Гражданската организация Спаси София и независимият общински съветник Борис Бонев предлагат да се закрие Центъра за градска мобилност (ЦГМ) и да се приеме пакет спешни мерки за градския транспорт в столицата.
Борис Бонев и транспортният екип на организацията представиха на пресконференция няколко спешни мерки за подобряване на градския транспорт. Както е известно той е във финансов колапс и има риск да бъде напълно спрян заради липса на 200 млн. лв. в бюджета на София.
Според градските активисти, сегашната система за управление на транспорта е неефективна и разточителна, с множество директорски позиции и дублиращи се отдели и правомощия. “Едва ли и един софиянец може да оцени работата на ЦГМ като успешна. Докато няма пари за гориво и части за превозните средства, няма как да продължим да даваме милиони за заплати на толкова много директори. Мерки са нужни сега!”, заяви общинският съветник Бонев.
От Спаси София предлагат освен акриване на ЦГМ, но и на трите отделни транспортни оператора и обединението им в единна транспортна структура. Сред аргументите им са не само намаляване на директорските позиции и съветите на директорите, за които в момента неаргументирано се дават високи заплати, но и намаляването на дублирани отдели и структури.
“Предлагаме двойно намаляване на директорските места, както и намаляване на броя членове в съветите на директорите - от общо 22-ма на 5 члена. Освен подобрена ефективност, координация и прекратяването на безотговорността, това ще доведе и до сериозни спестявания на непродуктивни разходи за директори, администрация, шофьори…” - казват от неправителствената организация.
Те предлагат и сериозно оптимизиране на администрацията, чрез създаване на т.нар. Център за споделени услуги. “В момента всяка от четирите общински транспортни компании имат дублиращи се отдели за обществени поръчки, човешки ресурси, правни сектори, реклама… Предлагаме те да бъдат оптимизирани и обединени, така че да бъде спестен финансов ресурс, но и да се постигне икономия от мащаба и подобрена специализация.” - аргументира се Борис Бонев.
От Спаси София искат и реформа на платеното паркиране, така че то да не се контролира от армия от над 200 човека, а чрез модерна електронна система. За пример дават Белград, където само 20 човека са ангажирани с контрола, но приходите от нарушенията са 5-6 пъти по-високи от тези в София.
“Системата за контрол е абсолютно неефективна. В Белград постигат в пъти по-добри резултати само защото са въвели автоматичен контрол с десетина специално оборудвани автомобила, докато в София ЦГМ контролира ръчно чрез неефективна армия от контрольори и “скобари”. Така почти всичките приходи от Синя и Зелена зона отиват в издръжката за персонала, вместо да се строят по няколко нови етажни паркинги на година.” - твърдят градските активисти.
В своя план за спасяване на градския транспорт, от Спаси София предвиждат и дублиране на броя скоростни коридори за градския транспорт, така че пътуването с него да е бързо и конкурентно на автомобилите.
“Предлагаме БУС лентите и автономните трамвайни трасета да бъдат изградени, така както са предвидени в множеството стратегии на Столичната община. Свързвайки сегашните коридори ще осигурим двойно по-бързо пътуване с наземния транспорт и ще привлечем повече пътници в него. БУС лентите по бул. България и бул. Константин Величков се доказаха като успешни и затова предвиждаме нови 25 км трасета да се обособят в София, която в момента има в пъти по-малко коридори, сравнено с градове като Прага, Варшава или Будапеща. Това е евтина и бърза мярка, която съществено ще подобри транспорта, ще го направи по-конкурентен и ще намали многомилионните загуби, които всички ние, чрез данъците си, плащаме.” - уверява Андрей Зографски от транспортния екип на организацията.
Според Борис Бонев градският транспорт в София вече струва по 500 млн. лв. на софиянци, и срещу тази сума те трябва да получат бърза и качествена услуга.
"С половин милиард лева на година могат да се направят чудеса за този град - стотина нови детски градини, десетки нови паркове, да се ремонтират изцяло стотици улици в кварталите. Затова смятам, че реформирането на градския транспорт, така че да се намалят загубите и да се увеличат приходите, но и да се подобри нивото на услугата, е първостепенна задача. Ако позволим милиони да продължават да изтичат в неефективни структури с безброй директори и дублиращи се отдели, ние крадем от бъдещето си. Вместо да инвестираме в инфраструктура, ще продължим да плащаме заплати, срещу които не получаваме добро управление. Затова тази реформа е неотложна и очаквам управляващите да я подкрепят, вместо да отбраняват топлите столчета на директорите", коментира Борис Бонев.
Коментари
Последни
Движението при 55-ти км на „Тракия“ към София ще е само в изпреварващата лента
Шофьорите да се движат с повишено внимание между 55-ти и 54-ти км на АМ „Тракия" в посока Софи... Прочети още...
НДК ще светне в лилаво тази вечер
Националния дворец на културата в София ще бъде осветен в лилаво тази вечер. Поводът е отбелязването... Прочети още...
Сашко умишлено е свалил часовника си, с който е можел да бъде открит
Сашко от Перник, който преди време изчезна за 9 дни, а вчера се изгуби отново, умишлено е свалил час... Прочети още...
Времето и предстоящите събития в София на 19 май 2024 г.
Времето на 19 май 2024 г. Предимно блачно ще е времето в София днес. Сутринта термометрите ще показ... Прочети още...
Виж също
closeКметът на София за Симеоновския лифт: Чухме доста художествени из......
„Чухме доста художествени измислици на тема Витоша и поредната порция на ГЕРБ да прехвърлят вината за нещо, което ...
Прочети още keyboard_arrow_right