Социалните медии доказано моделират както реалността ни, така и самите нас, въпреки, че все още няма налични изследвания за това как точно влияят на живота на българите и на различните поколения. Има различни тенденции в употребата им, като най-разпространена сред тях е така наречената „токсична позитивност" – стремеж към изразяване основно на положителни мисли и чувства и пренебрегване на реалното емоционално състояние.
Това само по себе си неминуемо довежда до разминаване между лицето, което показваме в социалните мрежи и истинската ни същност, както и до разпространяване на грешна информация относно това как живеем живота си.
Сред другите актуални тенденции са кибертормозът, тревожността, липсата на увереност и внушеното чувство за ниска самооценка, което се появява при вида на много по-успешни, добре изглеждащи и харесвани хора от нас самите.
Нов феномен е и склонността постоянно да се сравняваме с околните, както и една от най-разпространените съвременни поведенчески концепции FOMO (Fear Of Missing Out) – страхът от социално изключване и притеснението от пропускане на информация и моменти, които биха били значими за нас.
Според проучване, посветено на темата, 56% процента от хората се страхуват да не пропуснат различни събития и новини, ако са далеч от социалните мрежи, а 60% правят спонтанни покупки именно заради FOMO. Изброените по-горе са само част от социалните феномени, с които съвременните поколения трябва да се борят, за да съхранят своята автентичност и да останат верни на истинските си вярвания и желания.
Като бранд, който вече 30 години споделя посланието да бъде верен на себе си и да следва вътрешния си глас, за да се отличава по собствен и неповторим начин, Nova Brasilia приема темата за въздействието на социалните мрежи изключително сериозно.
За да постигне действителна промяна в трансформирането на потребителските нагласи за последствията от употребата на социалните мрежи, брандът дава началото на #Следвайогъня – нова кампания, насочена най-вече към хората, които използват активно социалните мрежи и съответно се сблъскват с проблема на „токсична позитивност" най-често и отблизо.
Нейната основна цел е да създаде осведоменост и ангажираност относно наболелия проблем и да направи първата крачка към една по-автентична дигитална реалност. Кампанията #Следвайогъня ще се осъществи съвместно с някои от най-харесваните и актуални български инфлуенсъри, обединени от общи характеристики и имащи отношение по темата.
Георги Блажев, Стефани Петкова, Ива и Радостин Кузманови, както и шеф Светлана Илиева, са познатите лица, които ще обединят усилия в подкрепа на каузата. Заедно с последователите си, всички те ще разкажат личните си истории и досег до проблема, както и последствията, които той може да донесе със себе си и начини, чрез които да ги предотвратим.
Инициирането на подобна кампания е естествено продължение на социалната ангажираност на Nova Brasilia, в рамките на която брандът активно окуражава себеизразяването, спонтанността и премахването на някои обществени бариери, които ограничават личния ни потенциал. #Следвайогъня е израз на дългосрочния стремеж на Nova Brasilia да стимулира автентичността във всичките ѝ форми и да допринася за това да живеем хармонично в собствената си реалност.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 20 май 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 20 май. Две извънред... Прочети още...
Фандъкова: Собственикът на Симеоновския лифт търпи санкция за 8,3 млн. лева
„Собственикът на Симеоновския лифт, който при новите обстоятелства нарушава договора, търпи са... Прочети още...
Младежи ще обсъждат идеи за развитието на София в "Перото"
В Литературен клуб „Перото“ в Националния дворец на културата ще се състои неформална ср... Прочети още...
Спецслужбите ще проверяват спирането на последния лифт на Витоша
Служебният премиер Димитър Главчев е възложил на Държавна агенция „Национална сигурност“... Прочети още...
Виж също
closeТакситата в София излизат на безсрочен протест: Кметът излъга, че......
Таксиметровите шофьори започват безсрочен протест в София. Той се организира от Националния таксиметров синдикат, съобща...
Прочети още keyboard_arrow_right