Карлос Контрера е общински съветник в Столичен общински съвет и в този мандат е председател на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност. Сред колегите си се слави като партийното острие на ВМРО в София. Председател е на групата "Патриоти за София", кандидат е за народен представител и лидер на листата на патриотите в 24 МИР в столицата. При дискусии и напрежение в една от най-тежките комисии на СОС той успява да балансира и разглежда проблемите от гледна точка на гражданите, ползващи градския транспорт. Пред Столица.bg той споделя за развитието на градския транспорт в столицата, за новите проекти, транспортни връзки и ефекта, и ползите за столичани от тяхното реализиране.
- За последните 5 години къде се намира столицата ни по отношение на транспортните връзки?
- В тази кампания дебатът за транспорта де факто отсъства. Не става ясно какво точно предлагат останалите с някои малки изключения. За Демократична България, Мая Манолова и Слави Трифонов това е тема табу. Просто липсва. А са с претенция да управляват и да са по-добри.
За мен разширението на Южната дъга от Младост до Герман е добър напредък. Знаете какви проблеми с трафика създаваше този участък. Добре е, че проектът за "Първа българска армия" също е на етап започване, да се надяваме, че след финализиране на процедурите още тази година ще започне рехабилитацията.
Ще посоча един стар дефект – фокусирането пак върху южните части на града. Северните райони някак пак остават на заден план. Това е грешка, за която много пъти съм критикувал политиката на ГЕРБ.
- Какво да очакват столичани?
Според проектите в следващите две-три години, по които трябва да се работи са разширението на Северния околовръстен път – от с. Казичене до връзката с Люлин, Западната тангента и Южната дъга на Околовръстния път от бул. „Бъкстон“ през бул. „Цар Борис Трети“ до „Овча купел“. Това са проекти, които изключително ще помогнат за облекчаване на трафика. Околовръстният път е държавна отговорност, въпрос на национална политика е. Що се отнася до „Западна тангента“, смятам, че може да се осигури финансиране от републиканския бюджет.
- Реализирането на проекта за 10 стратегически инфраструктурни проекти, заложен в бюджета на Столична община, представен от кмета Фандъкова и приет от СОС, как ще промени София?
- Това са проекти, които без подкрепата на ВМРО нямаше да видят бял свят, това са фактите. Видяхте, че освен ГЕРБ само ние, съветниците от ВМРО подкрепихме тази идея. Останалите – и БСП, и Демократична България са против да се изгради Източната тангента, бул. Копенхаген и т.н. Както казах още при дебатите – лично аз подкрепям, защото два от ключовите обекти, за които от миналия мандат работя, са включени. Това са Източната тангета и бул. Копенхаген. Освен това се предвижда и основен ремонт и реконструкция на бул. Рожен, нещо което за районите Надежда и Нови Искър, например, е изключително важно. Това са все транспортни връзки, които от една страна ще облекчат трафика, а от друга ще дадат възможност на тези по-крайни райони да се развиват, да бъде по-удобно за гражданите и бизнеса. Без адекватен достъп няма как да има развитие.
И една странична тема, но пряко свързана с бул. Копенхаген. В програмата си като кандидат съм заложил идеята да осигурим финансиране чрез държавата или оперативните програми и да закупим 100 нови трамвая за София – част от тях предлагам да бъдат за бъдещото трасе по бул. Копенхаген.
- Изграждането на вътрешните рингове до какъв резултат ще доведе в трафика на автомобили в столицата?
- Вътрешните рингове са важни, за да освободим центъра от транзитния трафик, да го пренасочим към периферията. Така ще решим част от проблемите със задръстванията. Ще ни позволи и да ускорим обществения транспорт. В момента запушването на няколко ключови кръстовища води до блокада на половината град – например „Ректората“ или „Орлов мост“. Вътрешните рингове ще облекчат тези проблеми.
Аз разсъждавам и в посока промени на маршрути на линии и нови наземни линии, за да не се налага всички да минават пак през центъра, пътувайки и с обществения транспорт. Така например една наземна линия – автобусна или електробусна от станция „Орландовци“ до кв. Враждебна“ или дори до магазин „Джъмбо“ на бул. Ботевградско шосе би била добра идея. Има и концепция за удължаване на тролейбусна линия 1 до кв. Враждебна (технически е възможно), за да обслужва множеството офиси и складове в района. Добра идея е и изграждане на вътрешноквартална линия за Дружба-1 и Дружба-2, например с електробус, за да се осигури довеждащ транспорт на целия район до метрото. Според мен след завършване на разширението на Околовръстния път между Младост и Герман вече може да се мисли и за нова наземна линия от МС Витоша през Околовръстния път до Бизнеспарка, за да обслужва работещите в района и да се разтовари дългата и тежка линия 111.
Александра Никова
Купуването и продаването на гласове са престъпления!
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 25 април 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 25 април. Благовест ... Прочети още...
Нова арт инсталация е част от Градската градина на София (СНИМКИ)
Инсталацията на художника Красимир Терзиев „Между миналото, което е напът да се случи, и бъдещ... Прочети още...
Променят движението в тунелите „Топли дол" и „Правешки ханове" по празниците
Промяна в организацията на движение през тунелите „Топли дол" и „Правешки ханове" на АМ ... Прочети още...
Стълб падна върху кола в столичния Студентски (СНИМКИ)
Инцидент с автокран с неприбрана стрела се е случил в столичния район „Студентски“, съоб... Прочети още...
Виж също
closeЗапочва подаването на заявления за гласуване в чужбина...
Централната избирателна комисия уведомява, че от 12.00 часа българско време на 23 април 2024 г. на интернет страницата н...
Прочети още keyboard_arrow_right