За столичани: Трамвай 20 с 6 минути по-бърз от центъра на София до Дружба

За столичани: Трамвай 20 с 6 минути по-бърз от центъра на София до Дружба

Снимка: Столица.bg

Между Гара Подуяне и метростанция Опълченска мотрисите по двете линии ще се движат на равномерен интервал от 6-7 минути и пътниците ще чакат по-малко по спирките

Трамваите по линиите 20 и 22 на Столичния градски транспорт ще се движат по-бързо от центъра до Дружба, след като е осигурено трасе с приоритет на светофарите. От днес трамвай 20 ще се движи с 6 минути по-бързо от центъра на София до Дружба, а трамвай 22 с 5 минути.

Промяната е от днес и е резултат от усилията на зам.-кмета по транспорт на Столична община Кристиан Кръстев и експертът в Комисията по транспорт към СОС и активист на Спаси София Андрей Зографски.

"Подобренията са три. Първото е, че трамваите няма да спират на светофарите. Ще се движат значително по-бързо, защото разписанието им е синхронизирано. Целта е да осигурим бърза и редовна алтернатива на автомобилите. На трамваите е осигурен пълен приоритет за преминаване през кръстовищата, като датчици засичат мотрисите и им осигуряват „зелена вълна“ на шест последователни кръстовища от квартал "Гео Милев" до Депо Искър. Това, в комбинация с наскоро ремонтираните трасета по бул. "Дондуков" и ул. "Асен Йорданов", позволяват значително да се увеличи скростта на трамваите", коментира Зографски.

Като резултат от подобренията, пътниците ще пътуват чувствително по-бързо – пътуването с линия 20 между Дружба и центъра вече е със 6 минути по-бързо, а с линия 22 между Автостанция Изток и центъра – с 5 минути по-бързо.

Спаси София и ЦГМ съвместно са разработили ново синхронизирано разписание за линии 20 и 22 в общия им участък през центъра. "Това означава, че между Гара Подуяне и метростанция Опълченска двете линии ще се движат на равномерен интервал от 6-7 минути и пътниците ще чакат по-малко по спирките. По-бързото пътуване, в комбинация с намаленото време за чакане по спирките, гарантират, че гражданите получават значително подобрена транспортна услуга. Правим го за софиянци с надеждата, че по-удобният градски транспорт ще привлече нови пътници и така ще намалим трафика и замърсяването на въздуха", надява се и независимият общински съветник Борис Бонев.

Очакванията са, скоро да бъдат реализирани и готовите проекти за няколко нови БУС ленти и ограничени трамвайни трасета, и през пролетта би трябвало да започне изграждането им.

Има предложение да се разкрие нова линия 173, която да свързва "Овча купел" и Цариградско шосе. Докладът предстои да бъде разгледан в комисии и СОС. Продължава работата и по ускоряването на десетки други линии, така че градския транспорт да стане по-добра алтернатива пред колите. 

 

 

 

 

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 39 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (30%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 17 Гласове)
Общо гласували: 151 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Организация на движението за честване на Възкресение Христово в С......

  Във връзка с честването на Възкресение Христово на 05.05.2024 г. в централната част на София се въвежда временна...

Прочети още keyboard_arrow_right