Професионалните домоуправители и етажната собственост влизат в електронни регистри

-

Снимка: Столица.bg

Професионалните домоуправители и етажната собственост да бъдат вписани в електронни регистри. Това предвижда проект на Наредба за Единна информационна система на етажната собственост, разработена от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Наредбата е регламентирана с последните промени в Закона за управление на етажната собственост. Целта е да се уреди създаването и поддържането на регистрите и правомощията на компетентните административни органи, свързани с вписването, актуализирането и заличаването на данни в единната информационна система, съобщават от министерството.

Единната информационна система ще съдържа два публични централизирани електронни регистъра – регистър на професионалните управители на етажна собственост и регистър на етажната собственост. Те ще съдържат данни за сдруженията на собствениците на територията на страната и управителните съвети (управителите) на сгради или отделни входове в режим на етажна собственост. И двата регистъра ще се администрират от МРРБ.

С наредбата се цели да се уреди подробно редът по осъществяване на регистрацията на професионалните управители в Регистъра на професионалните управители, което е условие за извършване на дейността им, включително образците на документи, които са необходими за регистрацията, както и образецът на удостоверение за регистрация, което ще важи за 5-годишен срок.

Съгласно новата наредба фирмите, които предлагат услугата "професионален домоуправител", ще трябва да сключват застраховка „Професионална отговорност“. Полицата трябва да бъде сключена в 15-дневен срок от получаването на удостоверението за регистрация. След това в 7-дневен срок фирмите трябва да я представят в МРРБ.

В проектонаредбата са описани застрахователното покритие, изключените рискове, минималните застрахователни суми и премии във връзка със задължението на професионалните управители-търговци да сключат договор за застраховка „Професионална отговорност“. Предвидено е тя да се подновява ежегодно без прекъсване, докато професионалният управител-търговец упражнява дейността по управление на етажна собственост.

Детайлно е уредена и процедурата по регистрация на сдружение на собствениците. Предвидено е общинската/районната администрация да вписва регистрираното сдружение на собствениците въз основа на заявление, подадено по електронен път, писмено по образец или устно, за което се създава протокол от служителя, приел заявлението. При регистрация, етажната собственост ще получава единен идентификационен код. Регламентират се и данните, които се вписват в Регистъра на етажната собственост относно управителните съвети (управителите) на сгради или отделни входове в режим на етажна собственост.

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 39 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (30%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 17 Гласове)
Общо гласували: 151 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

ЕРМ Запад и ТУ-Габрово ще си партнират в подготовката на специали......

Техническият университет–Габрово и ЕРМ Запад – компанията, която поддържа електроразпределителната мрежа в З...

Прочети още keyboard_arrow_right