Интересна дискусия провеждат във фейсбук жителите на столичния квартал Княжево. Администраторите на групата "Княжевецъ" питат дали да се премахнат гранитните павета по бул. "Цар Борис III" до Руски паметник.
Засега с огромно мнозинство (67%) печелят тези, според които булевардът трябва да се асфалтира. Независимо от съмнителното качество на асфалтовите настилки, се оказва, че те са по-предпочитани, отколкото паважа. Не са малко и гражданите, които предпочитат старата настилка, но голяма част от тях отбелязват, че качественото ѝ полагане явно е непосилно за родните строители, което бързо води до компрометиране на пътя и нови ремонти. Идеята за асфалтиране на булеварда не е нова - предлагана е многократно, тъй като този булевард е особено натоварен и е една от основните пътни артерии в града.
"Ще е изключителна загуба за чара на булеварда, но ако асфалтът е по-щадящият материал за условията на живот, явно ще трябва да се разделим с тях. Като цяло си мисля, че трябва да има вариант, в който павета да се запазват и поддържат. Просто не съм сигурна, че родното творчество може да предложи качество, което да понесе трафика, а паветата поне са издръжливи (поставени правилно)", коментира Деница Спасова.
"Паветата от години не се поставят правилно и фугите между тях се запълват с пясък. Основата за тях също не е трамбована и не отговаря на изискванията и точно за това след първия дъжд зейват дупки, а когато духне вятър се вдига облак от пясък. Няма кадърни майстори, които да работят по поддръжката на паветата и ....по-добре да е асфалт,колкото и неприятно да ми е ,но това е истината. Няма как да извадиш 100 павета за да ремонтираш и след това 80 от тях да бъдат изхвърлени и да стане качествен ремонт на паваж. Наблюдавала съм последния ремонт на паважа и видях как цял камион павета заминаха на някъде", отбелязва Диди Дакова.
"В Княжево павета няма освен от околовръстното до сп. Райска градина. В този участък са две ленти павета и две асфалт, което е сериозна предпоставка за ПТП. Неведнъж шофьорите са губили управление при преминаването от една настилка на друга, особено при дъжд. Интересен е и фактът, че някои от гласувалите да се запазят паветата в Княжево, живеят на километър-два от този участък", припомня Лили Чолакова.
"Отказвам да се адаптирам към по-лесното, по-евтиното, и по-малкото зло, само защото нещата са зле. Или да си кажа: Абе, за какво са ни високи цели като „исторически съобразена естетика“ и „съвременен градски урбанизъм“, щом нивото в държавата се връща в Средновековието?", заявява Стефан Найденов.
"Бул. Цар Борис III е натоварена пътна артерия и като такава има нужда да е адекватна на трафика, който преминава през нея, но и балансирана с нуждите на живущите в близост до булеварда", коментира Гергин Борисов, който е общински съветник, съосновател на "Спаси София". Според него булевардът се нуждае от разделителен остров, който да направи две платна за движение с 2 ленти в посока, всяка по 3,00 метра, вместо сегашното едно платно с ленти от почти 4,00 метра в посока и кръстовища, които създават естествени бариери пред преминаването през тях с висока скорост. Видът настилка много рядко има отношение или влияние върху скоростта, отбелязва той.
"Ако ще се изработва проект, ще настоявам всичко това да бъде заложено в него, защото иначе този ремонт няма да реши нито един проблем на булеварда в момента и по никакъв начин не отговаря на поетия ангажимент за "град за хората" от новата администрация", добавя той.
Коментари
Последни
Подпорна стена на "Струма" се срути, потокът към София е през Перник - Владая
Подпорна стена на магистрала "Струма" се срути и ограничи движението в посока София. Временно д... Прочети още...
Кметът на София и районният на Слатина боядисваха спортни съоръжения в училищен двор
Започва обновяването на спортните съоръжения в училищните дворове на столичния район Слатина. Спорте... Прочети още...
Столичен инспекторат направи регистър на драскачите, изпраща го на СДВР
Столичен инспекторат е подготвил регистър на графитери, които редовно си оставят "подписа" върху рем... Прочети още...
Новините в София: Най-важното за деня 27 април 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 27 април. Шофьор с о... Прочети още...
Виж също
closeПреградиха пътеките към Витоша в столичния Княжево...
Възмутени граждани показаха във Фейсбук, че пътеките към Витоша, които се ползват от поколения софиянци, са преградени с...
Прочети още keyboard_arrow_right