СОС гласува специализирани пространства за подкрепа на ученици със СОП в София

СОС гласува специализирани пространства за подкрепа на ученици със СОП в Со

Снимка: Столица.bg

Столичният общински съвет гласува Проект за изграждане на пространства за интензивна допълнителна подкрепа в две пилотни общински училища. В София се обучават над 4000 деца и ученици със специални образователни потребности. 

В София се обучават над 4000 деца и ученици със специални образователни потребности. Ежегодно се наблюдава увеличение на случаите на деца и ученици с поведенчески затруднения и опозиционно поведение. Специфичните специални образователни потребности при някои от тях не могат да намерят отговор самостоятелно в класната стая. Това налага търсенето на допълнителни форми за подкрепа, които да повишат възможностите за приобщаващо образование.

Това е една от причините Столичната община да разработи общински Проект за изграждане на пространства за интензивна допълнителна подкрепа, който има за цел да подобри образованието и приобщаването на децата със специални потребности. Проектът ще се изпълнява в рамките на учебната 2023/2024 година и ще се приложи в две пилотни училища в Столичната община - 23 СУ „Фредерик Жолио Кюри" в район „Слатина и 140-то СУ „Иван Богоров“ в район „Връбница“.

Проектът предвижда надграждане в двете училища на специализирани пространства за обучение, терапевтична подкрепа и свободни дейности за ученици, които срещат сериозни затруднения с поведението си и приемането на общообразователната среда. Специализираните пространства за обучение ще се осъществяват в рамките на допълнителната подкрепа за личностно развитие на деца и ученици със специални образователни потребности. Паралелно на надграждането и допълнителното оборудване на специализираните пространства за обучение педагогическите и непедагогически специалисти ще преминат необходимата подготовка и обучение.

Очакваният брой на учениците за следващата учебна година е около 100 в 23-о училище и около 90 деца и ученици от предучилищни групи, начален, прогимназиален и гимназиален етап в 140-о училище. Ръководствата на училищата се ангажират да изработят инструментариум за оценка на потребностите на учениците със специални образователни потребности в пилотните училища за включване в дейностите в пространствата за интензивна допълнителна подкрепа в партньорство с Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование.

Очаква се да изготвят и идейна концепция за изграждане на пространството съобразно спецификата в съответното училище и въз основа на одобрената функционалност, проект, дизайн и провеждане на СМР за обособяване на пространството. Да изготвят програма на дейностите и да ги реализират след определяне и подготовка на персонала. В края на учебната година да изготвят анализ и отчет за резултатите от интервенцията и извеждане на изводи от прилагането, които да подпомогнат мултиплицирането на практиката.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Автобус 384 в столичния "Дружба" вече не се движи...

Закрива се от днес автобусната линия 384, с маршрут само жк Дружба - бл. 3 през Летището, метростанция Дружба и до бл. 2...

Прочети още keyboard_arrow_right