Неочаквано бързо, но факт ипри това радващ, че пътникопотокът в метрото е възстановен на 95% от нивото преди епидемията от COVID-19. Към момента около 380 000 души ползват подземната железница, потвърди днес изпълнителният директор на общинския "Метрополитен" ЕАД проф. инж. Стоян Братоев.
"Тенденцията беше, че това ще стане след две години, някъде 2025 година, но явно хората повече ползват градския транспорт, специално метрото, и вече гоним 380 000 на ден, а бяха 400 000 преди кризата. Надявам се есента да прескочим 400 000. А от новия участък - от "Хаджи Димитър" до Левски Г, се очаква натовареността да се увеличи с още около 90 000 души на ден", каза проф. Братоев.
Удължаването на метролиния 3 към Левски Г в срок и над 30% изпълнено строителство
той призна, че има проблеми с подводните води и по сторящото се трасе на подземната железница. "Проблеми с подводните води има колкото искате. Почти цялото метро - 95%, е под нивото на подземните води и навсякъде има и тук има такива проблеми, ще ги решаваме", каза проф. Братоев.
Степента на изпълнение на трите метростанции е средно 32, 33% както е по график.
"Не сме направили индексацията и малко с финансирането имаме проблем, надявам се това скоро да се реши. А индексацията трябва да е до 15% от обема на договорите, това е решението на СОС и оперативните програми", потвърди директорът на Метрополитен.
В момента София има 52,400 км метро,25 км релсови пътища само в голямото депо, в другото са 6 км и още 31 км релсови пътища, 47 метростанции.
"Разполагаме с 82 влака, 50 от тях са за първата и втората линия, 30 за третата линия. В момента сме в процедура за купуване на още 8 влака за първата и втората, защото интензивността, броят на пътниците започва да нараства и налага намаляне на интервалите на движение на влаковете, защото ще дойде моментът, в който няма да ни стигат влаковете", аргументира се проф. Братоев.
По настояване на кмета на София - Йорданка Фандъкова, на последната метростанция на третата линия в Подуяне ще се изгражда паркинг за над 100 автомобила. "Това са буферните паркинги, чиято цел е да се оставят автомобилите и да се ползва метрото и градския транспорт за по-чист въздух. На паркингите ще има места със зарядни станции за електромобилите, защото знаете каква е модата", каза Братоев.
Коментари
Последни
Кола се заби в ограждение на столичния бул. Св. Наум
Лек автомобил се блъсна и събори част крайпътно ограждение на столичния бул. „Св. Наум“,... Прочети още...
Деца от три училища в Нови Искър мериха сили в спортен празник
В навечерието на 17 май - Ден на българския спорт, в столичното 170 СУ "Васил Левски" се проведе спо... Прочети още...
ГЕРБ-СДС: Заместник-кметът по транспорт Илиян Павлов да подаде незабавно оставка!
„Тепърва започва анализ на промените по „Патриарха“-проектът, който започна с лъжа... Прочети още...
Третото издание на DigitalK&A1 Awards отличи топ 3 на технологичните бизнес иновации на 20...
А1 е съорганизатор на конкурса, превърнал се в платформа, насърчаваща бизнес IT иновациите. Техн... Прочети още...
Виж също
closeПротест ще блокира кръстовището на "Патриарха" с "Фритьоф Нансен"...
Пореден протест ще има и днес в центъра на София. Причината е недоволство от промените в движението в зоната на "Патриар...
Прочети още keyboard_arrow_right