Граждани поискаха нов проект за модернизация на жп линията Елин Пелин - Септември

Жп линията Елин Пелин-Септември

Снимка: НКЖИ

Според жителите идеята на проекта е да се налеят милиони в железницата а тя отново да бъде неконкурентоспособна спрямо останалия транспорт.

Също така проекта липсват цялостно от районите Вакарел и Костенец, в него са открити нарушения в цялостната процедурата по ОВОС, заявяват от гражданската инициатива.

Те припомнят, че са много кратно са сигнализирали министър-председателя Бойко Борисов за сериозните рискове и проблеми от неефективно изразходване на близо милиард в жп линията Елин Пелин – Септември.

Първо според реализирането на проекта ако той остане така, няма да има конкурентоспособно между времепътуването „врата – врата” между София и Пловдив, респективно – Бургас и обратно. Пътуването с влак ще продължи да бъде по-дълго и бавно от отколкото с автомобил или автобус.

Според гражданската инициатива, само в нашата държава можем да сравняваме несравними алтернативи.

Освен проблема с време пътуването, в проекта са открити и доста сериозни нарушения в Оценката за въздействие върху околната среда, в наредбата на ОВОС (чл. 14,ал.1, т.3) е посочено, че е необходимо равностойно описание, анализ и съпоставка на алтернативите.

В дадената процедурата се разглеждат само 2 варианта, а те на практика са практически несъпоставими, както от експлоатационна и пазарна гледна точка, така и от вариант за реконструкция на съществуващата линия, също и вариант трасе за скорост до 120 км/ч. и едва един 1 вариант за такова до 160 км/ч, който пък е претърпял преработка.

Дадената алтернатива за трасе с до 120 км/ч пък изобщо не отговаря на нито едно европейско изискване за международните коридори и модернизирани жп линии, които трябва да са със скорости не по-малко от 160 км/ч.

Така на практика ако проекта влезе в сила жителите на Костенец и Вакарел остават без достъп до жп-транспорта и едвали не насила ще бъдат бутани в автомобил. А в Ихтиман ще продължат старта традиция да ходят до гарата с каруца…

При една реализация на проекта, близо 15 000 души няма да могат да ползват железопътен транспорт. Голям проблем е изместването спирките да бъде с над над 3 км. североизточно гара Костенец.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Пиян заплаши с пистолет свой съселянин в с. Шипочане...

Полицията задържа 60-годишен мъж от самоковското с. Шипочане за това, че е заплашил с пистолет свой съселянин, съобщават...

Прочети още keyboard_arrow_right