Проф. Стоян Братоев: Тунелопробивната машина ще започне работа в нормален ритъм през есента

-

Снимка: Facebook


Започва разполагането на тунелопробивната машина, която трябва да изгради 6 км тунели и метростанцията с подземен паркинг към нея, съобщиха от Столична община.

Дейностите по изграждането на работна площадка за строителство на тунелите на участъка от метрото през район „Слатина“ започват утре, 6 януари. Във връзка със строителството, от общината са предвидили временна организация за движение в района.

Заради строежът на метро през Слатина: Затварят за 2,5 години локалното платно на Цариградско шосе

Как се предвижда да протекат дейностите разказа шефът на столичния Метрополитен инж. Стоян Братоев:

Реализацията на обекта ще се извърши на няколко етапа, обясни той, като отбеляза, че първият етап е реконструкция на засяганите инженерни мрежи в района, за да може да започне изграждането на конструкцията на стартовата шахта, която е с размери 30 на 20 метра, на метростанцията и на изтеглителя след нея, върху който ще има и подземен буферен паркинг за 250 коли.

Следващата стъпка е изграждане на конструкцията на стартовата шахта. Реконструкцията на инженерните мрежи и изграждането на голямата стартова шахта ще продължи около 3 месеца, а около 5 след това ще продължи транспортирането и монтажът на машината. Тя е в София и се подготвя в момента за тази операция. Ще се докарва до обекта на части, тъй като е дълга 86 метра и тежи 1600 тона. Освен тялото на самата машина към нея ще се монтират и 6 платформи. Някои от дейностите ще се правят паралелно – като се изкопае шахтата, може да започне доставката на части на машината, а през това време ще се довършват работите по шахтата – пробиване на т.нар.„око”, в което ще влезе машината, то е с диаметър 9,5 м.

Тъй като шахтата е малка, машината ще навлиза в тунела постепенно, докато цялото ѝ тяло и платформите към нея се монтират, поясни директорът на "Метрополитен". Тези 86 метра зад нея включват електроподстанция, която трансформира тока, който ще задвижва много съоръжения - работния орган на машината, инжекционните машини, помпени станции. Платформите с оборудването, които са общо 6, ще се монтират постепенно, докато се направи цялата машина. След това пък трябва да се изградят съоръженията на транспортната лента, която ще пренася почвата във временната шахта, в която ще се отцежда, обяснява той. Едва след това ще започне да работи тунелната машина с нормален темп.

През есента ще започне изграждането на тунела от 6 км, отбеляза инж. Братоев. То ще продължи около година и седем месеца, или общо цялото строителство на тази част трябва да продължи 2,5 години. След това ще започне възстановяването на пътното платно отгоре, а строителните работи – релсови пътища, елчасти и автоматика, ще продължат до пълното изграждане на отсечката с 6 метростанции през „Слатина”, която ще бъде готова до 42 месеца, считано от октомври 2023 г.

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 31 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 39 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (30%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 17 Гласове)
Общо гласували: 151 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Арестуваха 35 за пиротехника и наркотици на мача ЦСКА - "Левски"...

Полицията задържа 35 души на столичното футболни дерби ЦСКА - "Левски", завършило 3:1 на Националния стадион "Васил Левс...

Прочети още keyboard_arrow_right