Около 900 000 лв. е глобата за 90-дневното закъснение на ремонта на петицата

Около 900 000 лв. е глобата за 90-дневното закъснение на ремонта на петицат

Снимка: Столица.bg

Трамваят по Цар Борис III тръгва на 8 декември в 5 часа сутринта по трасето от Съдебна палата до ухо Бъкстон

Около 900 000 лв. ще е глобата за 90-дневното закъснение на ремонта на трамвайното трасе на петицата по Цар Борис III, съобщи зам.-кметът по строителство на Столична община инж. Ангел Джоргов пред журналисти. Сумата е 10" от стойността на първата част на проекта от Съдебна палата до ухо Бъкстон - 10 млн. лв., допълни инж. Джоргов.

Гражданите отново ще могат да ползват трамвай №5 от съдебна палата до Бъкстон от утре, четвъртък, 8 декември, сутринта в 5 часа. Мотрисите ще се движата по старото си, но вече ремонтирано трасе

"Спираме движението на трамвая от Околовръстното шосе в посока Княжево, само в обособеното трасе, което е отсечка от 910 м до ул. Райска градина. Осигурен е заместващ автобус, който ще тръгва от обръщалото в Княжево до ухо Бъкстно и  ще прави връзка с трамвая. Ще се движи и трамвай 4, който ще върти на Околовръстното шосе както и 11, който идва от Овча купел и тръгва нагоре по бул. Цар Борис III. Основното е, че вече петицата ще се движи от Съдебна палата до ухо Бъкстон.

Пускат първата част от ремонтираната линия на Петицата

Втората част на ремонта,  която е по-малка с 40%, по-тежките кръстовища вече се ремонтирани в първия етап, в долната част, започва от утре и след подготовка стартират и изкопните дейности. Строителството продължава до 2023 г. Срокът на строителство - разделен е на две части - линейния парк, Алабин до Руски паметник и от Руски паметник до Княжево, срокът е общ - 2 години. Но те не са календарни, а в зависимост от атмосферните условия. Остават още около 7 месеца на строителя, но пак зависи от зимата.  Предстоят декември и януари и затова влизаме в участъка от Околовръстното до Райска градина, за да не затрудняваме движението. След това това ще се работи в останалото трасе от Околовръстното към Овча купел в по-топлите месеци и като спадне трафикът в споделеното трасе, между ул. Райска градина и Княжево", обясни пред журналисти инж. Джоргов.

Какви глоби са наложени на изпълнителя за забавянето на повече от половин година?

Глобите се налагат като изтече срокът. Обектът е на 2 части и за този първи етап изтече през пролетта. Закъснението е около 90 дни и за него ще се наложи глоба от 10% от стойността на този участък, около 10 млн.  лв.е стойността, а санкцията е около 900 000 лв. - наложена сега. Останалият участък струва 30 млн. лв. и е с общ срок 2 години, и ако има забавяне по вина на изпълнителя, по трасето на първия етап имаше изненади, около 40 пресичания на мрежи, а на ул. Алабин се намериха неизвестни водопроводи, ще имва глоби. И санкции се налагат когато е по вина на изпълнителя", допълни инж. Джоргов.

Проектът за реконструкция на трамвайното трасе по бул. Цар Борис III се финансира по двете големи Оперативни програми - Региони в растеж и Околна среда, по тях ще има индексация на цените до 15%. Ние ще предложим такъв процент на сторителите - 15% от стойността на целия проект. До няколко седмици очакваме да подпишем анекс към договора с Управляващите органи на оперативните програми.

Джи Пи Груп се отказа от 46 млн. лв. за ремонта на Петицата

Инж. Ангел Джоргов коментира и ремонта на трамвай 8 ремонт и тунела в Люлин. "По всяка вероятност началото на 2023 г. ще е готово трасето. Вече приключи ремонтът на релсите сега се работи по контактната мрежа. Срокът там е до края на февруари и е в срок обектът, почти готово е едното пътно платно заедно с трамвайното трасе. През декември пускаме движението по ремонтираното платно. След това имаме малко подготвителни дейности по травмая и за строителите остава да довършат северното платно", каза Джоргов.

Мотрисите които ще обслужват линията на петицата са доставени по ОП Региони в растеж, общо са 13 на брой, нови Песа, цената е около 17 млн. евро, бяха дставени по-рано и пуснати по линията към Орландовци, сега ще започнат да обслужват петицата. Междувремнено чакаме още 29 мотриси по ОПОС. Ще пристигнат до средата на следващата година, каза Евгени Генчев, директор на Столичен електротранспорт.

Линията на петицата е най-натовареното трасе, обслужва около 50 000 души преди ремонта. Надяваме се да са повече след ремонта, допълни Генчев.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Тази нощ: Ограничения по Симеоновско шосе заради миене...

Миенето на бул. „Симеоновско шосе“ продължава и тази нощ, което налага промяна в организацията на движение, ...

Прочети още keyboard_arrow_right