София се нареди в Топ 5 сред европейските столици с най-развити електротранспорти. Това разбира се е един от успехите, който е безспорен и се оценява както от софиянци, така и от нашите партньори в Европа. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова на откриването на изцяло модернизираната токоизправителна станция (ТИС) Юнак, която се ползва от тролеи, трамваи и електробуси на градския транспорт в столицата.
Съоръжението, което е строено през 1932 година, намира се в Борисовата градина откъм БНР, и последно ремонтирано през 1971 г. днес бе открито след цялостна реконструкция и модернизация, финансирано по ОПОС със 100% безмъзмездно, каза изпълнителният директор на Столичния електротранспорт Евгени Ганчев. По проекта в столицата бяха доставени и нови над 30 трамвая и 34 електробуса, които обслужват 6, 7, 9 тролейбусни линии и 73, 74, 6 и 60 - електробусни.
"Този токоизправителна станция е построена 1932 г. за тролеи и трамваи, отскоро се ползва и от електорбусите от "Патриарх Евтимий" до Сточна гара. Практически презназначението на тези съоръжения е да се увеличи напрежението постоянон на 600 киловолта и да захранат устойчиво електротранспорта в София. Другите две станции - Веслец и Слатина, също са в завършен етап на строителство. Надяваме се с изпълнението на проекта и модернизирането на станциите да се подобри качеството на облслужване на пътниците, всички нови коли са климатизирани", каза Евгени Ганчев.
Столичният кмет започна с поздравления към него и благодарности на екипа работил по реализирането на мащабния проект.
"През последните години в София извършихме най-мащабната модернизация на столичния градския транспорт. Основният акцент е развитието на електротранспорта. Благодарение на нашата работа София се нареди в Топ 5 на сред европейските столици с най-развит електротранспорт. Това, разбира се, е един от успехите, който е безспорен и се оценява както от софиянци така и от нашите партньори в Европа. И всичко това стана възможно благодарение на ясната визия, която имахме и беше част от програмата на моя екип и на силната подкрепа, която имахме - на СОС благодаря, на председателя Георги Георгиев, на Карлос Контрера, който работи изключително активно като председател на Комисията по транспорта и пътна безопасност в СОС и на всички съветници в СОС, подкрепили тази политика. Благодаря и на заместник кмета на Столична община Дончо Барбалов, той от година отговаря за транспорта, но и за финансите и успяхме да се възползваме в голяма степен, като добър бенифициент, от европейското финансиране за подобряване на качеството на атмосферния въздух чрез инвестиции в градския транспорт. Специални благодарности и към госпожа Дарина Симеонова от УО и на целия екип и на МОСВ, защото те са изключителен наш партньор в усилията на Столична община за подобряване на качеството на въздуха в града.
Тази голяма инвестиция, в три от общо 24 ТИС в София, няма как да се забележат от гражданите, но всъщност те са гръбнака на столичния електротранспорт. Заедно с модернизацията имаме и новите електробуси - 34 и тролеите, които променихме изцяло. И в тези горещи дни най-голямата полза е, че са климатизирани", каза столичният кмет.
Коментари
Последни
Повече охранителни камери по възлови кръстовища в столичния Изгрев
Кметът на столичния район „Изгрев“ д-р Делян Георгиев проведе работна среща с Улфат Мача... Прочети още...
Кой асфалтира дървета в столичния кв. Мусагеница (СНИМКИ)
Столичният квартал "Мусагеница" осъмна с асфалтирани дървета, сигнализират граждани пред Столица.bg.... Прочети още...
Такситата в София излизат на безсрочен протест: Кметът излъга, че е разговарял с нас
Таксиметровите шофьори започват безсрочен протест в София. Той се организира от Националния таксимет... Прочети още...
Новините в София: Най-важното за деня 19 май 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 19 май. Заради ремон... Прочети още...
Виж също
closeБез автомобили по част от Симеоновско шосе заради измиване...
Заради измиване на бул. „Симеоновско шосе“ се налага промяна в организацията на движението, съобщиха от Стол...
Прочети още keyboard_arrow_right