Комисията по транспорт и туризъм на СОС одобри докладът за теглене на заем от Столична община за реализирането на проекта „Устойчива градска мобилност. Изграждане и реконструкция на основни артерии от кръгово-радиалната улична мрежа на гр. София“ в София, който включва 10 ключови инфраструктурни обекта.
Кредитът ще се вземе от Европейската инвестиционна банка. Проектът бе представен в края на миналата година от кмета на София Йорданка Фандъкова и заместникът й по строителството инж. Ангел Джоргов.
Независимята общински съветник и член ан транспортна комисия Борис Бонев заяви, че подкрепя този инвестиционен заем, тъй като е трябвало това отдавна да се направи, за да се решат голяма част от проблемите с транпорта в столицата.
Големият проект включва 10 значими за града обекти, както и резервен списък с още 5. Целта на инвестицията с кредит е да се изградят и довършат вътрешните рингове в града, както и Зеления коридор на столицата, чийто първи етап е от гара Пионер, район Изгрев до ВТУ "Тодор Каблешков" в Слатина, като минава през колелото на 4-ти километър.
Изграждането на вътрешните рингове ще намали трафикът в града и ще се даде възможност за още по-добро развитие на градския транспорт, заедно с гръбнака на обществения транспорт - скоростния електрически релсов транспорт.
В докладът за кредита се посочва, че ползите за Столична община ще са по-големи отколкото разходите. Исканият кредит от Столична община е 60 млн. евро за срок от 20 години - до 2040 година, с 5-годишен период на усвояване. Индикативният лихвен процент ще е 0,35%.
Според предварителните данни изграждането на 10-те обекта от основния списък е 192 446 000 лв., а на петте от резервния - 65 743 000 лв.
В списъка с ключовите обекти са включени Южното платно на бул. Т. Каблешков - от България до Черни връх, изграждане на бул. Рожен, на бул. Източна тангента, разширянаве на Ломско от метростанцията до Околовръстното, както и отдавна чаканата реконструкция на бул. Ген М. Д. Скобелев" заедно с транспортния тунел при НДК, и тунелът на Люлин по Царица Йонна заедно с трамвайното трасе и други.
На заседанието на транспортна комисия днес не бе приет доклада на общинския съветник симеон Ставрев за промяна на тролейбусните линии 2, 3 и 9 след пускането на първия етап от третата метролиния от Красно село до "Хаджи Димитър".
Коментари
Последни
Шофьор на Ибиза събра топките на столичен булевард (СНИМКИ)
Шофьор на Сеат Ибиза изпробва късмета си и на автомобила му на Великден. Не е ясно как е шофирал, но... Прочети още...
Кметът на София: Смирението и добротата са сила! Светли празници!
Смирението и добротата са сила. Светли празници! С този поздрав във Фейсбук кметът на София Васил... Прочети още...
Новините в София: Най-важното за деня 4 май 2024 г.
Столица.bg ви представя вечерния информационен бюлетин с акцентите от София на 4 май. 41-годишна ро... Прочети още...
Карлос Контрера е №1 в листата на ВМРО за НС в 23 и 24 МИР в София
Общинският съветник в София Карлос Контрера е водач в листата на ВМРО в 23 и 24 МИР в столицата за н... Прочети още...
Виж също
closeИван Таков: Инатът на заместник-кмета по транспорт ще струва мног......
„Инатът на заместник-кмета по транспорта Илиян Павлов и на общинските съветници на "Спаси София" ще струват много ...
Прочети още keyboard_arrow_right