Общинският съветник от ВМРО Карло Контрера е против увеличението на скоростта на автобусите от градския транспорт в София. Такова предложение е записано в проект на зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов от „Спаси София", съобщават от пресцентъра на ВМРО.
„Научавам, че пресният зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов (Спаси София) е изпратил писма до транспортните оператори за увеличаване на скоростта на движение по някои линии на автобусния и трамвайния транспорт. Това са т.нар. ускорения. Кадърът на спасителите предлага в някои участъци вдигане на експлоатационната скорост на автобус до 50 км./ч., а някъде и повече. Смятам това за абсолютно безотговорно. Не може да орежеш разписание с над 13 минути. Този автобус ще лети ли?", пита Контрера, който е и зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС.
Той задава още резонни въпроси, като например как ще се изпълняват подобни разписания и помислено ли е за безопасността на правостоящите хора в градския транспорт.
„Всички сме запознати, че когато става дума за обществен транспорт винаги трябва да имаме предвид, че в пътническите салони се возят правостоящи, деца, възрастни хора, хора с увреждания. При висока скорост и рязко намаляване на скоростта рискуваме инциденти с пострадали, че дори и смъртни случаи“, посочва общинският съветник.
От ВМРО припомнят, че само за седмица в столицата станаха няколко катастрофи с трамвай, тролей и автобус, при които има пострадали и жертва.
Контрера е категоричен, че подобни решения, касаещи пътната безопасност, живота и здравето на софиянци, трябва да бъдат разгледани в Комисията по транспорт на СОС.
Ето и пълния текст на позицията:
Спасителите на София ще превърнат улици и булеварди на столицата в бойно поле.
Научавам, че пресният зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов (Спаси София) е изпратил писма до транспортните оператори за увеличаване на скоростта на движение по някои линии на автобусния и трамвайния транспорт. Това са т.нар. ускорения. Кадърът на спасителите предлага в някои участъци вдигане на експлоатационната скорост на автобус до 50 км./ч., а някъде и повече. Смятам това за абсолютно безотговорно. Не може да орежеш разписание с над 13 минути. Този автобус ще лети ли?
Как ще се изпълняват подобни разписания? Когато става дума за обществен транспорт винаги трябва да имаме предвид, че в пътническите салони се возят правостоящи, деца, възрастни хора, хора с увреждания. При висока скорост и рязко намаляване на скоростта рискуваме инциденти с пострадали, че дори и смъртни случаи. В тежкия и усложнен трафик за мен е грешка урбулешката да се увеличава без анализ и проби на терен скоростта на автобусното и трамвайно движение в цели участъци. Част от трасетата по технически причини не позволяват увеличение на експлоатационната скорост, т.е. има дупки, неравности, изкривявания и пропадания на пътното платно, неукрепени шахти, пешеходни пътеки, изкуствени неравности и прочие.
Намаляването на интервала на движение чрез увеличаване на експлоатационната скорост е рисково за водачите от наземния градски транспорт. Как ще изпълняват тези разписания? Ще рискуват инциденти и здравето на пътниците, карайки бързо, или ще предпочетат да бъдат глобявани и да не им се признават курсовете поради закъснение? Невъзможна дилема.
Категорично се обявявам против едностранния и дилетантски подход на спасителите на София чрез техния зам.-кмет по транспорта! Абсолютно недопустимо е да се увеличава експлоатационна скорост без анализ и проби на терен, защото някой се събудил сабале и така му хрумнало. А утре, когато един автобус, летящ по улиците с пътници, катастрофира?
На първо място са живота и здравето на водачи и пътници! На първо място! Високата скорост може да увеличи авариите по подвижния състав, който и без това е кът. С други думи да се изпочупят рейсове и трамваи и утре да няма техника, с която да се обслужват линиите. Безумията на „Спаси София" трябва да бъдат спрени. Не може да се правят експерименти с живота и здравето на хората!
Категоричен съм, че щом става дума за ускорения, за подобни промени в разписания, тези въпроси трябва да се решават на транспортна комисия към СОС, а не еднолично от някой, пък бил той и заместник-кмет.
Ако безумните предложения на зам.-кмета Илиян Павлов се приемат, ще носи ли той отговорност - включително наказателна, за инцидентите и пострадалите, които неминуемо ще са резултат от хвърчащите по софийските улици и булеварди автобуси и трамваи?
Коментари
Последни
Мъж ще лежи 8 години в затвора за опит за убийство в София
По обвинителен акт на Софийска градска прокуратура мъж е признат окончателно за виновен за опит за у... Прочети още...
Шефът на кадастъра в София стана директор на Агенцията по геодезия
Инж. Момчил Терзийски е назначен за изпълнителен директор на Агенцията по геодезия, картография и ка... Прочети още...
Можете да проверите и онлайн къде да гласувате на 9 юни
Българските граждани могат да проверят от днес номера на избирателната секция и мястото на гласуване... Прочети още...
Мобилни екипи на полицията ще дежурят в села в Софийско (ГРАФИК)
Екипи на полицията ще дежурят в малките населени места в Софийска област, съобщават от Областната ди... Прочети още...
Виж също
closeАвтобус 384 в столичния "Дружба" вече не се движи...
Закрива се от днес автобусната линия 384, с маршрут само жк Дружба - бл. 3 през Летището, метростанция Дружба и до бл. 2...
Прочети още keyboard_arrow_right