През есента София ще се изправи пред един много сериозен проблем, за който предупреждавам от началото на годината - липсата на шофьори в градския транспорт. За предстоящ проблем предупреждава общинският съветник и бивш председател на Комисията по транспорти и пътна безопасност в СОС Карлос Контрера във фейсбук.
Дви преди последната сесия на СОС за политическия сезон той подаде оставка като председател, а постът го зае заместникът му Замфир Зарков.
Причините са две - финансови и някои влошени условия на труд. Дефицитът е както в автобусния транспорт, така и в електротранспорта. Има възможност да бъдат направени няколко стъпки с цел излизане от ситуацията. Напълно възможно е през септември по обективни причини да не влязат зимните разписания и да се возим на летните разредени курсове, а основната причина да бъде, че няма кой да управлява автобусите, тролейбусите, електробусите и трамваите. Целесъобразно е още есента, независимо, че е съвсем в края на мандата да се се гласува от СОС споразумение за увеличение на заплатите в обществения транспорт за следващите 2 или 3 години. Според мен в момента подходът трябва да бъде по-прецизен от вече изтеклото тази година споразумение между общината и синдикатите в столичния транспорт. На първо място да се увеличи щатното заплащане на сервизния персонал с по 150 лева всяка година. На второ място да се предвиди увеличение на възнагражденията на водачите по формулата 10+5 % за всяка от трите години - 2024, 2025, 2026г., като 10% се получават от януари месец на съответната година, а 5% от септември месец на съответната година. На трето място е логично да бъде разписано и увеличаване на средствата за храна - т.нар. храноден, с по 1 лв. за всяка година. На четвърто място е необходимо да се приеме подробна инвестиционна програма, разчет за подобряване условията на труд, т.е. основен ремонт на сервизните халета, помещенията за почивка, плацовете.
Смятам, че без конкретни и ясни стъпки в тази посока кризата с работещите в обществения транспорт ще се задълбочава до степен изпадане в патова ситуация.
Смисълът на едно подобно решение, споразумение, увърдено от СОС е да има ясна перспектива за работещите в сектора. Когато има прогнозируемост и яснота много по-лесно могат да бъдат задържани кадрите, както и да се привличат нови. Всичко останало е решение на парче. Подготвям предложения в тази посока, друг е въпросът дали отново няма да срещнем онази степа от инат и политическо късогледство, която е и причината все още да няма гласувани подобни мерки, след като през април 2023г. изтече последното тригодишно споразумение за транспорта в столицата.
Коментари
Последни
Космонавтът Георги Иванов раздаде курбан за здраве в Банкя
Навръх имения си ден космонавтът Георги Иванов даде курбан за здраве в Банкя. Събитието се състоя в ... Прочети още...
Приматите в столичния зоопарк получиха боядисано яйца за Великден (СНИМКИ)
Част от обитателите на Столичния зоопарк също отбелязаха Великден. По повод празника животните в сек... Прочети още...
Митничари на Калотина иззеха 24 540 евро, скрити в камион
Митнически служители от отдел „Борба с наркотрафика" на ГКПП Калотина откриха недекларирана ва... Прочети още...
След Великден започва Светлата седмица
Седмицата след Великден се нарича Светла, защото всеки от дните е свързан с надеждата за изкупуване ... Прочети още...
Виж също
closeЛопата "украси" страничното огледало на паркирала кола в София...
Странен случай на лопата, забита в страничното огледало на кола, видимо паркирала в нарушение показаха граждани в групат...
Прочети още keyboard_arrow_right