Столичани и гости на София ще могат да се придвижват напълно безплатно в рамките на половин час в града с велосипеди по наем. Това е още една алтернатива на екологичното придвижване в София. На предстоящото заседание на СОС в четвъртък кметът на София Йорданка Фандъкова внася доклад за отдаване под наем на велосипеди и рекламни елементи.
На сесията общинските съветници трябва да одобрят отдаването на концесия за 8 години за управление и поддържане на системата за отдаване под наем на велосипеди и рекламни елементи, разположени върху части от улици, булеварди и площади в столицата, които са част от публичната общинска собственост.
Системата ще бъде поддържана в продължение на 8 години от Гражданско сдружение „София байкс“ , което спечели откритата процедура по избор на изпълнител.
Колело под наем в София: 30 минути безплатно, а после 1.60 лева за час
Близо 400 велосипеди ще се дават под наем, като първият половин час от ползването ще е безплатен. Според анализите това е достатъчно време за придвижване от една до друга точка на града. След това цената за един час ще е равна на билета за градския транспорт - 1,60 лв.
Целта е да се развиват средствата за алтернативното придвижване в града и намаляване на автомобилния трафик. С ползването велосипеди, тротинетки, електронспорт и метро ще се намалят и вредните емисии, което ще доведе до подобряване на качеството на въздуха в София.
Против концесията се обяви независимият общински съветник от Спаси София - Борис Бонев. "Концесията, започнала още през 2012 г., е неактуална и не задоволява днешните нужди на града", категоричен е Бонев.
Според него системата е неефективна, защото ще стартира с едва 33 стоянки и общо 400 велосипеда, при това само в идеалния център на София. "Това е далеч под необходимия брой за една добра транспортна услуга. Много по-малки градове от София имат значително по-големи и постоянно разширяващи се системи за наем на велосипеди. В Любляна имат около 1200 колела, във Варшава – 6000, а в София системата остава затворена като в следващите осем години ще може да бъде разширена само с още 5 стоянки, които отново ще са в центъра. Така не само, че броят велосипеди никога няма да бъде достатъчен, за да направи използването им алтернатива за софиянци, но и живущите в кварталите няма да могат да се възползват от тази система", аргументиира позицията си против концесията Борис Бонев.
Коментари
Последни
Кметът на столичния "Триадица" предлага "квартал на обезщетените"
Имотен фонд, с който общината да оперира, своеобразен "квартал на обезщетените" предлага кметът на с... Прочети още...
Променят маршрута на нощна линия № 2 в София
„Център за градска мобилност“ организира промяна в организацията на движение на нощна ав... Прочети още...
63-годишен пациент беше спасен от хронична болка с иновативна операция в София
На 63-годишен пациент, страдащ от дългогодишна болка в областта на ставите на таза и опашната кост, ... Прочети още...
Избират строител за нови две станции на метрото в София
Столичният Метрополитен обяви обществена поръчка за две нови метростанции от "Люлин" до Околовръстни... Прочети още...
Виж също
closeГЕРБ-СДС в СОС: Парад на наглостта – брат, баща и син получават о......
„Парад на наглостта“ – така общинските съветници от групата на ГЕРБ-СДС в СОС определиха случващото се...
Прочети още keyboard_arrow_right