Общо 44 644 сигнала са подадени по телефона на Столичен инспекторат за периода януари – октомври 2023 г., съобщават от ведомството.
На ден диспечерите провеждат над 200 разговора, свързани със сигнали като: координация за изпълнението на дейностите между фирмите по чистота, която се извършва на територията на столицата, междуведомствени и институционални служби, както и сигнали на граждани.
Оперативният център на Столичен инспекторат работи 24/7 и отговаря за неспешни сигнали, които са свързани с компетенциите и правомощията на инспектората и следи в реално време ситуацията на територията на столицата и своевременно може да изпрати мобилни екипи от Столичен инспекторат на място за проверка и по-нататъшни действия.
До сега само от граждани са постъпили 34 124 сигнала, като от тях 6 306 не са били свързани с компетентността на службата.
„Хората най-често питат за проблеми с комуналните услуги като: сметосъбиране, миене, графици за изхвърляне на едрогабаритни отпадъци, графици за зелени или опасни отпадъци, за подменя на контейнер, как може да се промени часа на сметосъбирането. Пристигат и сигнали за лаещо куче в апартамент или куче без намордник, шум от ремонти, горене на открито и замърсяване от отпадъци на обществени площи, изоставени стари коли и други далеч не свързани с работата на институцията.“, посочват от Инспектората.
От там уточняват, че през годините се е изградило доверие от страна на гражданите и все повече звънят за различна информация, която не могат да намерят другаде. Доказателство за това са благодарствените писма и обаждания за бързо разрешени случаи и предоставена навременна и полезна информация.
Диспечерите в Оперативния център координират чрез районните инспекторати доброволческите кампании по почистване на Столична община, както и всички разрешени мероприятия, които се провеждат в града.
„Всеки сигнал, който постъпва, се регистрира и ако не може да бъде разрешен от Инспектората, се препредава на съответното звено за предприемане на действия. За диспечерите няма маловажен сигнал, за всеки проблем, независимо от какво естество е, се търси решение. Няма и ненатоварен сезон. Призоваваме гражданите при подаване на сигнал да бъдат максимално точни и коректни, както и да знаят, че анонимни сигнали не се приемат““, допълват от Столичен инспекторат.
Коментари
Последни
Трудноподвижните столичани могат да гласуват в подвижна секция
Хората с трайни увреждания, които не могат да упражнят правото си на глас на предстоящите избори на ... Прочети още...
Петър Стойчев преплува 45-километровия Молокай в Хавай от веригата Oceans Seven (СНИМКИ)
Най-добрият български маратонец в плуването Петър Стойчев преплува най-трудния и най-дългия проток о... Прочети още...
Третото издание на DigitalK&A1 Awards отличи топ 3 на технологичните бизнес иновации на 20...
А1 е съорганизатор на конкурса, превърнал се в платформа, насърчаваща бизнес IT иновациите. Техн... Прочети още...
„Петък с Yettel“ се завърна: куп изненади с отстъпки очакват участниците в играта
През май петъчната игра в мобилното приложение на Yettel ще предложи отстъпки до 25% за страхотни см... Прочети още...
Виж също
closeЗа 2 млн. лв. Столична община почиства 278 речни участъци, общо 1......
Столична община почиства 278 речни участъци с обща дължина 130 км, съобщиха от Московска 33. В началото на май стартира...
Прочети още keyboard_arrow_right