Карлос Контрера: Модернизацията на три ТИС-а дава перспектива на София и гарантира развитие на електротранспорта

Карлос Контрера: Модернизацията на три ТИС-а дава перспектива на София и га

Снимка: Facebook

Тези, които сега обясняват, как трябва да гледаме в бъдещето на града, ги съветвам да се запознаят с цялата тази работа, тя ще им бъде полезна, препоръча председателят на Комисията по транспорт в СОС

Ние дадохме переспектива на града в едни от най-тежките години за София и с много трудности реализирахме проекта за три ТИС-а. Това каза общинският съветник и председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС Карлос Контрера на откриването на реконструираната изцяло и модернизирана токоизправителна станция (ТИС) „Юнак”, която се ползва от столичния електрически градски транспорт.

Съоръжението бе изцяло модернизирано по проект „Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух в Столична община чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за шосеен транспорт – електрически автобуси и тролейбуси“ по Оперативна програма “Околна среда 2014-2020 г.” По същия проект се изпълняват модернизация още две станции - "Веслец" и "Слатина".

Електрическите станции захранват контактната мрежа в големи райони на столицата, в които са изградени нови зарядни станции за електробуси, т.е. необходимо е да се осигури и допълнителна мощност.

"Много се говори в последните години за електрификацията, но ние днес сме тук на едно място, което показва, че само с говорене не става. Това е един проект, който започна в най-трудните години, не само за Столична община и за държавата ни, но и за света. Господин Евгени Ганчев със Столичен електротранспорт, разбира се със Столична община и СОС, защитиха идеята и финансирането в период, когато ние не виждахме переспектива. Спомня ме си времената на епидемията, спомня ме си всичко свързано с ограниченията, с огромния удар, който се получи върху публичните финанси, върху транспортните оператори, върху държавите и системите за управление, въобще. След това дойдоха времената на икономическа и финансова криза, последвани от войната, но въпреки това този проект започна 2020 - 2021 г. и успя да заработи, противно на всички критици, които обясняват, че нищо не се прави. Ето пример за нещо направено! Следващите дни ще има още новини, защото със завършването на този ТИС, а в следващите дни и на останалите два - Веслец и Слатина, всъщност ние, като община, даваме переспектива за града. На базата на тази модернизация, не просто можем да поддържаме това ниво на електротранспорта в София - трамваи, тролеи, електробуси, но и даваме възможност за развитие. Така че тези, които сега обясняват, как трябва да гледаме в бъдещето на града, ги съветвам да се запознаят с цялата тази работа, тя ще им бъде полезна, защото тепърва има още стъпки, които да се извървят", препоръча на критиците Карлос Контрера.

"Но за мен, в тези дни, трябва да си казваме, че можем, защото не случайно започваме с една лека ретроспекция, щом в онези трудни времена експертите и политицте успяхме да се обединим около такива градивни проекти, очевидно е, че занапред трябва да проявим воля, малко да стиснем със зъби егото си, за да се опитваме да даваме по-добри неща на града", коментира председателят на Комисията по транспорт.

Той е убеден и сигурен, че кметът на Столична община Йорданка Фандъкова много може да разказва за тези изминали години и колко трудно е било постигането на консенсус.

"В част от този процес и аз участвам. Но всичко, което сме правили заедно е било точно с идеята да дадем переспектива на града, да се гарантира развитието на градския транспорт. Разбира се, искам да благдаря и на ръководството на Столичен електротранспорт, на директора, на председателя на Борда, защото без експерти няма как да се случат нещата", категоричен бе Карлос Контрера.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 38 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (31%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 16 Гласове)
Общо гласували: 149 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Автобус 384 в столичния "Дружба" вече не се движи...

Закрива се от днес автобусната линия 384, с маршрут само жк Дружба - бл. 3 през Летището, метростанция Дружба и до бл. 2...

Прочети още keyboard_arrow_right