Шофьори в градския транспорт в София напускат заради стари превозни средства

Шофьори в градския транспорт в София напускат заради стари превозни средств

Снимка: Столица.bg

Към момента са 80 амортизираните коли и без климатик в Столичен автотранспорт, внасят доклад за закупуването на модерни автобуси -втора употреба

Есенно-зимната експлоатация на автотранспорта може да се окаже сериозно предизвикателство. За това предупреждават експертът в градския транспорт Марио Евстатиев, който е и експерт в Комисията по транспорт и пътна безопасност на СОС.

"Предстои днес да се гледа предложение за спасителен план, който предвижда закупуване на употребявани автобуси в няколко различни категории - съчленени, соло, двуетажни и туристически. Към употребяваните автобуси гледат дори и богати европейски градове в последните години, след като глобалната криза с пандемията доведе и до проблеми с доставките на нова техника. На пазара на автобуси се забелязва тенденция, която трябва да ни даде да разберем, че нова техника не може да се придобие за по-кратък срок от 12-24 месеца дори и при най-добрия сценарий", сподели аргументите си той пред Столица.bg.

Той обясни, че в момента, Столичен автотранспорт ЕАД, който оперира по-голямата част от автобусните линии в София, разполага с над 80 автобуса, чиято подмяна е спешна и задължителна.

Това са главно модели, произведени през 2000 - 2001 година, които нямат климатик, нямат достъп за хора с увреждания, нямат гласово оповестяване за незрящи и са с изключително висока степен на аварийност. Тези автобуси, освен, че се прибират всеки ден за различни повреди, са и една от причините, поради която напускат автобусни шофьори.

"Само в последните месеци, няколко водачи демонстративно хвърлиха своите оставки с мотива, че не могат да рискуват своя и на пътниците живот с тези превозни средства. Въпреки, че гаражите полагат максимални усилия, старите автобуси да излизат изправни и безопасни, това с всеки изминал ден коства все повече средства и все по-дълъг престой на каналите. В същото време, дружеството има и проблеми с доставките на части, отново породени от кризите, които една след друга връхлетяха Европа и страната", призна за ежедневните проблеми с автобусите на градския транспорт в столицата Евстатиев.

"С внесеното становище в Комисията по транспорт, аз подкрепям доклада на Карлос Контрера и давам ясна представа за техническото състояние, предизвикателствата, които ни очакват когато дойде есенно-зимната експлоатация и вярвам, че политиците няма да бламират предложението, с което реално ще реанимираме изпадналия в клинична смърт автобусен транспорт. Ако докладът бъде отхвърлен, това е равносилно на спиране на кислорода на пациент в кома!", коментира още експертът.

Предложението на председателя на Комисията по транспорт и пътна безопасност в СОС - Карлос Контрера, се предлага, Столичен общински съвет да одобри закупуването на употребявани автобуси в добро техническо състояние по следните типове:

- До 30 броя употребявани соло и съчленени автобуси с екологичен стандарт Евро 5 или по-висок;

- До 10 броя употребявани двуетажни автобуси с екологичен стандарт Евро 4 или по-висок;

- До 10 броя употребявани тупистически автобуси с ръчни скорости с екологичен стандарт Евро 6;

- Придобиване на тестовия двуетажен автобус "Неоплан", с който Столичен автотранспорт ЕАД оперира излетната линия Х50 от 24 юни тази година;

Евстатиев разясни още, че придобиването на общо 11 двуетажни автобуси ще позволи реорганизация на парка в гараж Малашевци и с това 11 много амортизирани автобуси да бъдат изведени от експлоатация. С 16 броя съчленени 18 метрови автобуси например пък ще се сложи край на експлоатацията на 23 годишните оранжеви "МАН"-ове, които вече са на ръба на своя ресурс.

14 соло автобуси пък ще автоматично биха подсигурили нископодови, климатизирани и с гласово оповестяване автобуси по линии 77, 107 и 260. Евстатиев призова общинските съветници да загърбят политическите различия и да дадат "зелена светлина" за спасителния план за автотранспорта. Освен това, този план ще осигури спокоен хоризонт за провеждане на прозрачни процедури за доставка на нови градски и двуетажни автобуси, с които паркът да се увеличи.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 32 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 39 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (30%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 17 Гласове)
Общо гласували: 152 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Председателят на СОС се включи в благотворително боядисване на яй......

Председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров се включи в благотворителното боядисване на яйца с участието н...

Прочети още keyboard_arrow_right