След епидемията 95% от пътниците се връщат в градския транспорт на София, 19 милиона пътуват с електронни билети

След епидемията 95% от пътниците се връщат в градския транспорт на София, 1

Снимка: Столица.bg

1,2 млн. граждани, гости и туристи на града са уникалните потребители с банкови карти, каза председателят на СОС Георги Георгиев

Впечатляващ успех отчита Центъра за градска мобилност (ЦГМ) в София по отношение на въведената нова услуга, от началото на тази година, електронно купуване на превозен документ за градския транспорт в столицата. Новината за успешното функциониране на услугата съобщи председателят на СОС Георги Георгиев на пресконференция заедно с представители на ЦГМ.

Преди 2 години в столицата бе въведена тикет система в градския транспорт, а от началото на тази има и нови електронни услуги, като 1 март т. г., бе премахнат хартиени билет. Такъв вече може да се купи само от водача на превозното средство, но срещу 2 лв. при цена на електронен от 1.60 лв. 

"Електронната система в градския транспорт на София показва впечатляващи резултати, в добрия смисъл. Софиянци 19 милиона пъти пътуваха с новите електронни билети, благодарение на дигиталната революция, която се случи в Градския транспорт в столицата.  19 милиона пъти не принтирахме такива блилети, не се губеха часове на хората в това да търсят къде има билети и после, пробивайки ги път с лакти да го перфорират. Благодарение на новата електронна система за таксуване в градския транспорт успяваме, с помощта на гражданите с информацията, която имаме за техните пътувания да подобряваме разписанията, да няма полупразни автобуси. това ни дава възможност да осигурим повече превозни средства в час пик, така че гражданите да се все по-доволни от услугата", коментира председателят на СОС Георги Георгиев.

Той допълни, че наред с успешните резултати вече е станало по-изгодно пътуването с градския транспорт в София, отколкото с личен автомобил. Това го показвала статистиката, която е много впечатляваща.

"Над милион граждани са ползвали еднодневна карта, с която са спестили над 3 млн. лв., защото тя дава възможност за всяко следващо пътуване да не се таксува като ново, а таванът да бъде 4 лв. за деня. Това е дигитална революция и е вторият етап след подмяната на превозните средства - на старите с нови, в които влязоха новите технологии, влязоха най-добрите световни компании за банкови плащания", похвали се Георги Георгиев.

Той припомни, че имат пет нови начина да се купи билет в градския транспорт - през смарт устройства, през телефон, през банкова карта, през приложение и през интернетсайта на ЦГМ. Георгиев допълни, че ще има и шести вариант за пътниците, но първо трябва да се одобри от ЦГМ и СОС.

"Ние сме отворили вратата за състезание. Казахме на тези партньори от различни банкови институции, "скаме да внесете най-добрите световни практики в София". Наскоро бях в Лондон и с голяма гордост виждам, че ние сме равни на другите европейски народи, защото няма банкови и дигитални услуги, които да не предлагаме", каза председателят на СОС.

Той коментира и екологичният ефект за София, за града ни, който е изключително важен.

"Най-малко, защото да доставим 19 милиона от тези хартиени билетчета, се изисква автомобили, с които се разнасят, съхраняват се, тъй като са ценни образци, през това да успеем да покрием 10 футболни игрища с тези 19 милиона билета. Дължината на билетите, които не са отпечатани и въпреки това гражданите са пътували с градския транспорт в столицата, е 1500 км - 4 пъти можем да отидем до Бургас. Резултатите са много добри. А системата е много сложна - над 4300 камери в превозните средства и още хиляди устройства, за да се следи в реално време, какво се случва вътре. По този начин драстично подобрихме сигурността. Всички знаят, че има записи от видеонаблюдението и това намали инцидентите в градския транспорт. Това също така повишава събираемостта и намалява гратисът. С новите системи успяваме да планираме пътуванията", коментира Георги Георгиев.

Той припомни, че хората бяха слезли от градския транспорт заради епидемията от ковид-19.

"На 5% сме от напълно възстановяване на броя пътници в градския транспорт в София. Но ръстът е изключително впечатляващ за новите технологии. А те показват също, че ние привличаме нови пътници. 1,2 млн. граждани, гости и туристи на столицата са уникалните потребители с банкови карти. 800 000 пътуванията има всеки месец само в метрото. Това показва, че и на тези нови услуги ние успяваме да върнем хората към градския транспорт в София, който претърпя не един и два удара през последните години", оволен е от резултатите председателят на СОС.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 39 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 150 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Автобус 384 в столичния "Дружба" вече не се движи...

Закрива се от днес автобусната линия 384, с маршрут само жк Дружба - бл. 3 през Летището, метростанция Дружба и до бл. 2...

Прочети още keyboard_arrow_right