Метрото към Левски Г: Същинското строителство започна, преместването на подземните мрежи е на финала

photo_library
  • -

    Снимка: Facebook

  • -

    Снимка: Facebook

Столичният кмет йорданка Фандъкова припомни, че държавата има ангажимент да съфинансира удължаването на метролиния 3

Започнала е същинската строителна дейност по 3-километровия участък на третата линия на метрото през район „Подуяне“. Над 80% от подземните мрежи са преместени, което е огромна по обем работа и започна изграждането на шлицови стени. Това установи проверката на столичният кмет Йорданка Фандъкова, която инспектира строителството на разширението на третата линия на метрото от "Хаджи Димитър" до ж.к. "Левски".

В проверката участваха директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев, кметът на район Подуяне Ева митова и председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев.

Този участък от метрото е включен в Плана за възстановяване, като за него са предвидени 217 млн. лв. За да не се бави строителството, Столичната община изпреварващо осигури частично финансиране с общински средства до подписването на споразумение с Министерството на финансите по Плана. Към този момент нямаме забавяне в плащанията на изпълнителите, но за "Метрополитен" е непосилно да финансира проекта със собствени средства, посочи столичният кмет, като призова час по-скоро да бъде подписан договорът с Министерството на финансите.

"За участъка през „Слатина“ все още нямаме одобрението на Министерски съвет за изменението на Общия устройствен план. Три пъти връщаха документите, три пъти ги поправяхме. Надявам се на финално одобрение, за да можем да започнем и неговото строителство в края на тази година", отбеляза още Фандъкова. По думите ѝ изискването, което е причината за връщането на плана до момента, е държавата да гарантира съфинансирането. 6- километровият участък с 6 метростанции през „Слатина“ до бул. „Цариградско шосе“ се финансира над 50% от бюджета на общината, която е готова с тези средства, съобщи още кметът.

"Министър Асен Василев пое този ангажимент към мен и софиянци, когато отрязаха 143 млн. лв. за София от Плана за възстановяване. В държавния бюджет за тази година са осигурени 40 млн. лв., но за да се гарантира цялото строителство до 2026 г., е нужно да се поеме ангажимент за периода", каза още тя.

Строителството на участъка от "Хаджи Димитър" до ж.к. "Левски" е с дължина 3 км, то започна на 21 март и върви в срок, посочи Фандъкова. Работи се активно, изкопите са направени, около 80 на сто от подземните мрежи са преместени, за да се осигури началото на същинската строителна дейност. Към момента са обособени три строителни площадки. Създадени са временни организации на движението в зоните около тях с цел нормално и безопасно придвижване на пешеходците и автомобилите. Максималната дълбочина на метростанциите и на участъковите тунели е 15 метра. След построяването на цялата линия се очаква метрото да има 50 % дял в градския транспорт. Това е най-удобният и екологичен начин на придвижване, заяви столичният кмет.

Участъкът от 3 км е изцяло подземен. Първата станция "Стадион Георги Аспарухов" се намира в непосредствена близост до футболния стадион. Тя ще има голям вход с три ескалатора от страната на стадиона и втори вход в северния тротоар на булеварда, съобщи Стоян Братоев. Метростанция "Тракия", ще бъде разположена на бул. "Владимир Вазов" при кръстовището му с ул. "Витиня", а третата станция, която ще се казва "Владимир Вазов", се намира при кръстовището на булеварда с ул. "Станислав Доспевски" между ж.к. "Левски В" и ж.к. "Левски Г". В района ще бъде изграден и буферен паркинг за 110 автомобила.

 

 

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Одобрявате ли именуването на улици и пространство в София в подкрепа на Украйна?
  • - Да, цяла Европа изразява своята солидарност (14%, 190 Гласове)
  • - Не, преименуването на алея пред Руското посолство е провокация (84%, 1144 Гласове)
  • - Не мога да преценя (2%, 30 Гласове)
Общо гласували: 1364 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Първите електробусчета от градския транспорт в София вече са факт...

София вече разполага с първите малки електрически автобуси, които ще допълват столичния градски транспорт, съобщи кметът...

Прочети още keyboard_arrow_right