Карлос Контрера: Не бива да има пешеходни пътеки на Ларгото и Т. Александров, ще се получат задръствания

Карлос Контрера: Не бива да има пешеходни пътеки на Ларгото и Т. Александро

Снимка: Столица.bg

Расте броят на пътните произшествия с пешеходци в столицата спрямо 2022 г. Повече са както загиналите, така и сериозно пострадалите при катастрофи, сочат данните на СДВР за тази година.

Според общинския съветник Карло Контрера причините за тази черна статистика са комплексни. От една страна водачите проявяват безотговорност, като използват мобилните си телефони, докато шофират. От друга – недобрата инфраструктура създава предпоставки за подобни произшествия – опасни участъци, недобра сигнализация, необезопасени кръстовища и пешеходни пътеки.

„Пътният травматизъм при пешеходците може да бъде намален с прилагането на комплексни и адекватни мерки за пътна безопасност. В същото време сме свидетели на кампании срещу подлезите, свидетели сме на безумни идеи за пешеходни светофари и обособяване на пешеходни пътеки, които буквално са опасни. Емблематичен пример в тази посока е и идеята на „Спаси София“ за пешеходни пътеки по Ларгото. Реагирах остро, още когато се появи идеята им, след като се запознах по-детайлно с проекта им, по-скоро с картинките им. Абсолютно съм убеден, че подобно безумие не трябва да се допуска.“, посочва Контрера във Фейсбук.

Ето и някои аргументи, които той посочва, след като е разговарял с експерти в транспорта:

„Спаси София“ предлагат безумия - пешеходните им пътеки на Ларгото са опасни!

От няколко месеца водя задочна полемика с приумицата на кръстовището при Ларгото, бул. Мария Луиза и бул. Тодор Александров да бъде променена организацията на движение и да се поставят пешеходни пътеки.

Спаси София явно страдат от тежка мания и неприязъм към подлезите в София. Водят някаква битка с подлезите, вместо да гледаме в посока да ги реконструираме и да станат достъпни и удобни, те искат да ги бетонират...

Конкретните слабости посред мен на предложението на Спаси София за пешеходни пътеки по Ларгото:

1. Разрешаването на движението направо от най-дясната лента от бул.“Цар Освободител“ към бул.“Княгиня Мария Луиза“ е опасно при съществуващата геометрия на кръстовището, тъй като продължението на лентата води право към бетоновите стени на съществуващата метростанцията "Сердика". При най-малките засичания при движение направо от средната лента, пътно транспортните произшествия, които биха настъпили са с тежки последствия, като същевременно имаме и риск за преминаващите пешеходци в подлеза при „падането“ на части от стените и облицовката или части от автомобили при настъпване на тежко ПТП.

2. Изтеглянето на стоп линиите на транспортните направления „назад“ на 35-40 метра от кръстовището (практически някъде около входа на МОН) има няколко недостатъка повишаващи риска от настъпване на ПТП:

- Времената за „освобождаване“ на кръстовището се увеличават с поне 10 секунди ( това на практика е „загубено време“, по време на което всички участници в движението чакат на червен сигнал повече)

- Пешеходен преход на 35-40 метра от кръстовището на практика НЕ МОЖЕ да работи в една фаза с десния завой от бул.“Витоша“, тъй като вече нямаме хипотеза на десен завой, а движение „направо“ при конфликтната точка с пешеходното пресичане. Това ще доведе до задръстване по бул.“Витоша“ и практическото блокиране на кръстовището с бул.“Ал.Стамболийски“ и движението на трамваите.

3. Забраната на левия завой от бул.“Княгиня Мария Луиза“ към бул.“Цар Освободител“ е нецелесъобразно, поради:

- Интензивността на направлението на описания по-горе ляв завой, в рамките на пиковите часове, е от порядъка на 250-300 автомобила на час.

- Левият завой е на практика безалтернативен, тъй като в същото направление на ул.“Опълченска“, бул.“Христо Ботев“ и ул.“Г.С.Раковски“ е забранен левия завой в посока бул.“Цар Освободител“. Това означава, че тези транспортни потоци, трябва да преминат през ул.“Г.С.Раковски“ към бул.“Княз Ал.Дондуков“ и през бул.“Васил Левски“ да се търси развръзка към бул.“Цариградско шосе“, бул.“Цар Освободител“ и останалите направления. Към момента по бул.“Васил Левски“ в участъка от бул.“Княз Ал. Дондуков“ до бул.“Цар Освободител“ имаме изключително интензивно движение, с голямо струпване на превозни средства на градския транспорт ( тролейбусни линии), в резултат на което се наблюдават сериозни транспортни задръжки. Увеличаването допълнително на транспортните потоци по бул.“Васил Левски“ и бул.“Княз Ал. Дондуков“, ще доведе, както до образуването на огромни задръствания по двата булеварда, така и до закъснения в движението на превозните средства на градския транспорт ( ТМ22, ТМ20 и тролейбусните линии по бул.“Васил Левски“)

4. Обособяването на пешеходни пресичания на ниво, при съществуващата геометрия на кръстовището, ще доведе до увеличаване на преходните времена между фазите на светофарната уредба и увеличаване на опашките от чакащи автомобили, като същевременно се увеличи многократно рискът от настъпване на ПТП с участието на пешеходци, в района на кръстовището, поради високата интензивност на транспортните потоци и множеството конфликтни точки.

5. Обособяването на пешеходно пресичане при трамвайната спирка на бул. Витоша откъм входа на МС "Сердика" повишава риска от ПТП с участието на пешеходци, тъй като при двупосочно трамвайно движение при слизане и качване на пътници са налице множество пресичания без спазване на светлинния сигнал. В същото време при левия завой от бул. "Цар Освободител" в посока бул."Ал. Стамболийски" в комбинация с пешеходно пресичане се увеличава задръжката в кръстовището, като се рискува забавяне и на трамвайното движение поради неизтеглили се МПС.

6. Обособяването на пешеходно пресичане на бул. Тодор Александров между двата входа на МС "Сердика" изисква промяна на геометрията на кръстовището и цялостната реконструкция, защото в момента пешеходната пътека ще се свърши в зелената площ откъм статуята на Света София; липсва тротоар, както и алея за подход към пешеходната пътека. Има риск пешеходното пресичане на забави десния завой откъм бул. Мария Луиза, което да доведе до намаляване пропускливостта на дясна лента и блокиране на движението по-долу на кръстовището на бул. Княгиня Мария Луиза и ул.Екзарх Йосиф (маршрут на ТМ20 и ТМ22).

Това са само част от аргументите ми. Ще ми се преди подобна дивотия да се предприеме, поне да се възложи транспортна симулация. Ако предложението на Спаси София в този вид се приеме, това означава още една огромна тапа точно в центъра на града, нарушаване на движението на трамваите по бул. Витоша и Мария Луиза и, разбира се, тонове изгорели газове в повече заради задръстването.

Направлението бул. Цариградско шосе, бул. Цар Освободител, бул. Тодор Александров, бул. Царица Йоанна е едно то най-натоварените и поставянето на пешеходно пресичане ще забави изтеглянето на автомобилите по направлението. Поставянето на пешеходни пътеки ще забави движението на трамваите по бул. Мария Луиза. Наситеният булевард с няколко трамвайни линии ще е предпоставка да се движат в пакет и ще се развали ускорението и синхроните им. Предпоставка за инциденти с пресичащи граждани ( пресен пример от случая на бул. България) и така се създава конфликтна точка му трамваи и пешеходци (ТМ са с предимство). При положение, че в цял свят се работи за по безопасно преминаване с изграждане на надлези и подлези ние се отричаме от най-безопасния начин за пресичане.

Няма да е лошо, ако има статистика от КАТ за ПТП точно на това кръстовище, тя да се изиска преди да се прави каквото и да е!

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 39 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (30%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 17 Гласове)
Общо гласували: 151 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Виц на седмицата Виж Още

Защо в София пукат гумите на варненци?

Защото им се диша свеж морски въздух.

Късмет на деня

Хората, които са непрекъснато кисели, в следващия сиживот се прераждат в туршия

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Иван Таков: Инатът на заместник-кмета по транспорт ще струва мног......

„Инатът на заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов и на общинските съветници на "Спаси София" ще струват много ...

Прочети още keyboard_arrow_right