В Австрия обучението на младите шофьори продължава година, след като са взели книжка. И именно тази втора фаза е решаваща за начинаещите шофьори. Това казва в интервю Франц Шьонбауер, който е маркетинг мениджър в Центъра за обучение на шофьори към австрийския автомобилен клуб ÖAMTC. Той е в София по покана на Съюза на българските автомобилисти (СБА) и взе участие в конференцията „Заедно за по-безопасни пътища“.
На форума вниманието бе насочено към успешния модел на обучение на младите шофьори в Австрия и обучението на децата за пътна безопасност. При малчуганите то започва още в детската градина.
Ако не си платиш глобата в Австрия се влиза в затвора. Трябва да се плати веднага на пътя на полицая. Иначе започват за текат лихви, заяви Франц Шьонбауер. Там шофьорски курсове могат да се започнат на 15,6 години за леки автомобили, а за мотоциклет на 16. Първо се минават часовете по теория, а след това кормуването.
След това на кандидатите за книжки се дава възможност да изберат как да продължат обучението си. Единият вариант е да продължат цялото си обучение в школата или самостоятелно да се обучават с придружаващ шофьор.
При втория вариант начинаещият шофьор задължително трябва да измине 3500 км с наставника. Изпитът се взима на 17 години и едва тогава се дава книжка и имат право да шофират самостоятелно.
Във втората част, след получаването на книжка, обучението продължава още 12 месеца. Управляваш автомобила без придружител , но задължително трябва да караш в школата си, където ти наблюдават поведението.
Всичко приключва, когато успешно се премине през три модула за година след получаването на книжката. През цялото това време експерти те наблюдават и оценяват.
"Моделът е въведен през 2003 г. Сравнихме броя на загиналите млади шофьори от 2001 г. до 2016 г. Още през първата година има 71% намаление на броя на загиналите при младите водачи. В Австрия най-много загинали в ПТП е имало през 1972 г. – над 3500. Впоследствие през годините са въведени някои регулации. Всеки път, когато правителството е въвеждало някаква нова мярка, това е довеждао до спад на трагичните случаи. Първо е ограничението до 130 км в час по магистралите
. След това въвеждането на задължителното поставяне на коланите, лимитът за употреба на алкохол до 0,5. и т.н. През 2003 г. бе въведена втората фаза за обучение при младите шофьори. От последната промяна досега имаме постоянно намаляване на броя на загиналите", разказва Франц Шьонбауер.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 25 април 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 25 април. Благовест ... Прочети още...
Нова арт инсталация е част от Градската градина на София (СНИМКИ)
Инсталацията на художника Красимир Терзиев „Между миналото, което е напът да се случи, и бъдещ... Прочети още...
АПИ с проект за основен ремонт на над 16 км от пътя Етрополе - Златица
Агенция „Пътна инфраструктура" е има проект за основен ремонт на над 16 км от път II-37 Етропо... Прочети още...
20-годишна столичанка души и заплаши майка си с убийство
Софийска районна прокуратура привлече към наказателна отговорност 20-годишна жена, която се е закани... Прочети още...
Виж също
closeСпортното министерство не дава стадионите „Септември“ и „Юнак“ на......
Министерство на младежта и спорта не е съгласно с искането на Столична община да придобие активите на стадион „Сеп...
Прочети още keyboard_arrow_right