10 години от втората линия на столичното метро: С 25% намалява автомобилният трафик

10 години от втората линия на столичното метро: С 25% е намалява автомобилн

Снимка: metropolitan.bg

Пътниците от 240 000 на ден се увеличават на 310 000 при пускането на втората линия на подземната железница в София

С 25% намалява автомобилният трафик в София само за 4 години при пускането на столичното метро. Днес се навършват 10 години от пускането на втората метро линия - 2012 г. Метрото тръгва, първата линия, в края на януари 2008 г. когато пътуването от Люлин до ЦУМ в столицата се съкращава на 10 минути. 

Промяната на София и удобството за софиянци е неоспорим факт. Втората метролиния, станции - Ломско шосе, Бели Дунав, Надежда, Хан Кубрат, Мария Луиза, Централна жп гара, Лъвов мост, Сердика 2, НДК, Европейски съюз, Джейм Баучер, Витоша, пуснати 10 години, увеличава станциите с 11 и трасето под земята с 11 км.

Какво всъщност променя втората метролиния на софийското метро:

- Преди пускането пътникопотокът е 240 000 души дневно с втората те се увеличават с още със 70 000 и стават 310 000 дневно.

- Станциите са били 23 и се увеличават с 11 нови  и стават 34.

- Дължината на трасето е 28 км, удължава се с още 11 км и стават 39 км.

С удължаването на подземнията железница за 10 години автомобилният трафик заничетлно се редуцира в София и намалява с 25%. Интервалът на движение на метровлаковете също се променя. По линия 1 в час пик пада от 4 на 3 минути, а по линия 2 от 8 на 6 минути.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

До дни приключва работата по първия етап от пробива на бул. "Роже......

Изграждането на пробива на бул. „Рожен“ от Северна скоростна тангента до бул. „Илиянци“ е изключ...

Прочети още keyboard_arrow_right