75 машинисти се обучават за метровлаковете от третата линия (СНИМКИ)

photo_library
  • Метро

    Снимка: Метрополитен

  • метро

    Снимка: Метрополитен

  • метро

    Снимка: Метрополитен

  • метро

    Снимка: Метрополитен

  • метро

    Снимка: Метрополитен

  • метро

    Снимка: Метрополитен

На 62% са строителните дейности на втория етап на третата метро линия в кв. Овча купел, съобщават от Метрополитен. Етапът стартира 4-километровото трасе през кв. „Овча купел” до Околовръстното при кв. „Горна баня”. Предвижда се там да се изгради жп гара, която ще има връзка с метрото и ще се ползва от живеещите във Владая, Княжево и Горна баня, Перник и гости на София.

От този етап най-напред в строителството е станция "Овча купел" 2 на 74%. изграден е по открит способ 1160 м тунел. На 71% е готова станция "Мизия", „Горна баня” (61%) и Овча купел (55%). Подземната железница трябва да тръгне в тази част на София в средата на 2020 година.

20 чисто нови метровлакове чакат да тръгнат по трасето на първия етап на трета метролиния. Те са в депо „Земляне” на ул. „Житница”. По тази линия ще вървят 14 мотриси, 4 ще са в профилактика и ремонт, а 2 в резерв. По настояване на столичния кмет Йорданка Фандъкова от производителя "Сименс" са поръчани още 10. доставката им ще стане през следващите 3 години, тъй като те са предвидени да се движат по трасетата от 3 и 4 етап на трета линия.

През октомври ще тръгнат влаковете по линията от Красно село през България, Орлов мост, театър София към Владимир Вазов. Вече е изцяло завършен тунелът, пробит от къртицата „Витоша”. Тунелопробивната машина стартира от шахта в дело „Земляне” през февруари 2017 г. и за 2 години прокопа 6-километровтунел под центъра на столицата. На 27 февруари т. г. машината проби последните метри при станция „Театрална”, кръстовището на бул. Янко Сакъзов" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви".

До есента трябва да приключат довършителните работи по метростанциите. В края на април започнаха изпитанията с новите влакове „Сименс” по готовото за целта трасе от 2,5 км от депо „Земляне” до станция „България”. Над 75 машинисти ще карат немските влакове по третия метродиаметър. В момента те минават на групи специално обучение в депо "Земляне".

За отриването през есента на първите 5 станции - от "Красно село" до "Патриарх Евтимий" ще бъдат подготвени 43. Още 33 ще получат сертификат за управление на влаковете до края на годината, когато ще трябва да заработят и другите 3 станции от централният участък - "Орлов мост", "Театрална" и "Хаджи Димитър".

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Къде ще прекарате лятото?
  • В София (38%, 70 Гласове)
  • На българското черноморие (22%, 40 Гласове)
  • Гърция или чужбина (28%, 51 Гласове)
  • На село (7%, 12 Гласове)
  • Не съм решил (5%, 10 Гласове)
Общо гласували: 183 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

СОС гласува 40 000 лв. за пострадалите семейства от пожара в Бухо......

Столичният общински съвет гласуха 40 000 лв. да се отпуснат на семействата пострадали от хожара в Бухово. Всяко домакинс...

Прочети още keyboard_arrow_right