Тема: Метрополитен

comment 0
visibility 1278
Засадиха млади дръвчета над метростанция "Орлов мост"

"Метрополитен" засажда 319 дървета над новите метростанции (СНИМКИ)

"Метрополитен" ще засади 319 фиданки над новите метростанции от третата линия на подземната железница, научи Столица.bg. Преди два дни млади дръвчета бяха засадени и на "Орлов мост" на метростанцията, която в "Княжеската градина". Вандали потрошиха дръвчета до Френската гимназия (СНИМКИ/ВИДЕО) Младите фиданки, които образуват  от минигоричката са укрепени допълнително, за да не се прекършат. Сега е въпрос на възпитание на гражданите те да оцелеят и напролет да се разлистят. В зоната има и видеокамери, но основно се разчита те бъдат опазени от гражданите, за да не стане като по "Патриарх Евтимии". През лятото на 2019 по централната улица бяха пречупен десетина дръвчета. Прекършиха дръвче на ул. Паренсов На всички метростанции в новия участък от трета линия, от „Красно село“ до „Театрална“, при „Малък градски театър зад канала“, ще бъдат засадени дървета. До момента вече има при станция „Бул.България“ - 24 дървета, при „Александровска болница“ – 38 дървета, на НДК – 24, а на „Орлов мост“ – 32. При благоприятни атмосферни условия ще бъдат засадени и останалите, обещават от "Метрополитен". Отделно още около 400 дървета ще бъдат засадени в определени от районите места.  

comment 0
visibility 1078
Християн Петров и Йорданка Фандъкова на проверка в буферния паркинг до метр

ЦГМ с още 3 паркинга на Централна гара, бул. Сливница и Надежда

Още три буферни паркинга ще изгради Центърът за градска мобилност в София. Те ще са готови през 2020 година стана ясно днес. Те ще са два подземни на Центарлна гара, бул. Сливница и наземен в "Надежда", обясни директорът на ЦГМ Християн Петров. На Централна гара е за 93 места , а на "Сливница" за 150 - 160 места. Анализите показват, че до момента буферните паркинги се пълнят на 65%, а през зимата на над 90%, коментира Петров. Днес Петров заедно с кмета на София Йорданка Фандъкова провериха подземния паркинг на три нива със 193 место до метростанция ст. "Васил Левски". Други три паркинга пък изгражда столичният "Метрополитен". Така през 2020 г. столичани ще имат 6 паркинга за общо 1200 места. Целта е да се разтовари автомобилния трафик, да се стимулира ползването на метрото  и да не се влиза с автомобили в центъра на София.

comment 0
visibility 1667
Метростанция театър Зад канала

Поставят релсите на метрото от Орлов мост до театър Зад канала (СНИМКИ)

Започна поставянето на релсите метрото в участъка от Орлов мост до театър Зад канала, видя Столица.bg. На последно пробитата метростанция, на кръстовището на бул. Евлоги и Христо Георгиеви с бул. Янко Сакъзов бетоновози изливат бетон. Окончателно вече от тунела е извадена разглобената гигантска машина - къртицата, която проби тунелът. Започна поставянето на релсите. По трасето се работеше едновременно с пробиването на тунела. Напредваме и скоро ще бъде готов релсовият път, казаха пред Столица.bg работници на обекта. В момента строителна площадка има при Военна академия "Г. С. Раковски". Там се изгражда вентилационна шахта и както съвмесм малка част от отклонението на Третата метро линия. Това трябва да се направи сега, защото след това само продължи работата по отклонението и няма да се спира движението на влаковете, обясниха от Метрополитен. Продължават довършителните дейности и по самата метростанция на театър Зад канала. Тя ще е в резидаво и бяло. Там релсите бяха положени още в края на февруари, когато пробивната машина "Витоша" излезе след окончателното прокопаване на 3 км тунел.  На строителната площадка са доставени релси, облицовъчни и други строителни материали, а бетоновози сноват непрекъснато и изливат бетон. Първите влакове от първия етап на Третата метролиния ще тръгнат през октомври т. г. от Красно село до Патриарх Евтимий. На повечето станции вече са монтирани автоматичните предпазни стени, които се отварят за пътниците в синхрон с вратите на влаковете. Продължават и тестове на новите влакове.  

Реклама
comment 0
visibility 3026
Нови влакове в метрото

Тестват новите метровлакове до станция бул. "България" (ВИДЕО)

От 24 април започват еденични тестове на новите метровлакове Инспиро. Те ще се движат от „Депо Земляне- метростанция „ Красно село“ до метростанция бул. „България“.  Столичният кмет Йорданка Фандъкова също ще присъства на тестовете, като ще провери и напредъка по изграждането на третата линия на метрото. Тестовете ще започнат от депото в Земляне.  Гражданите ще могат да се возят на новото метро през есента на 2019 г. А в началото на 2020 г. трябва да бъдат готови и четирите станции от "Красно село" през "Овча Купел" до "Горна баня". Очаква се с пускането на третата линия, половин милион души в София да ползват най-удобния екологичен градски транспорт. Цялата трета линия ще е максимално обезопасена. Следващите два етапа от третия метро лъч са 3 станции по бул. "Владимир Вазов" и отсечката от "Гео Милев" до зала "Арена Армеец" с 6 метростанции.

comment 0
visibility 4008
Метрото, станция "малък градски театър зад канала"

Правят отклонение на метрото между Орлов мост и "Евлоги и Христо Георгиеви"

Ново отклонение на метрото ще се направи между Орлов мост и станцията на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви". Въпреки, че то е от следващите етапи на третия метродиаметър, трябва да се направи сега. "Това е специална шахта и тя се изгражда сега, за да не се налага да спираме метрото, когато работим по следващия етап", обясни пред Столица.bg директорът на Метрополитен проф. инж. Стоян Братоев. Все още продължава разглобяването на къртицата, с която бяха пробити тунелите за първия и втория етап на Третата метролиния. Става въпрос за теглените от гигантската машина платформи, на които е имало помпи и хидравлика. Демонтажът ще приключи към края на месеца. След това започва изграждането на шахтата за разклонението на подземната железница.  От първия етап на Третата метролиния е готово 8-километровото трасе от Красно село до "Владимир Вазов", потвърди проф. Братоев. Вървят и довършителни работи на метростанция "Малък градски театър зад канала". Скоро там ще бъдат монтирани и предпазните, стъклени стени, които ще имат врати, отварящи се заедно с тези на влаковете. Такива предпазни съоръжения ще се монтират на всички станция от новата подземна линия, за да се гарантира безопасността на пътниците.

comment 0
visibility 572
Седалки на метростанция Джеймс Баучер

Заради ремонт махнаха част от седалките на метростанция "Джеймс Баучер"

Част от седалките на метростанция ,,Джеймс Баучер'' бяха премахнати заради ремонт. Седалките са свалени за да бъдат ремонтирани, съобщиха от Метрополитен за Столица.bg. Те ще бъдат монтирано отново утре. Такива ремонти се извършват и на другите станции, като причината е, че седалките се износват и чупят лесно, разясниха още от Метрополитен . Липсата им обаче, че накара столичани да решат, че са били счупени от вандали. Такова нещо обаче в столичното метрото няма как да стане, тъй като то е под 24 часово видео наблюдение, а освен това има жива охрана.

comment 0
visibility 1264
Ремонтират старите влакове на метрото

Ще ремонтират за 33 млн. евро най-старите влакове на Софийското метро

Първите влакове, които се движат по линиите на Софийското метро, ще бъдат напълно ремонтирани, реши Столичният общински съвет. След предложение на Метрополитен ще започне поетапен ремонт и пълна модернизация на мотрисите, движещи се от пускането на метрото през 1998 г.  За година влаковете в подземната ни железница минават близо 120 хил. км. А това налага ремонт заради амортизацията, обясни Фандъкова. За ремонта на руските влакове, които са произведени в Москва през 80-те години са предвидени близо 33,6 млн. евро. За новия трети лъч на метрото бяха закупени 20 чисто нови мотриси, като 13 от тях пристигнаха и се намират в депото в Обеля. Новите влакове са енергийно спестяващи, имат намалени нива на шум, както и с опция за движение без машинист. За разлика от старите, те са изцяло проходими, а не с отделни вагони. За Третия метродиаметър влаковете ще са без машинист, но в началото ще бъдат управлявани от специалисти, които в момента минават на курс за обучение.

comment 0
visibility 586

Пробивната машина в метрото стигна до Орлов мост

До Орлов мост вече е достигнала тунелопробивната машина, където ще има спирка на метрото от третия лъч на подземната железница. Заради това метрото бе спряно в събота и неделя в участъка от "Сердика" до ст. "Васил Левски". Машината е минала под първата линия. Новината съобщи общинският съветник Михаела Иванова на профила си в социалната мрежа. По предварителни разчети следващата година трябва да се пусне движението по първия участък на третия метродиаметър. Това е линията от район Подуяне през центъра до район "Класно село", което е с дължина 8 км. До сега от строителството е готово на 78% от работата по първия етап на третата метролиния. През 2020 г. ще са готови още 4 км и тогава подземната железница ще минава през "Овча купел" и ще стигне до Околовръстното при Горна баня. Първите 10 от новите 20 влака вече са в София и се намират в депото "Земляне". Те са предназначени да обслужват новите линии от третия метродиаметър.

comment 0
visibility 2790

Американци се отказаха от метростанция, метрото в "Овча купел" е наполовина готово

Американска фирма се отказа да строи метростанция в София, между "Слевница" и "Обеля". Дружеството миналата година подписа договор със Столична община, но сега се оказва, че не може да осигури финансирането. Това обясни директорът на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев на срещата Urban Development Forum Sofia 2018. Чуждестранният инвеститор - "Арселанд Есперя" ЕАД, има интерес към изграждането на голям жилищен комплекс в тази част на София, собственик е на голям терен между "Люлин" и "Обеля" и сам предложи, през октомври 2017 г. сътрудничество със Столична община, припомнят запознати. В тази ситуация Столична община се ангажира с финансирането на плануваната метростанция, напомни проф. Братоев.  Докладът по този публично-частен порект бе гласуван миналата година от  Постоянната комисия по транспорт и туризъм към Столичния общински. Той предвижда изграждането на интермодален транспортен възел при пресичането на жп линията с метроучастъка МС - II "Сливница" – МС - I "Обеля". Там трябва да има нова метростанция, с финансиране наполовина от СО и американския инвеститор. Освен новата метростанция трябва да се изгради и нова жп гара от НКЖИ, което е част от проекта София – Волуяк, с финансиране от Механизма за свързване на Европа. Шефът на "Метрополитен" заяви, че на 76% е готова Линия 3 от етап 1 - от "Красно село" през централната градска част до моста "Чавдар". Тя включва 8 метростанции и 8 км трасе.  На 5 ноември трябва да пристигне и 10-ият влак, а до момента са внесени да 9. До 14 дни започва монтажа  на експериментален модул от стъклени прегради за обучение на персонала. В тази връзка в София пристигат представители на "Панасоник", подизпълнител на "Сименс", който спечели търга за доставка на метровлаковете, автоматизацията и стъклените прегради на Линия 3. През януари реалните системи за автоматизация и преградните елементи ще бъдат монтирани от доставчика на метростанциите в "Красно село" и на бул. "България". Завършването на етап 1 от Линия 3 на метрото е предвидено да завърши през есента на 2019 г. Почти наполовина - 48%, е готов етап 2 на третата линия в ѝ"Овча купел", но завършването на трасето е планувано за началото, февруари на 2020 г. През третия програмен период, 2021-2027 г., ще се строят етапи 3 и 4 от Линия 3. Това е продължението от моста "Чавдар" по "Владимир Вазов", разклонението от ул. "Шипка" след МС "Орлов мост" през кв. "Слатина" до бул. "Цариградско шосе" при Окръжна болница (МБАЛ "Св. Анна") и The Mall. При моламетростанцията ще има достъп до болницата чрез съществуващия сега подлез. На север ще достига подземно до сградите в местността Полигона и The Mall чрез 2 други входа. Ако има осигурено финансиране, през този период, ще се изградят междинната метростанция между МС "Сливница" и МС "Обеля", съответно на Линия 1 и Линия 2 от метрото и разклонението на метрото в "Люлин" към Околовръстното с буферен паркинг. След тях ще дойде ред и на продължението на подземната железница от Бизнес парк София до ИКЕА, "Ринг Мол" и лифта за Витоша. Проф. Братоев се надява за бъдещите разклонения на метрото да се намерят европейски средства по линия на туризма.

comment 0
visibility 517

Йорданка Фандъкова ще посети новоизграждащото се депо на Метрополитен

На 11 юли, сряда, в 12.30 ч. кметът на София Йорданка Фандъкова ще новоизграждащото се депо на Метрополитен. Целта е да види първия пристигнал в София влак за новата - трета линия на метрото. Депото е разположено на ул. Житница“ / на територията на гараж Земляне/. По –късно ще провери и строителството на метростанцията на кръстовището на булевардите „България“ и „Гешов“. За журналистите е осигурен транспорт. Микробусите ще тръгнат от паркинга на площада при катедрален храм „Св. Александър Невски“ в 11.50 ч.

comment 0
visibility 572

Нови табели на метрото в София

Нови табели с информация за пътуващите в метрото вече се поставят на всички метростанции в София. Те са част от цялостната концепция на Столичната община, „Метрополитен“ и ЦГМ за нова визия за ориентацията на гражданите и гостите на града. Надписите на табелите са направени с шрифт, който е специално изработен за София от преподавателите на Националната художествена академия. Със същия шрифт ще бъдат изписани и табелите на спирките на наземния транспорт, както и тези за туристическите обекти.

comment 0
visibility 524

София и Божурище свързани с нова метростанция

Направено е предложение за метростанция, която да бъде изградена между съществуващите такива на бул. „Сливница” и тази в квартал Обеля. Това ще бъде гласувано от Столичния общински съвет тази седмица. Това изграждане е предвидено от проект създаден през 2003 г., а също така е включен и в Общия устройствен план на София, но не е бил реализиран поради липсата на финансови средства. Ще бъдат необходими 24 милиона лева, от които 51% ще бъде заплатено от частното дружество "Арсланд Есперия", а останалата част ще бъде покрита от Столична община. За първоначалния етап на строежа на станцията ще отговаря дружеството "Арсланд Есперия", докато Столична община щи изготви проектите по строителството. Според общинското дружество „Метрополитен” строежът трябва да продължи не повече от две години и половина. Освен метростанция ще бъде изградена и железопътна гара, която е напълно отделен проект и ще бъде финалната спирка на линията Бургас – София, като по този проект линията ще продължи до кварталите Божурище, Банкя и Иваняне. Този проект ще струва 17 милиона лева, но ще бъде финансиран по европейската програма „Механизъм за свързване на Европа”. Началото на строежа се предвижда за 2019 г. и ще приключи до края на 2020 г. Снимка: Метрополитен

comment 0
visibility 356

София: „Метрополитен“ ЕАД получи златна европейска награда за качество и фирмено управлени...

​„Метрополитен“ ЕАД получи златна европейска награда за качество и фирмено управление от Асоциация ОtherWays Management & Consulting в категорията „Транспорт и транспортна инфраструктура“.  Това съобщиха от пресцентъра на Столична община. Наградата бе връчена на 10 април на церемония в Берлин. Основните критериите, по които е извършено класирането са успешно реализиране на проекти с европейско финансиране и финансиране от ЕИБ, финансов контрол при изпълнение на дейностите, обем и качество за извършената работа.  Сред водещите критерии още са ползи за околната и градската среда, подобряване на трафика, мобилност, обществено признание и обществена значимост, фирмен престиж.  „Метрополитен“ ЕАД получи и златна награда за показано високо качество на обслужване на пътниците. Снимки: Столична община