И в столичния район "Слатина" провеждат оживена дискусия за съдбата на паветата като настилка. На страницата си в социалните мрежи кметът Георги Илиев е поставил на гражданите въпроса да се асфалтира ли ул. "Борис Христов" в района, или да остане с павета?
За разлика от изненадващото мнение на княжевци в подкрепа на асфалта, в "Слатина" преобладаващото мнение е, че паважната настилка трябва да се запази, а за сметка на това трябва да се обърне по-сериозно внимание на тротоарите, които са в изключително лошо състояние.
Гранитни павета или асфалт да има по "Цар Борис III"?
"Борихме се със зъби и нокти да запазим паветата на "Иван Асен" и успяхме. Нищо, че Фандъкова абсолютно се изгаври с пренареждането им и в момента улицата е в лошо състояние. Поне са там, с надежда в бъдеще да се направят както трябва. Мантрата, че в България няма кой да реди павета, е извинение единствено за хора, които не желаят да намерят разрешение за този проблем. В цяла Европа са се справили. А иначе паветата носят неповторима атмосфера, по-здрави са, принуждават шофьорите да карат по-бавно, което за малки улици е изключително важно. Съгласна съм, че са по-шумни като настилка от асфалта (изпитвам го ежедневно), но никога не бих ги заменила за асфалт", коментира Ива Захариева.
"Не зная коя година е полагана тази павирана настилка, но тя е достатъчно здрава и не е компроментирана никъде. За разлика от тротоарите й, които на места са безобразно разрушени от паркиращите по тях коли", отбелязва Детелина Темелкова, като добавя, че опитът с ремонтите на столичните улици е горчив.
"Паважът е най-здравата настилка, стига да е правилно нареден. Не го пипайте въобще!", категоричен е и Симеон Узунов.
"Това трябва да е плод на цялостен анализ и политика на общината в координация с гл. архитекст, следвайки се обща концепция и визия на целия град. От настилката на улиците, до фасадите, височината и отстоянията между сградите. Ясно е, че със завареното положение няма какво да се направи, но трябва да има такава концепция след приемането на която всичко да се прави съгласно нея в целият град. Малките улици са част от голямото усещане за града", припомня Мартин Синджирлиев.
В дискусията се включват сравнително малко защитници на асфалтовата настилка, като отбелязват, че шумът ще е значително по-малко, а и запрашеността ще се понижи. "Тя е опорна улуица в квартала и всички тези автомобили по нея създават шумов дискомфорт на живущите", отбелязва Атанас Захариев.
Коментари
Последни
Г. Георгиев, зам.-председател на СОС: Терзиев да покаже всички документи за изброра на съп...
Кметът на София Васил Терзиев да покаже всички документи по процедурата, по която са избрали съ... Прочети още...
ВМА-София с курс по "Първа помощ" за мотористи
Поредният урок по спасяване на живот на пътя изнесаха лекари от ВМА-София на мотористи. Днес във Вое... Прочети още...
Автобус 384 в столичния "Дружба" вече не се движи
Закрива се от днес автобусната линия 384, с маршрут само жк Дружба - бл. 3 през разклона за Летището... Прочети още...
Двудневен празник събира малки и големи в столичния парк Лагера
Жителите и гостите на район „Красно село“ ще могат да се включат в двудневен пролетен пр... Прочети още...
Виж също
closeПо-малко ще се чака автобус 75 в Слатина...
Още еднин автобус се пуска по линия 75 в Слатина, одобри СОС вчера предложението на Симеон Ставрев. Ще се намали интерва...
Прочети още keyboard_arrow_right