Столичната община с дигитална платформа “Профил на гражданина”

Столична община

Снимка: Столица.bg Зорница Митин

Стратегията за дигитална трансформация на София с конкретни проекти за по-добри услуги за гражданите и бизнеса

Столичната община създава дигитална платформа “Профил на гражданина” и “Профил на бизнеса”, с които да подобри услугите, които общината предоставя на гражданите и  бизнеса и да стимулира иновационния потенциал на местните компании, похвалиха се от Московска 33.

В дигиталната платформа ще има не само обобщена информация за социално-икономическия живот в града, но ще бъде  и централизирано място за заявяване на услуги и обмен на документи с администрацията. Платформите са част от внесената на 23.01.2020 г. за обсъждане и разглеждане от Столичния общински съвет "Стратегията за дигитална трансформация" на София.

Нейното изпълнение е в  създадения по инициатива на кмета на София Фандъкова нов ресор  „Дигитализация, иновации и икономическо развитие“  с новия ресорен зам.-кмет  Владимир Данаилов.

Профилите са част от подобряването на услугите и качеството на живот и чрез обръщане на административните услуги към бизнеса и гражданите. Предвижда се свързване на общината със системите на другите институции и регистри, включително и с цел и за автоматично излъчване на документи.

Срокът за изпълнение е до 18 месеца и е част от общата промяна за е-управлението на града. Тя ще стартира и с увеличаване на електронните услуги от 50 до над 150 като в срок от една година ще се стартира с първите 15, които са най-използвани. 

Стратегията за дигитална трансформация цели София да бъде един от иновационните лидери в Европа и превръщането му в  град, стимулиращ иновационния потенциал на местните компании.

По данни на ЕС отварянето на административните данни може да доведе до 1,8 млрд. евро спестени разходи. Отварянето на данните позволява да се вземат информирани решения и да се стимулира предприемачеството при разработването на нови услуги и продукти.

Документът предвижда и възможности за решаване на актуални градски решения чрез предлагането и стимулирането на дейности, които са част от т.нар. „интелигентен град“. Става дума за разработване на платформи като интегрирана система за мобилност, споделено пътуване по квартали, интегрирана система за таксуване при услугите за мобилност, информационна платформа за разходите за комунални услуги в реално време и много други.

Това ще даде възможност на бизнеса да използва възможностите на София като тестова площадка за създаването на подобни съвременни решения.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Искате ли във Вашия квартал зелена зона?
  • Да, вече има. (7%, 27 Гласове)
  • Да, искам защото ще има ред. (39%, 155 Гласове)
  • Не, длъжни са да ни осигурят паркомясто. (29%, 114 Гласове)
  • Не и така си е добре. (24%, 93 Гласове)
  • Нямам мнение (1%, 5 Гласове)
Общо гласували: 394 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2.19386
  • USD
    1.72594
  • CAD
    1.30991
  • CHF
    1.72731
  • JPY
    1.51968
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

На Терминал 1 на Летище София има отделен коридор за идващите от ......

Пристигащите пътници от Италия на Терминал 1 на Летище София ще минават през отделен коридор, съобщава БНР. Това се пра...

Прочети още keyboard_arrow_right