Експертите са "За" мигащия зелен светофар в София

-

Снимка: Столица.bg

Специалистите подкрепят въвеждането на мигащия зелен сигнал на светофара, защото реално повтаря функцията на таймера и предупреждава водача, че ще се смени сигнала, но го прави много по-защитено, тъй като това е пряка функция на контролера и отделно се вижда на много по-голямо разстояние. Това каза пред БНР Димитър Петров от отдел "Управление и анализ на трафика" в Столичната община.

Промени в Наредбата за организиране на движението по пътищата с пътни светофари отново ще допуснат въвеждането на мигаща жълта светлина. За сега обаче не се предвижда мигаща зелена.

Светофарите в София - с различни звукови сигнали за различните посоки на пресичане

Към момента още не е разрешено мигащото зелено. За София специално е проблем, тъй като по-голямата част от светофарите в столицата работят на гъвкаво управление. Т. нар. таймери не са регламентирани и те могат да бъдат използвани на по-малки и стари, квартални кръстовища с по-слаб трафик, отбеляза Димитър Петров.

"Броячите и преди промените в наредбата, които се предлагат, бяха така заложени. Те обаче не могат да бъдат използвани на местата, където имаме т. нар. гъвкаво управление. При него всъщност зеленият и червеният сигнал се променят динамично на базата на датчици, които подават данни в реално време за натоварването по различните клонове на кръстовището. На практика този таймер не знае какво да покаже, тъй като не е фиксирано примерно зелено през следващите 30, 20 или 15 секунди", обясни той. Заради непрекъснатия анализ от датчиците за потока от автомобили, в рамките на 10 минути може да има 10 различни цикъла на светофара, добави експертът.

Между 5 и 8 пъти се намалява преминаването на червен сигнал, когато има мигащо зелено. Освен това, то може да се прилага и при гъвкавото управление на трафика. „Нашите проучвания, които направихме с камери, които заснемат преминаването на червен сигнал преди и след използването на мигащото зелено, показват няколко пъти намаляване на преминаването на червен сигнал, което дава една доста висока степен на намаление на вероятността на настъпване на тежко ПТП“, допълни Петров.

"Трябва да намери развръзка този технически спор, който се е образувал между различните експерти, но данните на територията на Столичната община дават доста добри резултати. Сигналите, които получаваме откакто беше премахнат експерименталния период, в който прекратихме използването на мигащо зелено на наша територия, показва, че хората го искат“, коментира Димитър Петров.

Крайпътните табла, които отчитат скоростта със зелени или червени цифри, дават около 5% грешки, обясни още той. Съоръженията са преместваеми и с тях се картографират местата в града, където статистически стават най-много нарушения на скоростния режим.

На базата на данните вече са определени 8 локации, където ще се монтират камерите за скорост, които автоматично ще регистрират номерата на автомобилите на нарушителите и ще им се изпращат актове. Местата са по основните булеварди – Околовръстното шосе, бул. "България", "Черни връх", "Сливница" и др., съобщи още експертът.

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 39 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 150 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Шефът на кадастъра в София стана директор на Агенцията по геодези......

Инж. Момчил Терзийски е назначен за изпълнителен директор на Агенцията по геодезия, картография и кадастър. Това става с...

Прочети още keyboard_arrow_right