Реформа на платеното паркиране в столицата предлага Борис Бонев

photo_library
  • Предожение за реформа в паркирането

    Снимка: Спаси София

  • Предожение за реформа в паркирането

    Снимка: Спаси София

Независимият съветник Борис Бонев от Спаси София внесе днес в СОС предложение за мащабна реформа на платеното паркиране в София, съобщават от Спаси София.

“През десетте години, откакто беше въведена Синята зона, не са правени никакви корекции, освен механично увеличаване на зоните. През този период градът ни значително се промени, а натискът от автомобили осезаемо нарасна. С предложението ни целим да осъвременим условията за паркиране, да улесним живущите в зоните, да гарантираме повече паркоместа и най-накрая да вкараме ЦГМ в 21-ви век.”

- каза общинският съветник и допълни, че това е най-мащабната реформа в сферата на паркирането, откакто има зони за платено паркиране.

От Спаси София казват, че внесеният доклад, продукт на няколкомесечна работа, предвижда десетки промени и подобрения.

 “Основна промяна е ограничаването на броя на служебните и безплатни паркоместа за институциите до 3. В момента сме свидетели как държавни институции, министерства, даже самата Столична община, окупират огромни пространства за служебните си автомобили и Общината по никакъв начин не ограничава това. Не е справедливо цели улици и площади да се ползват като служебни паркинги, а живущите да нямат къде да паркират, докато пешеходците лавират между колите по разбитите тротоари.”

- обясни Бонев.

Градските активисти споделят, че са провели десетки разговори и ежедневно получават сигнали от живущи в центъра, които се оплакват от огромния наплив на автомобили. Според тях, липсата на правила, отговарящи на днешните проблеми, сериозно затруднява живота на хората.

“Затова предлагаме разширяване на Синята зона в рамките на целия център. Нелогично е крайно натоварените райони около НДК, Халите, Докторския паметник и др. да продължават да бъдат извън Синята зона. Също така предвиждаме тя да важи с един час повече - до 20:30 ч., както и да работи и в неделя между 10 и 18 часа.”

споделя Андрей Зографски от Спаси София.

От гражданската организация казват, че предложението им съдържа и възможността за въвеждане на специални места за автомобили за зареждане, както и места за качване и слизане на пътници, които улесняват движението около обществени обекти и транспортни възли.

 “Предвиждаме и възможността за въвеждане на “Уикенд зона”, важаща през почивните дни, която може да бъде въведена в природен парк Витоша например. За първи път в България се въвеждат доказани европейски практики, за да може да намалим хаоса по софийските улици и да улесним движението. Но предложението ни съдържа и десетки организационни промени, които допълнително ще подобрят функционирането на системата, ще намалят измамите и ще регулират разпределянето на градското пространство между всички ползватели.”

- казва Бонев.

Обширният доклад съдържа още и забрана за животинска тяга и каруци в компактния град, дигитализация на работата на ЦГМ чрез електронни винетни стикери и контрол, премахване на грозните и нелегални антипаркинг елементи по тротоарите и улиците и т.н.

“Предлагаме логични решения за многобройните проблеми, които се трупаха с годините. Затова очаквам, че всички общински съветници ще подкрепят тази улесняваща живота на софиянци промяна.”

- завърши Борис Бонев.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще пуснете ли детето/децата си на детска градина?
  • Да, веднага. (33%, 43 Гласове)
  • Да, но когато видя как се спазват мерките. (14%, 18 Гласове)
  • Не, още има Covid-19 (24%, 32 Гласове)
  • Не, имам възможност да работя от вкъщи. (17%, 22 Гласове)
  • Нямам дете/деца (13%, 17 Гласове)
Общо гласували: 132 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Момиче с ДЦП и майка ѝ живеят в гараж в центъра на София...

Борба за живот дори и при трудни условия. Това е историята на две жени- майка и дъщеря. Те обитават гараж в цент...

Прочети още keyboard_arrow_right