Столична община търси помощ от държавата за градския транспорт в София

-

Снимка: Столица.bg

Бюджетът на общината предвижда 150 млн. лв. за градския транспорт

 
Вследствие нарастването на цените на ток и електроенергия, градският транспорт в столицата има нужда от помощ от държавата. Това заявиха на брифинг пред медиите в Столична община председателят на Комисията по транспорт Карлос Контрера, зам.-председателят Зафир Зарков и зам.-кметът по транспорт Кристиян Кръстев.

"Проведохме среща със синдикатите и обсъдихме ситуацията в бранша. Имаме необходимост от подкрепа от страна на държавата, както това се случва в редица европейски държави", каза Зафир Зарков. Транспортът на столицата е подложен на сериозен финансов натиск заради увеличението на цената на електроенергията, отделно и предвид факта от намаления пътникопоток заради пандемията, което път води до намаляване на приходите от закупуването на превозни документи, отбеляза той.


В периода 2016-2017 г. имаме покачване от приходите на градския транспорт, тогава те са 164 млн. лв., което показва развитие на този вид транспорт в града. През 2020-а, по време на пандемията, има спад на приходите - 111 млн. лв. През 2021-а има леко покачване на приходите, които стигат 117 млн. лв. Прогнозата за 2022г. е да има ново нарастване на приходите с около 131 млн. лв. Тази година също бюджетът на Столична община предвижда 150 млн. лв. за градския транспорт, но без помощта на държавата ще бъде трудно, каза Зарков. В същото време средствата, които дава държавата, остават почти без промяна - от 28,3 млн. лв. през 2017 г. до 30,4 млн. лв. за 2021 г.

Зарков уточни, че до този момент столична община не е получавала сериозна помощ от държавата. "Търсим разговори на експертно ниво и подкрепа относно градския транспорт на столицата", заяви той.

"Не е нормално в тази обстановка това съотношение да изглежда по този начин. Държавата с всичките й ресурси има големи възможности да финансира сектори като обществения транспорт. Искаме да влезем в диалогов режим с ресорните министерства на транспорта и на финансите. Макар Столична община да издържа сама 2 години на тази криза, вече и под натиска на цените на електроенергия, природния газ и дизеловото гориво, нещата започнаха да стават все по-сложни", каза Карлос Контрера. Той отбеляза, че градският транспорт касае 1 400 000 души, които живеят в столицата и изрази безпокойство, че може да се стигне до "разреждане" на транспорта, което ще увеличи и рискът от заразяване в условията на пандемия.

Държавните компенсации за градския транспорт на София трябва да са в размер на 178 млн. лв., за да не се стига до мерки като разреждане на линии, настояват и  представители на транспортните синдикати. По думите им, положението е критично и ако се наложи, синдикатът има готовност за протест, в случай, че са изчерпани възможностите за диалог.  

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Зам.-кмет: Дейностите по столичния бул. „Филип Кутев“ трябва да п......

Строителните дейности по разширението на бул. „Филип Кутев“ в участъка между бул. „Черни връх“ и...

Прочети още keyboard_arrow_right