Професионалните домоуправители и етажната собственост да бъдат вписани в електронни регистри. Това предвижда проект на Наредба за Единна информационна система на етажната собственост, разработена от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Наредбата е регламентирана с последните промени в Закона за управление на етажната собственост. Целта е да се уреди създаването и поддържането на регистрите и правомощията на компетентните административни органи, свързани с вписването, актуализирането и заличаването на данни в единната информационна система, съобщават от министерството.
Единната информационна система ще съдържа два публични централизирани електронни регистъра – регистър на професионалните управители на етажна собственост и регистър на етажната собственост. Те ще съдържат данни за сдруженията на собствениците на територията на страната и управителните съвети (управителите) на сгради или отделни входове в режим на етажна собственост. И двата регистъра ще се администрират от МРРБ.
С наредбата се цели да се уреди подробно редът по осъществяване на регистрацията на професионалните управители в Регистъра на професионалните управители, което е условие за извършване на дейността им, включително образците на документи, които са необходими за регистрацията, както и образецът на удостоверение за регистрация, което ще важи за 5-годишен срок.
Съгласно новата наредба фирмите, които предлагат услугата "професионален домоуправител", ще трябва да сключват застраховка „Професионална отговорност“. Полицата трябва да бъде сключена в 15-дневен срок от получаването на удостоверението за регистрация. След това в 7-дневен срок фирмите трябва да я представят в МРРБ.
В проектонаредбата са описани застрахователното покритие, изключените рискове, минималните застрахователни суми и премии във връзка със задължението на професионалните управители-търговци да сключат договор за застраховка „Професионална отговорност“. Предвидено е тя да се подновява ежегодно без прекъсване, докато професионалният управител-търговец упражнява дейността по управление на етажна собственост.
Детайлно е уредена и процедурата по регистрация на сдружение на собствениците. Предвидено е общинската/районната администрация да вписва регистрираното сдружение на собствениците въз основа на заявление, подадено по електронен път, писмено по образец или устно, за което се създава протокол от служителя, приел заявлението. При регистрация, етажната собственост ще получава единен идентификационен код. Регламентират се и данните, които се вписват в Регистъра на етажната собственост относно управителните съвети (управителите) на сгради или отделни входове в режим на етажна собственост.
Коментари
Последни
Новините в София: Най-важното за деня 3 май 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 3 май. Одобрен е слу... Прочети още...
Сняг прехвърча на Витоша (ВИДЕО)
Въпреки че много хора вече мечтаят за лятната почивка, днес на Витоша започна да прехвърча сняг, съо... Прочети още...
Одобрен е служебен проект за разделение на сградата на столичните 142 ОУ и 203 ПЕГ в Красн...
Директорите на 142 ОУ „Веселин Ханчев“ и 203 ПЕГ „Свети Методий“ в столичния... Прочети още...
Времето и предстоящите събития в София на 3 май 2024 г.
Времето на 3 май 2024 г. Облачно, дъждовно и по-студено от вчера ще е времето в София днес. Сутринт... Прочети още...
Виж също
closeЕРМ Запад и ТУ-Габрово ще си партнират в подготовката на специали......
Техническият университет–Габрово и ЕРМ Запад – компанията, която поддържа електроразпределителната мрежа в З...
Прочети още keyboard_arrow_right