Столичният общински съвет гласува Проект за изграждане на пространства за интензивна допълнителна подкрепа в две пилотни общински училища. В София се обучават над 4000 деца и ученици със специални образователни потребности.
В София се обучават над 4000 деца и ученици със специални образователни потребности. Ежегодно се наблюдава увеличение на случаите на деца и ученици с поведенчески затруднения и опозиционно поведение. Специфичните специални образователни потребности при някои от тях не могат да намерят отговор самостоятелно в класната стая. Това налага търсенето на допълнителни форми за подкрепа, които да повишат възможностите за приобщаващо образование.
Това е една от причините Столичната община да разработи общински Проект за изграждане на пространства за интензивна допълнителна подкрепа, който има за цел да подобри образованието и приобщаването на децата със специални потребности. Проектът ще се изпълнява в рамките на учебната 2023/2024 година и ще се приложи в две пилотни училища в Столичната община - 23 СУ „Фредерик Жолио Кюри" в район „Слатина и 140-то СУ „Иван Богоров“ в район „Връбница“.
Проектът предвижда надграждане в двете училища на специализирани пространства за обучение, терапевтична подкрепа и свободни дейности за ученици, които срещат сериозни затруднения с поведението си и приемането на общообразователната среда. Специализираните пространства за обучение ще се осъществяват в рамките на допълнителната подкрепа за личностно развитие на деца и ученици със специални образователни потребности. Паралелно на надграждането и допълнителното оборудване на специализираните пространства за обучение педагогическите и непедагогически специалисти ще преминат необходимата подготовка и обучение.
Очакваният брой на учениците за следващата учебна година е около 100 в 23-о училище и около 90 деца и ученици от предучилищни групи, начален, прогимназиален и гимназиален етап в 140-о училище. Ръководствата на училищата се ангажират да изработят инструментариум за оценка на потребностите на учениците със специални образователни потребности в пилотните училища за включване в дейностите в пространствата за интензивна допълнителна подкрепа в партньорство с Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование.
Очаква се да изготвят и идейна концепция за изграждане на пространството съобразно спецификата в съответното училище и въз основа на одобрената функционалност, проект, дизайн и провеждане на СМР за обособяване на пространството. Да изготвят програма на дейностите и да ги реализират след определяне и подготовка на персонала. В края на учебната година да изготвят анализ и отчет за резултатите от интервенцията и извеждане на изводи от прилагането, които да подпомогнат мултиплицирането на практиката.
Коментари
Последни
Съседски войни: Столичанин е задържан за незаконно оръжие и закана за убийство
69-годишен мъж от София е задържан за закана за убийство и за незаконно притежаване на оръжие и боеп... Прочети още...
Мъж от Нови Искър е задържан за фалшив сигнал за бомба
50- годишен столичанин е задържан от служители на Второ РУ за злоумишлено обаждане. Сигналът на тел... Прочети още...
11 дни великденски изненади в мобилното приложение на Yettel
Yettel ще организира специална игра с много изненади в своето мобилно приложение за Великден. В прод... Прочети още...
Софиянец е задържан за кражба на 12 000 лева в Кърджали
50-годишен столичанин е задържан след извършена кражба на голяма сума пари при съвместни дей... Прочети още...
Виж също
closeАвтобус 384 в столичния "Дружба" вече не се движи...
Закрива се от днес автобусната линия 384, с маршрут само жк Дружба - бл. 3 през Летището, метростанция Дружба и до бл. 2...
Прочети още keyboard_arrow_right