Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера подаде оставка като председател на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност в СОС.
Както Столицата.bg вече писа Контрера е разочарован от липсата на диалог и коректност в местния парламент.
Карлос Контрера подаде оставка като председател на Комисията по транспорт в СОС
Във Фейсбук той публикува дълъг пост, в който посочва конкретните причини за решението си. Ето какво написа:
Оставката ми като председател на комисията по "Транспорт и пътна безопасност" към СОС вече е факт. Причините и поводите, довели до това решение и действие, са доста. Това не е емоционален акт, а стъпка, плод на обсъждане във ВМРО-София. Постът е вакантен от днес и новата сглобка ГЕРБ, Демократична България и Спаси София могат да си излъчат титуляр. Както се казва, да скрепят брака подобаващо.
Няколко думи за причините. От близо година отношенията на ВМРО с ГЕРБ в СОС са силно обтегнати. Три години, включително в най-тежките времена на пандемията, кризата с енергоносителите, войната работихме заедно и то не лошо по мое мнение. Факт е, че градът, както и обществения транспорт в частност, преминаха през кризите. Успяхме и да свършим някои от идеите, около които 2019г. се споразумяхме да работим заедно и заради които ВМРО подкрепи Фандъкова на балотажа, а не Мая Манолова. От 2022г. положението обаче мина в режим на чести сблъсъци. Някои факти - ГЕРБ против волята на ВМРО прокараха наредбата за нискоемисионните зони с ДБ; заедно с ДБ и Спаси София забъркаха скандала с картата за една линия, подвеждайки ни, че е консенсусно решение; продължават да бламират наредбата на ВМРО за промени в превозните документи - тя отлежава за становище в ЦГМ с месеци, предполагаме по указание на някой от ГЕРБ в общината. ГЕРБ ни бламираха за наредбата за образованата раждаемост. Продължава и прикриването на злоупотребите в гробищните паркове Има и още. Това са част от примерите, в които предложения и политики на ВМРО са бламирани от уж партньора ГЕРБ. Търсенето на ситуационна подкрепа не е проблем, проблем е, когато превръщаш това в практика. проблем е и когато разчиташ на консервативно-патриотични гласове, а подкрепяш гей парада, докато забраняваш Луковмарш.
Нагнети се твърде много напрежение и неразбирателство, а няма как да председателстваш комисия или да провеждаш определена политика, когато политическият ти партньор започне системно да ти играе "немци в тила" в съвъкупление с идеологическия ти противник - в случая с ДБ и Спаси София. Има граници, които не могат да бъдат преминавани.
Конкретният повод, довел до решението ми и решението на ВМРО да се оттегля, е от вчерашното заседание на комисията по транспорт, което вече преля чашата. ГЕРБ верифицираха с подписа на ресорния си общински съветник по транспорта Зафир Зарков, дивотиите на ДБ и Борис Бонев. С два нарочни доклада заложиха страшни бомби в транспорта за следващите месеци. Първият е с абсолютно ненавременното и урбулешко решение да сменят поголовно номерация и индекси на линии в наземния транспорт. Това ще породи страшен хаос и го сториха през главата ми. Вторият е абсолютно необмисленото напъване да се пуска нощният транспорт при липса на автобуси и водачи. И в допълнение, не получих подкрепа за доклада ми за процедури за доставка на автобуси за нуждите на Столичния автотранспорт. Не е вярна тезата, че ГЕРБ не знаели. Те участват в подготовката на този доклад още от пролетта, той е резултат от съвместна работа и срещи. Имаха на разположение целия месец юни, разполага с всички данни и материали. те имат не по-лоша от моята представа за тежките проблеми и с автопарка, и с водачите. Парадоксалното е, че всички разбират тежкото положение с техниката, нейната амортизация, проблема с частите и т.н. и предпочетоха да отложат решението. Тепърва ще се умува. Докато се наумуват, вероятно вече ще сме в следващата тежка криза. Този въпрос ще разгледам по-детайлно в някой от следващите дни.
Подадената днес оставка е плод на загубеното доверие между ВМРО и ГЕРБ. Никога не сме бягали от отговорност за града, от непопулярните решения, но не на всяка цена. Когато те бламират системно и сключват видим брак по сметка с политическите ти противници, няма как да има разбирателство. За толкова години ГЕРБ не разбраха един много прост принцип - не може да гориш мостове, а да очакваш подкрепа.
Очевидно е и пакетрането на новото мнозинство от сега за следващия мандат - ГЕРБ, ДБ, ПП и Спаси София. Започнаха да се подреждат още от сега.
Няма как ВМРО да стои като гръмоотвод до ГЕРБ в тази ситуация. Пиша това без лоши чувства, в крайна сметка направеното за тези близо четири години не е никак малко, особено в транспорта.
Коментари
Последни
За 2 млн. лв. Столична община почиства 278 речни участъци, общо 130 км
Столична община почиства 278 речни участъци с обща дължина 130 км, съобщиха от Московска 33. В нача... Прочети още...
Жена открадна кутия с дарения за трансплантация от денонощен магазин в София
Нагла жена открадна кутия с дарения от денонощен магазин в София, съобщи Нова телевизия. Средствата... Прочети още...
Ремонт на виадукт: Спират камионите над 12 т по "Хемус" към София
Ограничава движението на тежкотоварни МПС над 12 т от 35-и км до 30-и км на АМ „Хемус" в посок... Прочети още...
Работна група ще търси варианти за разширяване на Околовръстното в София
Необходимите действия за разширяването на Столичния околовръстен път между бул. „България&ldqu... Прочети още...
Виж също
closeСОС ще гласува създаването на Център за деца без увреждания от се......
Столичният общински съвет ще разгледа предложение на зам.-кмета Надежда Бачева за разкриване на Център за настаняване от...
Прочети още keyboard_arrow_right