Стоян Братоев: Прогнозният пътникопоток на третата метролиния е 210 000 души на ден

Стоян Братоев: Прогнозният пътникопоток на третата метролиния е 210 000 душ

Снимка: Столица.bg

За 11 път директорът на столичния Метрополитен днес преряза лента на нов участък от софийското метро. Проф. инж. Стоян Братоев е главният "виновник" софиянци и гости на столицата да пътуват екологично и удобно в подземната железница.

Часове преди официалното откриване на третата метролиния проф. Братоев сподели за трудностите и проблемите при строежа на подземната железница.

"На метростанция Красно село имаше трудности с излизането на машината от станцията. Проблемът беше заради много слаби почви и трудно се управляваше машината. Наложи се заздравяване на почвата. След това пък трябваше да се направи извънредна смяна на резците, защото навлязохме в едни пясъци в старото русло на Боянската река. Това бяха  абразивни пясъци, които бързо износваха режещите инструменти. Влизането в 12-а станция на бул. България беше много тежко. Там излезе една водна леща и се наложи да напълним 110 кубика бетон. По цялото трасе имаше такива тежки условия, за които намерихме специални решения. Важното е, че успяхме да се справим", сподели проф. Стоян Братоев.

При изграждането се е наложило на Перловската река, на метростанция 5  - "Хаджи Димитър" да се прави корекция на реката, за да може да се изгради.

"Тя е под южното платно на бул. Владимир Вазов, обаче има един ръкав под реката, който излиза към северната страна - изхода на подлеза. И там се наложи да се премести реката от ляво и от дясно. В един момент при порой реката увеличи водата, но това беше още в началната фаза на строителството. Изпомпихме водата и да продължи работата. Съпътстващи неприятни ситуации имаше, но намирахме решение едно по едно, докато направим изолацията и се затворят станциите. След това вече тези негативни явления намаляха", разказа директорът на Метрополитен.

Цялата трета линия се състои от 4 етапа - от 21 км с 21 метростанции. Предвидено е да се возят над 210 000 човека на ден.

"В момента участъкът, които пускаме - от Красно село до Хаджи Димитър, прогнозният пътникопот е 60 000 човека. След това ще се пуснем Овча купел в края на тази година, началото на следващата с още 50 000 души. След това ще се построи участъкът по "Владимир Вазов" до "Левски" и после до Арена Армеец. И цялото това трасе трябва да осигури 210 000 пътуващи на ден", съобщи проф. Братоев.

Първият участък на софийското метро инж. Стоян Братоев открива от Сливница до "Константино Величков" през януари 1998 януари. "Сега е 11-ият пуск, 12 -ият ще бъде в Овча купел. И всеки участък си има специфика. Финансирането за 3 и 4 етап вече е предложено да е пак по оперативна програма, но още няма такива за новия програмен период. И за предишните имаше съфиннасиране от Столична община и се видя, че се справихме", скромно призна проф. Братоев.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

2 км. опашки на изхода на София при Вакарел заради край на ремонт......

Заради обявеното пускане на платното от София за Бургас между 20-и и 21-и км, което трябва да се случи около 14 часа дне...

Прочети още keyboard_arrow_right