Тема: трафик

comment 0
visibility 346
център

В София отвори врати кризисен център за деца, жертви на трафик и насилие

  В София отвори врати кризисен център "Надежда" за деца, жертви на насилие и трафик. На пострадалите ще се дава здравна, психологическа и юридическа помощ, съобщи пред журналисти кметът Фандъкова. Столична община и Социалното министерство са осигурили финансирането съвместно. А фондация ПУЛС, която има дълъг опит и добри резултати, организира дейността. На събитието присъства и посланика на САЩ Н. Пр. Херо Мустафа. Помещението за центъра е осигурено от Министерството на отбраната. То е обзаведено със средства на Конфедерация Швейцария.   "Има за какво да се вълнуваме. Вълнението е за хубаво – за един резултат вследствие на много важно партньорство. За мен като кмет и за целия ми екип работата с уязвимите групи е една от най-важните. Пострадахме се да създадем домове за деца без родители, но е важно да подкрепим и децата, които са имали семейство, но са били жертва на насилие или трафик. Работата ни е да подкрепим институциите", каза пред журналисти Йорданка Фандъкова.     

comment 0
visibility 978
кметицата

Фандъкова: Намаляването на трафика и паркирането са ни приоритет в следващите години

"Трябваше да въведем по-справедлив начин за заплащане на данъците - доколкото законът ни позволява". Това каза пред БНР Йорданка Фандъкова - кмет на София, във връзка с повишаването на данъците за автомобили в столицата.   "Предложих максималните нива на данъците за най-старите и най-мощните автомобили и минималните нива на данъците за по-екологичните автомобили - с евро 5 и 6, и по-малките, градските автомобили, които замърсяват по-малко въздуха в града", обясни още тя. По думите ѝ София е европейска столица и трябва да имаме и такава отговорност.     "Намаляването на трафика и организирането на места за паркиране за нас са приоритетна задача в следващите години", посочи Фандъкова. И поясни, че София е построена като град за по-малко автомобили и затова от столичната управа са заложили разширяване на зоните за платено паркиране, но то ще стане след сериозни обществени обсъждания и граждански инициативи."Разчитам на районните кметове. Инициативата засега е тяхна", уточни Фандъкова.   Пред медията Фандъкова увери, че средствата, които се събират от "синя" и "зелена" зона се влагат на първо място за подобряване на градския транспорт. На второ място те се използват за построяване на обществени буферни паркинги, разположени по линията на метрото.  

comment 0
visibility 351
трафик

Засилен контрол на трафика в София заради края на многото почивни дни

Заради очаквания интензивен трафик в края на поредицата почивни дни е създадена организация за осигуряване безопасността на движението по основните пътни артерии на територията на ОДМВР- София. Засилени са и мерките за контрол над водачите на леки коли, неспазващи ЗДвП и неизпълняващи разпорежданията на контролните органи, както и недопускане на движение на МПС в лентата за аварийно спиране на автомагистралите.   От днес до края на неделния ден по автомагистралите „Хемус“ и „Тракия“ и главните пътища на обслужваната територия ще бъдат разположени максимален брой полицейски екипи, в това число и служители на дирекция „Жандармерия“. Те ще подпомагат движението и ще следят за недопускане на автомобилни колони в участъците с въведена временна организация на движението.   В пътните участъци със стеснения поради ремонтни дейности също ще има полицейски екипи, които ще обезпечават пропускателната възможност.   Ето и за какви нарушения ще следят служителите, работещи по контрол на пътното движение: контрол на водачите с рисково поведение /неправилно изпреварване, неправилни маневри, отнемане на предимство/, както и на водачите с опасно и демонстративно управление без необходимата дистанция, които извършват рискови маневри, изпреварване или преминаване от една лента в друга, създавайки непосредствена опасност за останалите участници в движението. Засилен ще е контролът и по отношение спазването на скоростта, карането на коли след употреба на алкохол и от неправоспособни водачи.   Сформирани са мобилни групи по всички основни направления, които ще документират пътната обстановка и извършените нарушения от водачите. С превантивна цел ще се извършват и обходи на трасетата в района на прилежащите търговски обекти и бензиностанции.   С цел недопускане образуването на автомобилни колони и създаването на тапи, при необходимост ще се въвежда временна организация на движението чрез въвеждането на реверсивно движение на магистралите. Предприемането на тази мярка ще е съобразно интензивността на трафика и в двете посоки.   От МВР напомнят на водачите, че санкцията за движение в аварийната лента при първо нарушение е в размер на 1000 лева и 3 месеца лишаване от правоуправление спрямо водача. Санкцията за нарушаване на забраната за движение на МПС над 12 тона е в размер на 300 лева и 1 месец лишаване от правоуправление спрямо водача и спиране на МПС от движение за 1 месец спрямо собственика.                      

Реклама
comment 0
visibility 570
спирка

Изместват спирка на автобус 107 на ул. "Александър Пушкин"

Първият ден на новата година носи и промени в трафика за хората, ползващи автобус по линия 107, съобщават от Столична община.    От 01.01.2020 г. до 30.06.2020 г. се измества автобусна спирка по линия № 107 с код 0893 „Кв. "Павлово“ на ул. “Александър Пушкин“, с 25 метра в посока бул. “Цар Борис Трети“.  

comment 0
visibility 485
тунел Витиня

За шофьорите: Ремонти при тунел "Витиня" ограничават трафика към София

  Ремонтни дейности на магистрала "Хемус" при тунел "Витиня" променят днес трафика по трасето към столицата, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура". Заради дейностите ограничават и ТИР-те към София.   Ето и повече подробности за дейностите и обходните маршрути:    Движението от км 30+260 до км 35+450 /от п.в. „Витинска река“ до служебна пътна връзка/ е ограничено за МПС над 12 тона само в посока София поради ремонтно-възстановителни дейности по виадукт при км 33+600 и тунел „Витиня“. Движението се осъществява по обходен маршрут през път I-1 Ботевград – София. Срок 30.06.2020 г.;   Движението от км 31+996 до км 33+780 в посока София е ограничено поради ремонтно-възстановителни дейности на виадукт при км 33+600 и тунел „Витиня“ /лява тръба посока София/. Движението се осъществява двупосочно в дясното платно /посока Варна/ с една лента посока София и една лента посока Варна. Сигнализацията за организация на временно движение е от км 29+860 до км 36+150. Срок до 30.06.2020 г.  

comment 0
visibility 416
ул. "Аксаков"

Концерт в зала „България” променя организацията на движение

Заради концерт в зала „България“ на 20 декември се налагат някои промени в движението в района, съобщават от Пресцентъра на Столична община. От 13.00 до 19.30 часа на 20.12.2019 г. ще бъдат забранени престоя и паркирането на автомобили, с изключение на автомобилите на снимачния екип на БНТ и извън местата в режим на платено паркиране „служебен абонамент”, както следва:   - на ул. „Георги Бенковски” между бул. „Цар Освободител” и ул. „Аксаков”;   - на ул. „Аксаков” между ул. „Георги Бенковски” и ул. „Дякон Игнатий”.

comment 0
visibility 313
Магистрала Тракия

АПИ: Шофьорите да карат внимателно на излизане от София

Шофьорите да бъдат внимателни при излизане от София заради очаквания натоварен трафик по магистрала "Тракия" вчера и днес - Студентския празник и ремонти дейности.  Възможни са затруснения на изхода на столицата в посока Бургас заради монтаж на рамки с нови указателни табели. Днес от 11.00 часа до 13.30 часа ще се монтират табелите в платното за Бургас. Шофьорите трябва да съобразяват скоростта и дистанцията.

comment 0
visibility 400
забранено паркирането

Мобилна книжарница на Хеликон спира при НДК

Заради мобилна книжарница край НДК се налага промяна в организацията на движение в района, съобщават от Пресцентъра на Столична община. От 8.00 часа на 13 декември до 20.00 часа на 15 декември ще бъде забранен престоят и паркирането на автомобили на бул. „Витоша“, близо до пилоните на НДК- 2 паркоместа. На тези паркоместа ще бъде разположена Мобилна книжарница на издателство Хеликон.

comment 0
visibility 2605
трафик София

Движението в час пик в София е с 5 км/ч

Колите в центъра на столицата в натоварените часове се движат едва с около 5 км/ч. Това е изводът, който прави инициативата „Визия за София“ при анализ на транзитния трафик през града, съобщава Монитор. Според направения анализ, наземния транспорт се движи средно с 14 км/ч. Като се включи и метрото, скоростта нараства до 21 км/ч. От „Визия за София“ излизат с предложение скоростта да нарасне до 25 км/ч през следващите години. Изключително ниската скорост на придвижване в централната градска част говори за изчерпан капацитет на централните булеварди да поемат трафика. Препоръчително е да се търси адекватно решение да се намали транзита на товарните коли. Опитът в други градове от калибъра на София показва успех при изнасяне на голяма част от трафика в периферията на населеното място. От „Визия за София“ Предлагат и таксата да се изчислява по нов начин – да бъде на база генериран отпадък, а не според данъчната оценка на имота. Нужно е и увеличение на съдовете за разделно събиране на отпадъците. По въпроса за мръсния въздух, от „Визия за София“ предлагат да се фиксират глоби за тези, които се отопляват на дърва и въглища като същевременно се прилагат стимули за отопление с газ и парно. От „Визия за София“ са на мнение, че жителите на столицата трябва по-активно да се включват във формирането и разходването на столичния бюджет, съответно да се публикуват и Интернет, за да се знае как и за какво се харчи.    

comment 0
visibility 4037
Катастрофи при дъжд

Дъждът задръсти Цариградско от катастрофи и аварирали автомобили

Трафикът в София вече е нормализиран. Това съобщиха пред Столица.bg от органите на реда и Столична община. В ранните сутрешни часове Цариградско шосе бе задръстено и се образува тапа. Причината е била много катастрофи и аварирали автомобили по трасето. Над 10 автомобила са аварирали и това е затруднило движението. Причината е падналия дъжд и мократа и хлъзгава настилка. Катастрофа на колелото от "Ал. Малинов" към Цаиградско е усложнило допълнително ситуацията и пътната обстановка. Бързата намеса на екипи на Пътна полиция на СДВР бързо е възстановила нормалното движение в столицата. В момента няма блокирани кръстовища и улици от протестиращи. Единстената затворена улица е "Екзарх Йосиф". Районът около сградата на ВСС е отцепен и със засилено полицейско присъствие заради повторното гласуване за избор на главен прокурор. Сутринта там беше спряно движението за автомобили и трамваи. По преценка на полицаите там движението се пропуска от време на време. От ЦГМ промениха графика на градския транспорт заради очакваните блокади и протести в столицата. По-рано тази сутрин катасрофа имаше и на Симеоновско шосе, която също затрудни придвижването в посока към центъра. Пътната настилка в столицата е мокра и хлъзгава и се препоръчва да се съобразява скоростта, да се спазва дистанция и шофьорите да бъдат внимателни.

comment 0
visibility 1166
Катастрофа на бул. П. Яворов

Катастрофа затруднява движението край Телевизионната кула

Движението е затруднено в района на Телевизионната кула. Причината е катастрофа на бул. "Пейо К. Яворов" на отбивката за кръговото кръстовище към "Драган Цанков", предаде Фокус. Шофьорите да карат внимателно и да съобразяват скоростта и дистанцията. По първоначална информация от удара има само материални щети.

comment 0
visibility 7747
Готово е продължението на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви"

Бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", с по 3 ленти, стига до "Данаил Николаев" (СНИМКИ)

Вече е готово продължението на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" до другия възлов столичен булевард "Данаил Николаев", видя днес Столица.bg. Продължението (снимка 5) ще е двупосочно с по 3 ленти. Това е отсечката от кръстовището с "Мадрид" до бул. Данаил Николев". Както е известно там вече е изградената спирка на метрото "Театрална" и трафикът ще минава по новоизграденото трасе точно покрай нея в посока центъра. Изградените три нови ленти вече имат и маркировка, но все още не са премахнати строителните заграждение. Предсотй облагородяване и озеленяване на пространството над метростанцията, през която ще минава третата линия на метрото. Тепърва обаче ще се ремонтира и разширява отсечката и в посока "Данаил Николаев", по която и в момента минава целия трафик от "Евлоги и Христо Георгиеви", "Мадрид" и "Янко Сакъзов". Новата отсечка с по три ленти в посока ще улесни движението в района и ще сложи край на задръстванията по "Янко Сакъзов" и "Мадрид".   

comment 0
visibility 2439
Верижна катастрофа на бул. Яворов край Телевизионната кула

4-годишно дете е пострадало при верижна катастрофа на "Яворов" (СНИМКИ)

Момиченце на 4 годинки е пострадало при верижната катастрофа тази сутрин на бул. "Яворов" край телевизионната кула, научи Столица.bg. Детето е с контузия на главата и е откарано в "Пирогов" за пълни изследвания, казаха от пресслужбата на Спешна помощ. Сигналът за ПТП-то е подаден в 8.30 часа в Спешна помощ. За 8 минути на мястото е имало линейка и веднага е оказана помощ. Верижната катастрофа е между 6 автомобила и под кръговото на телевизионната кула. Продължава да е затруднено движението по централния столичен булевард. При верижния удар има и сериозни материални щети. Движението не е изцяло спряно, но продължава да е затруднено. На мястото има екип на Пътна полиция и линейка. В посока Семинарията автомобилите минават отгоре през колелото, тъй като верижната катастрофа е отдолу.

comment 0
visibility 3698
Кръстовището на Цар Борис III, Житница и Гоце Делчев

Новото кръстовище на Красно село разтовари трафикът по "Т. Каблешков" и "Гешов"

Край на задръстванията по столичния булевард "Цар Борис III" на кръстовището на Красно село с ул. Житница и "Гоце Делчев". Движението там е пуснато от понеделник и вече 3 дни трафикът е нормален без чакане, а колоните от автомобили се изтеглят бързо, видя Столица.bg. След около 3 години строителство на метрото и цялостно обновяване на улици вече движението се нормализира и е адекватно на съоръжението. Така вместо две, трасетата са три в посока към бул. България. В понеделник бе отворено новото кръстовище, което категорично разтовари трафикът по "Гешов" и "Тодор Каблешков". Това показват анализите на експерти в движението в Столична община. Пред Столица.bg те коментираха, че сега вече много по-бързо се стига до "България" от Овча купел и Красна поляна. По ремонтираната "Житница" през кръстовище и от там по "Гоце Делчев", както и в обратна посока към Овча купел и Красна поляна. Обновеното трасе поема адекватно броят автомобили, дори имало още по-голям капацитет. В момента трафикът няма нищо общо с този преди да започне строежът на метрото и реконструкцията на едно от възловите и най-натоварени кръстовища в София, коментираха експерти. В социланата мрежа се появиха коментари на недоволство заради промената посока на движение в карето между бул. "Цар Борис ІІІ" – бул. "Гоце Делчев" - ул. "Дойран" и ул. "Пирински проход", както и други улици в района. Това бе решено след обществено допитване на живеещите в района. Но тогава, когато това е обсъждано са се явили не повече от 50 души, припомниха пред Столица.bg хора, участвали в допитването.

comment 0
visibility 1028
протести

Три протеста затрудняват трафика в София

Няколко протестни митинги и шествия днес и утре ще объркат доста сериозно трафика в София. Заради това СДВР предприема мерки за охрана на обществения ред и организация на движението на територията на столицата   Днес от 17 часа ще се проведе протестен автопоход със сборен пункт пред НИМ Бояна и движение по маршрут: ул. „Околовръстен път“, булевардите „България“, „Евлоги и Христо Георгиеви“, „Цар Освободител“, „Васил Левски“, „Цариградско шосе“.   Малко по-късно, от 18 часа, са заявени протестни действия на ул. „Екзарх Йосиф“ , като по същото време протестно шествие ще започне и на бул. „Витоша“ с маршрут по булевардите „Княгиня Мария Луиза“, „Княз Ал. Батенберг“ до плочника пред сградата на Народно събрание 2 и ще продължат по бул. „Цар Освободител“ до площад „Народно събрание“. С начален час 19 на площад „Княз Александър Батенберг“ е заявено провеждането на информационно събитие, с продължителност до 21 часа.   Утре /24 октомври/ от 9 часа също са заявени протестни действия на ул. „Екзарх Йосиф“, където паркирането и движението на моторни превозни средства и трамвайни мотриси ще бъде временно ограничено. Временни ограничения ще бъдат въведени и за пешеходци в района на провежданите протестни действия.   Заради провеждането на всички мероприятия е възможно да възникне временно затруднение в движението в централната градска част и да се наложи поетапно да бъде ограничавано и възстановявано.           

comment 0
visibility 597
арести

Арести и обиски в София заради трафик на мигранти към Западна Европа

  Разбита е организирана престъпна група за трафик на мигранти от Турция през България към Сърбия и Западна Европа. С обвинения по казуса Спецпрокуратурата е привлякла като обвиняеми петима.   Те са задържани в София и Пловдив  на 17 октомври. Операцията е била на Специализираната прокуратура, ГДБОП и СДВР, със съдействието на Дирекция „Жандармерия“. При извършените претърсвания в пет недвижими имота в София и един в Пловдив, както и в леки автомобили, ползвани за престъпна дейност, са намерени и иззети голям брой мобилни телефони и сим карти, с които групата е координирала действията си по превеждането на чуждите граждани през границата, подпомагането на пребиваването им и извеждането им от страната.  На един от адресите е намерена и иззета марихуана.   На двама от участниците е наложена най-тежката мярка за неотклонение „Задържане под стража“, двама са с „Домашен арест“ и един с „Подписка“.   За ръководителя на групата – българка, съдът определи „Домашен арест“, за да може да се грижи за двете си малки деца.  

comment 0
visibility 2218
БМВ в насрещното

БМВ кара в насрещното по "Цар Освободител"

Шофьор влезе в насрещното на бул. "Цар Освободител" тази сутрин. Снимката бе публикувана от шофьорът на застрашения автомобил в социалната мрежа. БМВ се движи в посока се движи в посока Софийския университет, но очевидно за шофьора му не важи Закона за движение по пътищата. Изнервен от двете колони автомобили, чакащи на светофара на "Цар Освободител" и "Раковски" БМВ влиза в насрещното и спира пред автомобил, който се движи към Президентството. "Колко ли по-бързо ще стигне, като изпревари 4 коли от колоната", питат съвестни шофьори. Съвсем наблизо има на кръстовището редовно има полицейски екипи, но никой не е реагирал, за да санкционира нарушителя. Дано пък камерите по "Царя" са запечатили наглия шофьор. С или без глоба обаче със сигурност навлизането в насрещното платно е предпоставка за катастрофа.

comment 0
visibility 914
Тринога камера на Цариградско шосе

Тринога камера по "Ломско шосе" лови нарушителите

Екип на Пътна полиция разположи тринога камера на столичния "Ломско шосе" в "Надежда", съобщиха в социалната мрежа бдителни шофьори. Апаратурата е закотвена до бензиностанция на ОМВ в посока "Обеля". Ломско шосе и "Надежда" често пъти се превръщат в писта за джигите. За съжаление има доста шофьори, които превишават скоростта и то през деня. Булевардът е един от най-натоварените в столицата. Именно затова триногата камера е разположена по "Ломско шосе". Млади и опитни водачи пък много често влизат с голяма скорост в кръговото при метрото в "Надежда", предупреждават от катаджии.

comment 0
visibility 3394
Тринога камера на Цариградско шосе

Тринога камера на Цариградско шосе следи скоростта

С тринога камера ще дисциплинират шофьорите по централни столични булеварди. Такава вече е разпъната на бул.Цариградско шосе 159 в посока център, съобщиха наблюдателни шофьори в социалната мрежа. В тази част на възловия софийски булевард редовно има превишение на ограничението от 80 км. От Пътна полиция вече са поставили камерата и със сигурност ще има поне десетима шофьори, които днес ще "изгорят" с фиш.  Според столичани триноги камери редовно трябва да има на Цариградско шосе, в посока център, още от ранна утрин. Само така градът може да се спаси от безумния трафик и от автомобили с регистрация различна от софийска.

comment 0
visibility 2519
Задръстване по "Цариградско шосе"

Задръстване до дупка на „Цариградско“ и „Малинов“

Задръстванията в София са вече факт. Столичани се прибраха от летните отпуски и празнични почивни дни и вече са на работа. Мнозина са в трескава подготовка за първия учебен ден, което допълнително натоварва трафика, видя Столица.bg. Сега, в карая на работния ден, задръстването по „Цариградско“ за летището посока Центъра стига до Плиска. Част от колоната търпеливо чака да се включи в кръговото на 4-ти километър. Колоната в посока „Младост“ по „Александър Малинов“ започва от „Дружба“. В две ленти са струпани и колите по „Г. М. Димитров“.

comment 0
visibility 4982
Комисар Любомир Костадинов

Комисар Любомир Костадинов пред Столица.bg: КАТ София ще работи на две смени до 20.30 час...

Комисар Любомир Костадинов доскоро беше зам.-началник на отдел "Пътна полиция" пред СДВР. От 12 август т. г. има заповед и той е началник, и. д. на отдел "Пътна полиция". Роден е в София и е завършил висшето си образование в Академия на МВР, специалност "ООР и контрол на пътното движение". От 1986 г. е на работа в системата на МВР. Преминал е през цялата йерархия на системата. Бил е командир на взвод "Специализиран транспорт НОБОС", полицейски инспектор в КАТ - София началник смяна 05-та група, началник група 02-ра към 02-ри сектор КРОМ при отдел "Пътна полиция", а след това и началник на сектора. По-малко от месец преди началото на учебната година комисар Костадинов предупрежава за опасните участъци по улици и булеварди в столицата. Пред Столица.bg началникът на "Пътна полиция" сподели и за промяната и удължаването на работното време на КАТ София, за да се улеснят гражданите. - Комисар Костадинов, защо толкова често има срив в системата на "Пътна полиция" София и се налага хората да чакат с часове?- За този проблем трябва да се обърнете към дирекция "Информационни системи" в МВР. Но ще ви кажа при нас, практически какво се случва. Ние използваме Системата за българските документи за самоличност (БДС), с която работят всички служби в нашата система. Без нея няма как да работим, за да издаваме свидетелства са управление. Явно системата много се натоварва и се получават някъде сривове, технически грешки и това влияе върху самата функция. Вероятно има претоварване от многото потребители и сривовете се получават. Това мога да ви кажа като нетехническо лице и необслужващо тази система. Като потребители ние това забелязваме. Колегите от "Информационни системи" казват, че работят за отстраняването на проблемите. Те поддържат системата на МВР, те са отговорни и най-добре могат да кажат, тези сривове на какво се дължат. - Гражданите се оплакват, че служителите на гишетата много често имат почивки?- Всичко е съгласно Кодекса на труда. Аз не искам да се оправдаваме, явно че някъде има проблем с обслужването. Но на ден ние нормално обслужваме между 1500 и 2500 човека при този секретен състав, който имаме. Служителките са претоварени изключително много. А ние очакваме един изключително голям бум на смяна на книжките, защото през 2020 г. изтича 10-годишният срок на издадените през 2010 г. на всички свидетелства за управление. Това ние го усещаме още отсега. Голяма е натовареността ни, но каквото зависи от нас го правим. Всички гишета са отворени, имаме хора в отпуска, както и в болнични, и въпреки всичко правим необходимото, за да обслужим всички граждани. - Как ще стане, казахте, че се нуждаето от още служители?- Вече сме направили предложение в МВР и искаме да ни отпуснат малко повече служители, да бъдат назначени на работа. Така ще можем да минем на двусменен режим на работа. - От колко служители имате нужда?- Около десетина души, ако дойдат при всички положения ще преминем на двусменен режим на работа. - Ще се удължи ли работното време?- Да, ще работим до към 20.30 часа. Това е предложението ни, което е одобрено и сега работим по изчистването на техническите подробностите технически, за да може и хората, които ще бъдат назначени да знаят какво предстои, защото те ще работят тук на трудови договори по КТ. А това е малко по-различно отколокото другите държавни служители. Вижте, всичко, което правим е да бъде по-добре за гражданите и да ги улесним. - Столична община закупи газанализатори, с които работи КАТ и трябва да се санкционират и спират от движение автомобилите, които замърсяват въздуха в София. Колко санкционирани има?- Да, ползват се на техническите пунктове и понякога ги изнасяме навън, по улиците, когато имаме СПО - Специализирана оплицейска операция. От началото на годината до този момент има 117 автомобила, които са блокирани и не са допуснати да се регистрират. Реално те са спрени от движение до изчистване на проблемите, констатирани от газанализатора. Около 1000 - 1200 автомобила са проверени., но ние не проверяваме абсолютно всички на техническите пунктове, защото чисто новите коли отговарят на стандарт Евро 6 за екологичност. - Колко са санкционираните шофоьори за нарушения в столицата  от началото на тази година?- 72 845 нарушители има от началото на 2019 г.в София. Горе, долу се разпределят така: около 14 479 са актовете, съставени за нарушение на Закона за движение по пътищата и около 58 366 са фишовете. Това е една сравнително добра административно-наказателна дейност, защото тук не включваме нарушенията за скорост и алкохол, те са отделно. Това са нарушенията само за отнемане на предимство на пешеходци, неправилно движение, паркиране, говорене по телефон, колани, каска, детско столче и др. В общи линии това са приоритетите, по които най-вече се работи. Има и други - светлини и неправилно движение. За съжаление хващаме изключително много шофьори, които не си плащат глобите и съответно ги принуждаваме да си ги платят. На ден в София се спират около 30 - 40 души и им взимаме книжките за неплатени глоби. - А за алкохол и скорост какво показват цифрите?- Наказанията за алкохол са 734. При около 300 от случаите е установено, че са с над 1,2 промила и носят наказателната отговорност. За неправоспособност имаме около 900 водачи, които никога не са изкарвали свидетелство за управление, изтекли книжки или са лишени и продължават да шофират. - Колко е най-голямато количество алкохол, с което служителите на "Пътна полиция" са заловили шофьор?- Преди две седмици (около 1, 2 август т. г.) хванахме с 3,8 промила, мисля, че беше на жена. Доста интересен случай. Но то и 2,8 промила също е много голямо количество. В тази статистика обаче не сме отделяли наркотиците, защото наказанието е едно и също. - С какви наркотици сте хващали хора зад волана?- С абсолютно всички - кокаин, амфетамини, с всякакви. Това не са наши приоритети за вида на дрогата, защото ние ги хващаме, установяваме нарушението и ги предаваме. - Комисар Костадинов, 90% от нарушенията и катастрофите са заради несъобразена скорост, какво показва статистиката на нарушителите?- Ще ви я разделя така: около 500 акта имаме, които са за превишение над 50 км и имаме лишаване от правоспособност за управление. Това е само превишение на скорост от стационарни камери, фиксирани. Имаме още 37 585 електронни фиша от мобилните камери. И това е само за София град. Знаете ли какво показва това? Около 38 - 40 човека на ден превишават скоростта в рамките на тези 6 месеца. - Къде в София е най-тежък трафикът?- Трафикът започна да се измества в зависимост от ремонтите където са. Но в момента знаете, че работи Център за трафика в София (дирекция "Анализ и управление на трафика" към Столична община). По трасетата, по които имаше пътни полицаи вече ги няма. Регулирането става автоматично от този център. Имам забележки, но това си е чисто служебно. - Кажете поне една от забележките?- Трафикът1 които е Люлин - Младост, по "Тодор Александров", Цариградско шосе и "Цар Освободител" е изключително натоварен, както входа, така и изхода. Сутрин автомобилите стигат от хотел "Плиска" до "Мария Луиза". Какво да ви кажа, там проблемът е или в самите водачи, тъй като при излизането вече във височината на "Цариградско шосе" към "Младост" светлината им пречи или и ние не можем да си обясним защо. Но трафикът е огромен. - Какво трябва да се направи?- Инфраструктурата според мен не отговаря на натовареността от автомобили. Ние на ден в София регистрираме между 700 и 900 автомобила. Нали си представяте тези автомибил като влизат в София къде отиват - по улиците и булевардите. Тези ремонти, които прави общината са ок, но ние нямаме пътна инфраструктура, която да ги поеме тези автомобли. И няма начин, да няма задръстване. - Кои участъци в София са опасни и предразполагат към шофиране с високи скорости и концентрация на ПТП-та?- Концентрацията на ПТП-та е сложна процедура. Но рисокви са всички новопуснати отсечки. Всички водачи, по наши сведения, където се пусне нова, хубаво направена отсечка или улица, или е ремонтирана, веднага насочваме екипи натам, защото правят гонки. Веднага получаваме сигнали, което никак не е добре. Една гонка става за секунди. Ние докато се насочим, те го направят и избягат от там, което е много, много рисково. - Продължават ли гонките в София?- Да, продължават. Появяват се на Околовръстното - Южната дъга, на "Владимир Вазов", до Балмакса, "Люлин" и кръговото, което направиха около "Младост". В Бояна също правят гонки, но там ги тушираме, защото имаме постоянни постове. Другото, което ми прави впечатление. Изключително много младежи, с нови свидетелства за управление, влизат в кръговите и дрифтът с висока скорост. Това води до ПТП-та. Има много такива младежи, включително и в "Надежда" на кръвотото, което е до метрото. Там има концентрация на ПТП-та по тази причина - самокатастрофират и то е ясно защо. Но всички нови участъци ни правят впечатление, че се използват за превишаване на скоростта. - Намаляват или се увеличават ПТП-тата?- Имаме намаляване на катастрофите и то чувствително. Мога да ви кажа, че тежките катастрофи са с около 100 по-малко в сравнение с шестмесечието за 2018 г., а леките са около 900 по-малко. Същевременно обаче имаме леко увеличение на тежките ПТП-та с ранени. Според нас причината за това са агресивността, пренатовареността, тапите, които стават в София, некоректността на водачите и агресията водат до катастрофи, при които има пострадал човек. Да не пропускаме обаче и пешеходците. Колкото вина имат шофьорите, толкова е и на пешеходците. Мога да го кажа категорично, въпреки че човекът е на пешеходна пътека и има предимство, той трябва да се съобрази, както казва Законът. Нали разбирате, че автомобилът е техника и има технологичен път. Повтарям водачите са длъжни да се съобразяват с тези неща, но нека и пешеходците да имат едно наум, че не са застраховани и може да се случи инцидент. - Събраните пари от глобите от "Пътна полиция" къде отиват, защото имаше идея част от тях да отиват в общината?- Парите от санкции отиват в Републиканския бюджет. Имахме предложение и искахме тези произшествия, които ние покриваме и работим със застрахователите по документацията, някакъв процент поне да влиза при нас. Не знам дали ще стане. - Столична община закупи и постави 40 камери, за да се следят нарушителите в буслентите в София. Повече или по-малко шофьори карат в тези ленти, откакто се наблюдават?- Миналата седмица имахме Национално съвещание и извадих една статистика за общото наказание за буслентите, като мислех, че ще говорим по този въпрос, но просто не ни остана време. До юли т. г., преди да се пуснат камерите на общината по буслентите, имаме съставени 2566 фиша, което никак не е малко. Още се уточнява кой, как ще санкционира и за наказателната отговорност на нарушителите от тези камери. Но ние получаваме информацията и от общината, и на месец има около 200 - 300 нарушители от записите, които виждаме. - Има ли вече санкционирани, откакто Столична община сложи камерите за нарушителите в буслентите?-Да, има, има, но е малко по-тежка процедурата, защото си има нормативни документи, които трябва да регламентират, кой трябва да обслужва тези камери, кой да наказва. Вече работят общинските камери, повечко Столична община наказва, но и ние имаме право и пускаме наши документи на нарушителите. До десетина дни ще се урегулират нещата и ще започне регулярно да се санкционира. - А къде ги гледат тези камери в "Анализ и управление на трафика" или при вас в КАТ?- Сигурно и там гледат, но ние записите ги гледаме при нас, търсим водачите, викаме и ги санкционираме. Реално погледнато все още не ни е вменено това като функция. - Къде трябва да има камери в София, а няма?- Хубаво е навсякъде да има камери. Това оказва влияние и дисциплинира, но когато има адекватно наказание. За какви камери говорим - за скорост или за следене на нарушители по пътища? Ако е за скорост, те са достатъчно. Имаме мобилни, които ги местим навсякъде. По скоро трябва да има такива за наблюдение на нарушители, за да гледаме джигитите. Според мен на Околовръстното трябва да се сложат по цялото продължение, също и на Скоростната тангента, Южна дъга, Северна, навсякъде, "Цариградско", "Брюксел", това новото в Овча купел - "Монтевидео", Люлин. Вижте, този тип булеварди в кварталите трябва да се обхванат с камери, защото там се получават тези проблемни ситуации на каране с превишена скорост, агресия, дрифтене и т. н. А когато знаят, че все пак някои ги вижда и ще им се търси отговорност се съобразяват. Много е важно и при нарушението да имаме бързо наказание веднага, което дисциплинира. Иначе си губи ефекта. И не трябва да има вратички! (смее се). - Има ли мода в регистрационните номера и кои цифри най-често си поръчват?- За мода не знам, но хората си избират. Законът го позволява и всичко, което е с осем знака може да бъде на регистрационната табела на автомобила. Имам един познат, който сега помоли астроложка и тя му каза, че номерът трябва да завършва на 8. Това, което гледам и слушам най-често е комбинация между 1, 2, 8, и 9, някакви сметки си правят. Има някои фаталисти, а други да покажат, че могат да вземат чист номер и го взимат. Законът позволява имена в рамките на тези 8 знака. Аз няма да коментирам какви са тези хора. Позволява го законът, плаща си и получава! - Кое най-много ви е впечатливо като ексцентричност в регистрационния номер?- В момента в София, мисля, че и в Благоевград се движи един автомобил, няма да казвам марката, който е с хиксове (смее се). - Какво искате да кажете на всички участници в движението в София - шофьори, деца, пешеходци, велосипедисти, мотористи и водачи на двуколесни за началото на учебната година?- Живот и здраве на учениците, да пазим децата и не само, да спазваме Закона за движение по пътищата. Но най вече да не бъдем агресивни. Всеки бърза за някъде, всеки стига някъде, но молбата ми е, дали 10 минути по-рано или по-късно, мисля, че не е фатално, но може да бъде фатално за човешкия живот. Спазвайте разпоредбите на Пътна полиция. Имайте предвид, че хората, които са навън, служителите на КАТ не ви мислят лошото. Те са там, за да насочват, помагат и каквото могат да допринесат за пътната безопасност. Но без самосъзнание и без култура на поведение в движението няма да стане. - Има ли инциденти, да са нападани, бити или обиждани пътни полицаи?- За съжаление има! Обиждат ги, налитат им на бой, оплаквания, че са им взели пари. Имаме много случаи, в които полицаи са набеждавани и то без всякакви основания. Знаете, че сме оборудвани с камери и микрофони и почти всичко се вижда. Има я агресията и тя трябва да се премахне, защото днес те обиждат, утре пак и накрая става инцидент. А този човек, служител на "Пътна полиция", има семейство. Пишат във фейсбук глупости, измислици, които не отговарят на истината. Обиждат полицаите и полицайките. Ние се стремим да вкарваме някакъв имидж на тази полиция с красиви, интелигентни и млади хора, а не както бяха преди - дебели. Има служители, които приемат нещата по-лично и им се убива желанието за работа. Но нямаме мерки, всеки във фейсубк си пише каквото си иска. - Има случаи, когато са помогнали, благодарят ли им?- Да, имаме много такива случаи. Младите, които влизат на работа при нас са интелигентни, но като им напишат две, три глупости или пък за някоя хубава дама напишат щуротии и е доста неприятно. Те също са хора и имат достойнство!

comment 0
visibility 1553
Тролей 1

Национален шампионат „Безопасно шофиране“ променя трафика в София

Заради многото жестоки катастрофи по пътищата в последно време, Институтът за пътна безопасност провежда в столицата най-мащабното обучение „Мисия нула“, целящо да научи хората да управляват колите си безопасно. Национален шампионат „Безопасно шофиране“ и кръг от Национален шампионат Затворен маршрут „Писта София 2019“ се провеждат през уикенда в столицата. Това налага някои промени в движението в някои райони в двата дни – 17 и 18 август. Забранено е влизането на автомобили в двете посоли, както следва: От 00.00 часа на 17.08.2019 г. до 16.00 часа на 18.08.2019 г. : - по западното и източното платно на ул. „Витиня“ между бул. „Владимир Вазов“ и улицата от северната страна на бул. „Владимир Вазов“, която свързва ул. „Бесарабия“ и ул. „Витиня“; -  по северното платно на ул. „Резбарска“ между ул. „Васил Кънчев“ и бул. „Владимир Вазов“. От 11.00 часа до 19.00 часа на 17.08.2019 г. /събота/ и от 09.00 часа до 16.00 часа на 18.08.2019 г. /неделя/ е забранено влизането на автомобили по южното пътно платно на ул. „Резбарска“ между ул. „Васил Кънчев“ и бул. „Владимир Вазов“. От 12.00 часа до 19.00 часа на 17.08.2019 г. /събота/ и от 09.00 часа до 16.00 часа на 18.08.2019 г. /неделя/ е забранено влизането на автомобили: - по бул. „Владимир Вазов“ между ул. „Левски Вековен“ и ул. „Поп Груйо“; - по западното и източното платно на ул. „549“ между бул. „Владимир Вазов“ и ул. „Резбарска“; - по северната пътна връзка между ул. „Бесарабия“ и бул. „Владимир Вазов“; - улицата от северната страна на бул. „Владимир Вазов“ свързваща ул. „Бесарабия“ и ул. „Витиня“. Маршрутите на градския транспорт ще бъдат частично променени: От 04.30 до 24:00 часа на 17.08.2019 г. (събота) автобус №  100 ще се движи: по стария си маршрут от кв. Бенковски до спирка „Хипермаркет Била“, на кръстовище бул.„Владимир Вазов“ /ул. „Васил Кънчев“ наляво по ул. „Васил Кънчев“, наляво по ул. „Резбарска“ и по ул. „Първа българска армия“ по маршрута си до кв. „Бенковски“.   От 12:00 часа на 17.08.2019 г. до 16.00 часа на 18.08.2019 г. се променят маршрути, както следва: Автобус № 78: от Централна гара по стария си маршрут до кръстовище бул. „Владимир Вазов“/ ул. „Левски Вековен“ ( старо име ул. „Река Велека“), по ул. „Левски вековен“, по ул. „Тодорини кукли“ ( по маршрута на автобусна линия № 120), по ул. „Летоструй“, по ул. „Поп Груйо“ ( по маршрута на нощна линия Н3) и от кръстовище ул. „Поп Груйо“/ бул. „Владимир Вазов“ по стария си маршрут до кв. Враждебна двупосочно.   Тролей №1: от Първа градска болница по маршрута си до кръстовище бул. „Владимир Вазов“/ ул. „Острово“, по ул. „Острово“ и по маршрута на тролейбусни линии №2 и №4 до крайна спирка с код 2736 ж.к.“Хаджи Димитър“. В обратна посока от спирка с код 0692 ж.к.“Хаджи Димитър“ до кръстовище бул.“ Владимир Вазов“/ул.“Панайот Хитов“, по моста Чавдар и по маршрута си до Пета градска болница

comment 0
visibility 1736
Тодор Каблешков

Столичната община обяви обществена поръчка за разширението на бул. "Тодор Каблешков"

Обществена поръчка за изпълнител на разширението на бyл. "Toдop Kaблeшĸoв" oт бyл. "Бългapия" дo yл. "Лyи Aйep" обяви Столичната община. Проектът предвижда четирилентово трасе с дължина 975 м при кв. „Maнacтиpcĸи ливaди-изтoĸ“ и „Гoцe Дeлчeв“. Очаква се стойността на поръчката да бъде в обхвата около 10 млн. лева без ДДС. Проектът включва още изграждане на канализация, геодезия и хидрогеология, инженерна геология, газоснабдяване и водоснабдяване. Освен това в трасето ще бъдат изградени светофарни уредби, осветление, отводняване, кабелни линии 110KV, електрическа мрежа и др. Реконструкцията на бул. „Toдop Kaблeшĸoв“ ще даде възможност трафика в района да бъде разтоварен. 9 септември е крайният срок за подаване на оферти.