Независимият съветник Борис Бонев от Спаси София внесе днес в СОС предложение за мащабна реформа на платеното паркиране в София, съобщават от Спаси София.
“През десетте години, откакто беше въведена Синята зона, не са правени никакви корекции, освен механично увеличаване на зоните. През този период градът ни значително се промени, а натискът от автомобили осезаемо нарасна. С предложението ни целим да осъвременим условията за паркиране, да улесним живущите в зоните, да гарантираме повече паркоместа и най-накрая да вкараме ЦГМ в 21-ви век.”
- каза общинският съветник и допълни, че това е най-мащабната реформа в сферата на паркирането, откакто има зони за платено паркиране.
От Спаси София казват, че внесеният доклад, продукт на няколкомесечна работа, предвижда десетки промени и подобрения.
“Основна промяна е ограничаването на броя на служебните и безплатни паркоместа за институциите до 3. В момента сме свидетели как държавни институции, министерства, даже самата Столична община, окупират огромни пространства за служебните си автомобили и Общината по никакъв начин не ограничава това. Не е справедливо цели улици и площади да се ползват като служебни паркинги, а живущите да нямат къде да паркират, докато пешеходците лавират между колите по разбитите тротоари.”
- обясни Бонев.
Градските активисти споделят, че са провели десетки разговори и ежедневно получават сигнали от живущи в центъра, които се оплакват от огромния наплив на автомобили. Според тях, липсата на правила, отговарящи на днешните проблеми, сериозно затруднява живота на хората.
“Затова предлагаме разширяване на Синята зона в рамките на целия център. Нелогично е крайно натоварените райони около НДК, Халите, Докторския паметник и др. да продължават да бъдат извън Синята зона. Също така предвиждаме тя да важи с един час повече - до 20:30 ч., както и да работи и в неделя между 10 и 18 часа.” –
споделя Андрей Зографски от Спаси София.
От гражданската организация казват, че предложението им съдържа и възможността за въвеждане на специални места за автомобили за зареждане, както и места за качване и слизане на пътници, които улесняват движението около обществени обекти и транспортни възли.
“Предвиждаме и възможността за въвеждане на “Уикенд зона”, важаща през почивните дни, която може да бъде въведена в природен парк Витоша например. За първи път в България се въвеждат доказани европейски практики, за да може да намалим хаоса по софийските улици и да улесним движението. Но предложението ни съдържа и десетки организационни промени, които допълнително ще подобрят функционирането на системата, ще намалят измамите и ще регулират разпределянето на градското пространство между всички ползватели.”
- казва Бонев.
Обширният доклад съдържа още и забрана за животинска тяга и каруци в компактния град, дигитализация на работата на ЦГМ чрез електронни винетни стикери и контрол, премахване на грозните и нелегални антипаркинг елементи по тротоарите и улиците и т.н.
“Предлагаме логични решения за многобройните проблеми, които се трупаха с годините. Затова очаквам, че всички общински съветници ще подкрепят тази улесняваща живота на софиянци промяна.”
- завърши Борис Бонев.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 26 април 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 26 април. Избират ст... Прочети още...
Двудневен празник събира малки и големи в столичния парк Лагера
Жителите и гостите на район „Красно село“ ще мигат да се включат в двудневен пролетен пр... Прочети още...
Зам.-кмет: Дейностите по столичния бул. „Филип Кутев“ трябва да приключат в края на май
Строителните дейности по разширението на бул. „Филип Кутев“ в участъка между бул. &bdquo... Прочети още...
Столичани за подлеза пред Централна гара: Ужасно е, тъмно е… а как мирише (ВИДЕО)
Столичани се оплакват, че подлезът на метрото пред Централната гара тъне в тъмнина и мизерия. Във Фе... Прочети още...
Виж също
closeМодерни трамваи ще обслужват и северните райони на София...
Най-сетне ще има модерни, климатизирани, нископодови мотриси и по линиите, които обслужват северните райони на столицата...
Прочети още keyboard_arrow_right