Тази учебна година ще завърши присъствено, ако няма нова епидемична вълна от коронавирус, съобщават от МОН.
Към днешна дата седемдневната заболяемост от COVID-19 в София и страната е само 75 на 100 000 души, като тенденцията е за устойчив спад. Последно толкова нисък процент е имало около 15 август 2021 г.
При тази ситуация Министерството на образованието и науката (МОН) насочва усилията си към социалната интеграция и наваксването на евентуалните образователни пропуски при децата и младежите, които учиха дълго време онлайн.
Родителите, които не желаят децата им да се върнат в училище до края на учебната година за по-големите ученици, могат да изберат между други две форми на обучение – самостоятелна и индивидуална. Промяната става чрез заявление до директора на училището.
Самостоятелната форма на обучение включва самостоятелна подготовка и изпити за определяне на годишни оценки по учебните предмети от училищния учебен план за дневна форма на обучение. Този вид обучение се организира след решение на експертна комисия, създадена към съответното регионално управление на образованието (РУО), в която се включва и представител на Агенцията за социално подпомагане.
Когато самостоятелната форма на обучение е избрана по желание, изпитите по учебните предмети се провеждат в две сесии. В конкретния случай трябва да се организира изпитна сесия за втория учебен срок, като се вземат предвид и получените до момента текущи оценки на учениците.
За ученици със специални образователни потребности (СОП) формата на обучение се препоръчва от екипа за подкрепа за личностно развитие в училището. Ученици със СОП, които се обучават в центрове за специална образователна подкрепа, не могат да преминат към самостоятелна форма.
Друга възможна форма за обучение без всекидневен контакт с много хора е индивидуалната. Тя включва индивидуални учебни часове, а срочната и годишна оценка се определя на базата на текущо оценяване или чрез изпити. Индивидуалното обучение се провежда по индивидуален учебен план и график на учебните часове, утвърдени от директора. Индивидуалните учебни часове се провеждат в училището. Когато ученикът по обективни причини не може да посещава училището, се допуска занятията да са в домашни или в болнични условия, а за ученици със СОП – и в център за подкрепа за личностно развитие.
Учениците, които преминат към самостоятелна или индивидуална форма на обучение, запазват предоставените им за безвъзмездно ползване учебници и учебни комплекти до края на учебната година.
Коментари
Последни
Тръпката е на боксовия ринг в битката за абсолютен световен шампион в тежка категория!
25 години феновете на професионалния бокс в тежка категория мечтаят за двубой, в който да се обединя... Прочети още...
Третото издание на DigitalK&A1 Awards отличи топ 3 на технологичните бизнес иновации на 20...
А1 е съорганизатор на конкурса, превърнал се в платформа, насърчаваща бизнес IT иновациите. Техн... Прочети още...
„Петък с Yettel“ се завърна: куп изненади с отстъпки очакват участниците в играта
През май петъчната игра в мобилното приложение на Yettel ще предложи отстъпки до 25% за страхотни см... Прочети още...
Електрохолд Трейд доставя на Нестле България 13 500 мВтч зелена енергия през 2024г.
Електрохолд Трейд ще съдейства на своя партньор Нестле България да постигне екологичните си цели, ка... Прочети още...
Виж също
closeНСИ: Средната заплата през март в София е била 3231 лв....
Средното възнаграждение в София за първия месец на годината е било в размер на 2 960 лв., през февруари - 2 919 лв., а п...
Прочети още keyboard_arrow_right