Чешки метровлакове ще ни возят през есента на 2026 г.

-

Снимка: "Метрополитен"

Чешки влакове ще возят пътници в софийското метро през есента на 2026 г. Това съобщават от столичния "Метрополитен".

Новите четиривагонни мотриси ще бъдат произведени от един от най-големите европейски индустриални конгломерати –„Шкода”. Плановете са новите влакове да влязат в експлоатация по линии 1, 2 и 4.  

Целта е с въвеждането в експлоатация през 2026 г. на осемте влака и на  изграждащата се в момента междинна станция между спирките „Сливница” и „Обеля”  да се намалят интервалите на движение по линии 1, 2 и 4, предвид нарастването на пътникопотока през последните 2 години и след пускането на новата метростанция. Очаква се тя да обслужва в перспектива над 8000 пътници от трите ж.п направления в западна посока.

Договорът за изработването и доставката на 8 влака „Шкода” между Столична община и чешкия конгломерат бе подписан на 13 юли м.г., а на 20 септември влезе в сила с официалния старт на споразумението. Чехите имат 3 години срок за изработка и до 20 септември 2026 г. мотрисите трябва да са доставени и готови да возят пътници, припомнят от компанията.

„На 24 ноември 2023 г. одобрихме проекта на влаковете, така че чешкият производител може да премине към следващата фаза – избор на доставчици и осигуряването на части на влаковете. Съгласно времевата програма до края на януари 2025 г. ще бъдат готови осемте коша на мотрисите. След това имаме заводска приемка, която се прави на място. Първият влак ще бъде готов пред юли 2025 г., вторият през август, третият – през ноември, а последният осми влак трябва да бъде приет през март 2026 г.”, съобщи ръководителят на проекта за доставката и въвеждането в експлоатация на влаковете д-р инж. Николай Николов от „Метрополитен”.

Влаковете ще пътуват по железен път до София, прикачени към влакови композиции. Според плановете на производителя през май 2026 г. и осемте влака трябва да са в София. Подобни вече вървят в Полша, разликата е само тази, че нашите ще имат климатик. Вагоните ще бъдат оборудвани със система за видеонаблюдение в салоните. Регистрираната информация ще се съхранява в енергонезависима памет. Ще има места за инвалидни колички и велосипеди. Максималната скорост, която ще развиват, е 90 км/ч.  Първият влак, който пристигне, ще бъде подложен на серия от  изпитания и чак след това въведен в експлоатация. Същото ще се случи и с останалите седем.

Стойността на поръчката е 134 млн. лева. Досега са платени 30% аванс и 10% за проектиране чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 с безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд на ЕС. За останалата сума  „Метрополитен” кандидатства по ОП „Развитие на регионите”.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 32 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 39 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (30%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (11%, 17 Гласове)
Общо гласували: 152 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Кметът Терзиев за новата организация на движение в центъра на Соф......

Аз вярвам в целесъобразността на този проект и че промените, които се правят в дългосрочен план, са за добро. Това каза ...

Прочети още keyboard_arrow_right