Експерти за ремонта на „Патриарха“: Подобренията са планирани и необходими

Експерти за ремонта на „Патриарха“: Подобренията са планирани и необходими

Снимка: СОС

Представиха отново проекта пред съветниците в СОС

Проектът за реорганизация на движението на столичните булеварди „Патриарх Евтимий", „Витоша" и „Проф. Фр. Нансен" отново бе представен на заседанието на Комисията по транспорт към СОС, съобщават от пресцентъра на местния парламент.

Зам.-кметът по транспорт и градска мобилност инж. Илиян Павлов подчерта, че проектът е заложен още през 2012-а година и е част от редица стратегически програмни документи на София, приети през предишните мандати на градския парламент.

По думите му проектът предвижда подобрения за всички участници в движението, а исканията на живеещите в района са взети предвид.

„С този проект постигаме баланс - паркирането не се премахва в нито един участък, а по бул. „Витоша" са предвидени и компенсаторни паркоместа. Нещо повече, отваряме един от паркингите на ЦГМ за нормално ползване от страна на живущите, с което добавяме още 50 места. Но най-важното е, че подобряваме условията за придвижване на всички останали участници в движението.", подчерта инж. Павлов.

Редица експерти също застанаха зад реализацията на проекта и го определиха като необходим за подобряване на движението и твърде закъснял. Те припомниха, че новата организация на движението присъства в редица стратегически документи на Столичната община като Плана за устойчива градска мобилност, Подробния устройствен план на района, както и Генералния план за организация на движението.

„Средната скорост на шестте тролейбусни линии в момента е едва 13 км/час и с новата БУС лента искаме да направим пътуването по-бързо за десетките хиляди пътници, които ежедневно ползват градския транспорт. Новата велоалея пък свързва в цялостна мрежа шест от съществуващите, но несвързани велоалеи, с което целим да осигурим най-после смислени трасета за велосипедистите.", заяви ресорният зам.-кмет.

Павлов допълни, че той отговаря за удобството и пътната безопасност на всички участници в движението.

Граждани протестират срещу "ремонт" и намаляване на паркоместа по "Патриарха" и "Фритьоф Нансен"

Управляващите припомниха, че проектът е многократно представен и обсъден пред медиите и с гражданите.

„Имаше обществено обсъждане, след което пристигнаха над 600 становища от граждани в подкрепа на проекта, както и дискусия в район Средец. Проектът спечели и над 5000 гласа в програма „София избира". Намерен е разумният баланс за всички заинтересовани страни, но трябва да се разбере, че основните булеварди не са частни паркинги, а артерии, които да провеждат движението на хора, независимо дали са избрали да пътуват с автомобил, с градски транспорт или с велосипед. София трябва да се погрижи за всички участници в движението и ако искаме да намалим задръстванията и замърсяването на въздуха, трябва градският транспорт да бъде най-бързият и удобен начин за придвижване. Друго решение няма.", категоричен е зам.-председателят на Комисията по транспорт Андрей Зографски.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 39 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (30%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 17 Гласове)
Общо гласували: 151 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Иван Таков: Инатът на заместник-кмета по транспорт ще струва мног......

„Инатът на заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов и на общинските съветници на "Спаси София" ще струват много ...

Прочети още keyboard_arrow_right