В столичния "Слатина" питат: “Борис Христов” да остане с павета, или да се асфалтира

-

Снимка: Facebook

И в столичния район "Слатина" провеждат оживена дискусия за съдбата на паветата като настилка. На страницата си в социалните мрежи кметът Георги Илиев е поставил на гражданите въпроса да се асфалтира ли ул. "Борис Христов" в района, или да остане с павета?

За разлика от изненадващото мнение на княжевци в подкрепа на асфалта, в "Слатина" преобладаващото мнение е, че паважната настилка трябва да се запази, а за сметка на това трябва да се обърне по-сериозно внимание на тротоарите, които са в изключително лошо състояние.

Гранитни павета или асфалт да има по "Цар Борис III"?

"Борихме се със зъби и нокти да запазим паветата на "Иван Асен" и успяхме. Нищо, че Фандъкова абсолютно се изгаври с пренареждането им и в момента улицата е в лошо състояние. Поне са там, с надежда в бъдеще да се направят както трябва. Мантрата, че в България няма кой да реди павета, е извинение единствено за хора, които не желаят да намерят разрешение за този проблем. В цяла Европа са се справили. А иначе паветата носят неповторима атмосфера, по-здрави са, принуждават шофьорите да карат по-бавно, което за малки улици е изключително важно. Съгласна съм, че са по-шумни като настилка от асфалта (изпитвам го ежедневно), но никога не бих ги заменила за асфалт", коментира Ива Захариева.

"Не зная коя година е полагана тази павирана настилка, но тя е достатъчно здрава и не е компроментирана никъде. За разлика от тротоарите й, които на места са безобразно разрушени от паркиращите по тях коли", отбелязва Детелина Темелкова, като добавя, че опитът с ремонтите на столичните улици е горчив.

"Паважът е най-здравата настилка, стига да е правилно нареден. Не го пипайте въобще!", категоричен е и Симеон Узунов.

"Това трябва да е плод на цялостен анализ и политика на общината в координация с гл. архитекст, следвайки се обща концепция и визия на целия град. От настилката на улиците, до фасадите, височината и отстоянията между сградите. Ясно е, че със завареното положение няма какво да се направи, но трябва да има такава концепция след приемането на която всичко да се прави съгласно нея в целият град. Малките улици са част от голямото усещане за града", припомня Мартин Синджирлиев.

В дискусията се включват сравнително малко защитници на асфалтовата настилка, като отбелязват, че шумът ще е значително по-малко, а и запрашеността ще се понижи. "Тя е опорна улуица в квартала и всички тези автомобили по нея създават шумов дискомфорт на живущите", отбелязва Атанас Захариев.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

По-малко ще се чака автобус 75 в Слатина...

Още еднин автобус се пуска по линия 75 в Слатина, одобри СОС вчера предложението на Симеон Ставрев. Ще се намали интерва...

Прочети още keyboard_arrow_right