 година пролетта. Тогава отново имаше недовлоство на работещите в градския транспорт в София и най-вече от надхвърляне на часовете за извънреден труд.
Над 100 шофьори са напуснали градския транспорт за шестте месеца на 2022 г.
"Хората напускат, защото средствата, които получават в дружествата от градския транспорт в София и страната не им достигат, за да съществуват нормално. Задълженията на всички се повишиха, инфлацията е 17,7%, ако така продължават така нещата, градският транспорт няма да може да функционира, не на последно място заради липса на кадри", коментира Иван Кирилов от КТ "Подкрепа".
Той каза, че са инициирали разговори в Столична община и такива ще има и в другите общини. И да има и да няма правителство, някой трябва да ни обърне внимание, надява се Кирилов. А през април т. г. синдикатите отново се срещнаха с кмета на София и се споразумяха.
Транспортните дружества на Столична община не са спирали да търсят шофьори и ватмани. Обява за работа има от столичния електротранспорт за ватмани и шофьори на електрически автобуси в градския транспорт.
С извънредния труд и други социални придобивки заплатите им стигат 2000 - 2300, а основната заплата е 1580 лв., съобщиха пред Столица.bg от Електротранспорт. В брутната им заплата са включени, храна, класове и извънреден труд. "Непрекъснато търсим хора, защото има такива, които се пенсионират и напускат. Затова е непрекъснато имама обучение на новопостъпилите. текучеството е нормално и поддържаме 850 работници", обясниха от Столичен електротранспорт.
Ако се наложи, отново ще има блокади на кърстовища и не само - ако трябва, ще се затварят на гаражи и депа и е напълно вероятно София да остане без градски транспорт, предупреждава синдикалистът Иван Кирилов пред БНТ.
Коментари
Последни
ГЕРБ-София: Спирането на Симеоновския лифт дава право на общината да си върне лифтовете на...
Със спирането на Симеоновски лифт собственикът на лифтовете „Витоша ски“ нарушава приват... Прочети още...
Подлезът на бул. България в София е конструктивно здрав, но иска ремонт
Специализираната лаборатория към Университета по архитектура, строителство и геодезия представи на а... Прочети още...
Заради ремонта на бул. Т. Каблешков в София: Без коли при бл. 261 (ВИДЕО)
Строителните дейности по бул. „Тодор Каблешков“ в столичния кв. Манастирски ливади - изт... Прочети още...
С концерт в столичния храм "Света Параскева" отбелязват 110-годишнината на Борис Христов
С концерт в софийската църква "Света Параскева" ще бъде чествана 110-годишнината на неповторимия опе... Прочети още...
Виж също
closeКметът на София обещава да се засили контролът на драскачите по с......
Столична община започна да чисти от графити и драсканици обществени сгради, подлези и емблематични сгради. Това обяви въ...
Прочети още keyboard_arrow_right