Тема: сметки

comment 0
visibility 770
ЧЕЗ Разпределение с извънреден отчет на електромерите заради новите цени на

ЧЕЗ Разпределение с извънреден отчет на електромерите заради новите цени на тока

Във връзка с определяне от Комисията за енергийно и водно регулиране на нови цени на електроенергията, в сила от 1 юли 2020 г., „ЧЕЗ Разпределение България“ АД ще извърши извънредно отчитане на електромерите на клиентите. Графикът на извънредния отчет ще бъде публикуван на сайта на Дружеството www.cez-rp.bg /в секция „Графици“/ на 29 юни 2020 г., понеделник. След тази дата, информация за графика на извънредното отчитане може да се получи също в центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ и на денонощната телефонна линия 0700 10 010. С цел да се обезпечи бързото и качествено отчитане на електромерите, компанията ангажира допълнително 336 служители. Всички отчетници ще работят с удължено работно време на 01.07.2020 г. Поради физическата невъзможност всички електромери да бъдат отчетени в един и същ ден, месечните сметки на клиентите ще бъдат преизчислени към датата на въвеждане на новите цени. За гарантиране на максимална коректност при фактуриране на консумираната електроенергия, клиентите имат възможност сами да отчетат показанията на електромерите си към 30 юни 2020 г. Самоотчитането е по желание и не отменя извършването на месечен отчет от страна на Дружеството. Клиентите, които желаят да се възползват от тази възможност, следва да отчетат показанията на електромера си на 30 юни 2020 г. и да подадат данните към компанията между 1 и 5 юли 2020 г. през уеб-сайтовете www.cez-rp.bg (секция „Електронни услуги“) или www.cez.bg (секция „Е-услуги“) в меню „Деклариране на показания“, на имейл klienti@cez-rp.bg, на телефонна линия 0700 10 010 (меню 2) или в центровете за обслужване на клиенти на ЧЕЗ. Клиентите трябва да посочат данните от електромера по всички тарифи, клиентски номер, абонатен номер, трите имена на титуляра и адреса на обекта, за който се декларират показания. Подадените данни от самоотчета през този период се считат за отчетено потребление към 30.06.2020 г., включително. Фактурите през месец юли ще съдържат информация за консумираната електроенергия за два отчетни периода – по стари и по нови цени. Пресцентър на ЧЕЗ в Българияе-mail: communications@cez.bg

comment 0
visibility 882
Клиентски центрове на Софийска вода се връщат към нормален график

Клиентски центрове на Софийска вода се връщат към нормален график

Още два клиентски центъра на Софийска вода се завръщат към нормален график на работа, съобщиха от дружеството концесионер. Това ще стане от утре, 14 май т. г. Възстановява се нормалния работен график на още два от центровете си за услуги - в ЦУМ и НАГ.  Центърът за услуги в Бизнес парк София, Младост 4 също преминава към първоначалния си режим на работа. Приемът на клиенти пак ще е свободен и се премахва условието за предварително записване на час, което бе валидно само по време на извънредното положение. Дружеството отново ще предоставя пълния си пакет технически услуги, но само с избор на обикновена поръчка. Касите на клиентските центрове също ще бъдат отворени за плащане в брой. Центровете за услуги ще работят при стриктно спазване на мерките за безопасност, препоръчани от Здравното министерство: измерване на телесна температура, редовна дезинфекция на помещенията и работните места след всеки контакт с клиенти, проветряване и използване на предпазни средства от служителите на „Софийска вода“. Задължително условие за посетителите остава носенето на маска при влизане в клиентските центрове и спазване на дистанция не по-малко от 2 метра. Секторите за изчакване ще допускат не повече от трима души. Работното време за клиенти е организирано при следния график:ЦОК ЦУМ: понеделник-събота: от 09:00 до 18:00 ч., от 13:00 до 14:00 прекъсване на дезинфекция ЦОК Бизнес парк София: понеделник-петък от 08:00 до 17:00 ч., от 12:00 до 13:00 прекъсване на дезинфекция ЦОК НАГ: понеделник-петък от 09:00 до 17:00 (клиентският център предоставя само технически услуги) Междувременно, с отмяната на извънредното положение поради пандемията в страната, „Софийска вода“ започва поетапно да възстановява и изпълнението на планираните си ремонтни дейности за поддръжка на ВиК мрежата, както и  валидността на 30-ния срок за заплащане на фактури, регламентиран в Общите условия за предоставяне на ВиК услуги.

comment 0
visibility 898
30 дни става срокът за плащане на тока за битовите потребители

30 дни става срокът за плащане на тока за битовите потребители

Срокът за плащане на електроенергията за битови потребители се удължава от 20 на 30 дни. Това съобщи министърът на енергетиката Теменужка Петкова пред журналисти. Тя представи допълнителни мерки в помощ на потребителите на електроенергия във връзка с извънредното положение. Новите промени в сроковете са обосновани от подробен анализ на финансовите параметри, за да има сигурност, че системата няма да има ликвиден проблем при разсрочване на плащанията от страна на битовите потребители. Финансовата система на енергетиката в частта електроенергията е стабилна, съобщи още Теменужка Петкова. Тя посочи, че 70% от хората са си платили до момента сметките за ток и призова за безконтактно плащане, като увери, че офисите за плащане на ЕРП-та се дезинфекцират стриктно.

Реклама
comment 0
visibility 2690
Омбудсманът защити клиентите на Топлофикация-София, да плащат сметки след п

Омбудсманът защити клиентите на Топлофикация-София, да плащат сметки след преизчислението

Републиканският омбудсман Диана Ковачева защити клиентите на Топлофикация-София, които сигнализираха за завишени сметки за март т. г. Общественият защитник изпрати писмо до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) Иван Иванов, защото според нея неоснователно е завишението на сметки за март 2020 г. Ковачева иска в условията на основателни съмнения за неправилно изчислени прогнозни сметки, както и в извънредната ситуация, при която хората имат обективни затруднения да плащат битовите си сметки, КЕВР да даде възможност на потребителите да заплатят сметките за парно за март едва след като те бъдат изчислени правилно. А Топлофикация-София в кратки срокове информира клиентите за своето решение. Увеличението на мартенските сметки за топлинна енергия е некоректно и неразбираемо и предвид факта, че сметките през отоплителния период са прогнозни, категоричен е омбудсманът. Тя очаква от регулаторния орган да извърши обективна и безпристрастна проверка, и да бъде еведомена за резултатите. Ковачева препоръчва „с оглед правомощията на омбудсмана отправям препоръка да информирате по ясен и разбираем начин обществеността" за направените констатации. При установяване на нарушения на нормативната уредба, касаеща формирането на задълженията за топлинна енергия, да предприемете незабавни действия за недопускане в бъдеще на подобни случаи, препоръчва омбедсманът.

comment 0
visibility 1946
Топлофикация-София: През март времето  е било по-студено с около 2 градуса

Топлофикация-София: През март времето е било по-студено с около 2 градуса в сравнение с 2...

Тази седмица клиентите на "Топлофикация София" ще получат месечните си съобщения за мартенските сметки за парно и топла вода. Сметките бяха достъпни за потребителите в клиентските центрове и в интернет от 14 април т. г. Това предупреждават от общинското дружество с имейл до медиите. От столичната "Топлофикация", обясняват, че по данни на НИМХ средномесечната температура през март 2020 г. е била +6,4 градуса или с 2,3 градуса по-ниска в сравнение със същия месец на предходната година. От началото на въведеното извънредно положение в страната, 13 март т. г., повечето от столичани трябваше да останат в домовете си, в резултат на което и общото количество потребена топлинна енергия е по-високо. Преди часове от КЕВР съобщиха, че влизат на проверка в общинското дружество заради завишени сметки, за които граждани са сигнализирали. "Поради по-ниската температура и застудяването през последното десетдневие на март тази година столичани са консумирали 430 323 МВтч топлинна енергия, докато през м.март 2019 г. консумацията е била 346 945 МВтч. Напомняме на нашите потребители, че мартенските сметки са изчислени по-високата цена на топлинната енергия, която действаше до 1 април 2020 г. Новата цена топлинната енергия, утвърдена от КЕВР, влезе в сила от 1 април 2020г. и е с 26,5% по-ниска, 70,32 лв. за мегаватчас /без ДДС/. Поради това се очакват по-ниски сметки за последния месец на отоплителния сезон", коментират от "Топлофикация". Сметките на клиентите са изготвени съобразно изискванията на действащата Наредба за топлоснабдяване. Прогнозните месечни сметки за настоящия отоплителен сезон се формират на базата на реалната консумация във всеки отделен имот за предходния отоплителен сезон, отразени в окончателната изравнителна сметка за периода 1.05.2018 -30.04.2019 г. Реално потребените количества топлинна енергия във всяко жилище ще бъдат отчетени след приключване на отоплителен сезон 2019-2020 г. и на тази база ще бъдат изготвени годишните изравнителни сметки. Изключение правят потребителите с реален месечен отчет. В изпълнение на новите разпоредби, приети преди дни с промените в Закона за енергетиката, „Топлофикация София“ ще извърши преизчисление на сметките на своите клиенти в законово определените срокове и след като КЕВР определи ретроактивните цени на природния газ и на топлинната енергия за периода от 5 август 2019г. до 31 март 2020 г. Клиентите, които имат ежемесечен реален отчет на уредите си за дялово разпределение, ще получат сумите още с първите си месечни сметки след утвърждаването на ретроактивните цени от КЕВР. За останалите потребители, които получават прогнозни месечни сметки, сумите ще бъдат отразени в годишните изравнителни сметки и ще са видни през юли, обясняват от "Топлофикация".

comment 0
visibility 1276
КЕВР влиза на проверка в Топлофикация-София, имало завишени сметки

КЕВР влиза на проверка в Топлофикация-София, имало завишени сметки

Извънредна проверка започва в Топлофикация-София. Тя е по нареждане на председателя на КЕВР Иван Иванов.  Причината е, че има подадени сигнали за завишени сметки на столичани. Енергийният регулатор се е самосезирала и от медийни публикации. Експерти ще проверяват ценообразуването на сметките за указания период. Ако се открият нарушения КЕВР ще наложи предвидените в закона наказателни мерки, съобщават от регулаторния орган. От комисията обещават официално да обяват резултатите от проверката на Топлофикация-София. От общинското дружество обещават пълно съдействие при проверката.

comment 0
visibility 1019
Как да платим онлайн парното

Как столичани да платят онлайн парното с № на инсталация

Смяната на абонатните номера на клиентите на столичната Топлофикация предизвика стотици въпроси за начина на плащане. Столичани се интересуват най-много от това, дали, ако платят по електронен път парите ще отидат по сметката им. От Топлофикация-София разясниха подробности за плащането онлайн: 1. Ако потребителят досега е плащал през ePay системата на Топлофикация-София автоматично е вкарала новите номера. 2. Ако за първи път ще се плаща с електронно е необходимо да се вкара № на договорната сметка и № на инсталацията. Клиенти, които не ги знаят, да погледнат фактурата си за изминалия месец - за февруари, излезли от 20 до 25 март т. г. 3. При плащане по банков път, всички банки са уведомени от Топлофикация-София и са им изпратени номерата на договорните сметки и инсалациите на клиентите. "Топлофикация София" сменя абонатния номер с № на инсталацияКлиентите на столичната Топлофикация, които искат да платят електронно, а нямат данните си могат да се обадят на 0700 111 11 в колцентъра на дружеството и ще получат информация, както и на имейли inf_r@toplo.bg и info_r@toplo.bg.

comment 0
visibility 1128
Изчисляват сметките за парно за март по цената, действаща до 1 април

Изчисляват сметките за парно за март по цената, действаща до 1 април

Отоплителният сезон ще приключи на 30 април, съгласно нормативната уредба, според която „Топлофикация София“ има задължението да предоставя топлинна енергия за отопление. Това каза Елизабет Павлова, говорител на „Топлофикация София“ ЕАД, цитирана от Радио "Фокус". Парното може да бъде спряно предсрочно при настъпването на няколко изисквания. Това са три последователни дни със средноденонощна температура над +12 градуса и прогноза за трайно затопляне през следващите 7-10 дни. Към момента тези условия не са изпълнени, посочи Павлова.   При топло навън време температурата у дома може да се регулира. „Абонатната станция е снабдена с температурни датчици, така че при повишение на външните температури, тя намалява притока на топлинна енергия. С настъпването на вечерта и падането на температурите, тя възстановява режима си на работа. Клиентите могат да затворят вентилите на радиаторите и уредът за дялово разпределение няма да отчита потребление“, допълни говорителят на дружеството.   Елизабет Павлова съобщи още, че сметките за март скоро ще бъдат готови, те ще бъдат изчислени по цената, действаща до 1 април 2020г, съгласно разпределението от топлинните счетоводители. Сметките за потребената топлинна енергия в сградите през април ще бъдат изчислени по цената, която е определена от КЕВР от 1 април, уточни Елизабет Павлова.  

comment 0
visibility 930
удължен период за плащане на сметки

40 дни става срокът за плащане на сметките към "Софийска вода"

"Софийска вода" удължава срока за плащане на фактурите за вода на своите клиенти. Поради кризисната ситуация с разпространението на коронавирус COVID-19, досегашният срок от 30 календарни дни се удължава на 40, считано от днес до края на срока на обявеното извънредно положение. Към този момент той е 13.04.2020 г. включително.    Всички центрове за услуги на клиенти остават затворени, включително и работещият до днес Център за услуги в Бизнес парк София.    Дружеството припомня, че вече са преустановени всички планирани и предварително обявени на входовете обиколки на проверители на водомери до края на срока на извънредната ситуация. Клиентите могат да отчетат и предадат данните от водомерите си сами дистанционно през сайта (директно в имейл платформата в раздел „Въпроси“ или след регистрация, като по този начин да се възползват от редица онлайн услуги) или на безплатния денонощен телефон 0800 1 21 21. Важно е всички клиенти да имат предвид, че данните се приемат от системата за фактуриране, само ако са подадени в отчетния период. Всеки клиент може да провери отчетния си период в профила на сайта или по телефона.    В случай, че няма техническа възможност да направят самоотчет, клиентите ще получат прогнозна сметка на база предишно потребление. При следващ реален отчет „Софийска вода“  ще коригира фактури с регистрирана разлика.   За улеснение, остава валиден и обявеният безплатен период до 16 април 2020 за промяна на партида онлайн през сайта на компанията. Така те могат да получат услугата бързо и лесно от дома си.    

comment 0
visibility 816
каса Топлофикация София

Удължават срока за плащане на януарските сметки за парно

Заради актуализиране базата данни на „Топлофикация София“ ЕАД и технологична оптимизация от 12.00 часа на 28 февруари 2020 г. до 07.00 часа на 2 март 2020 г. няма да работят касите на дружеството, информира „Топлофикация София“. В този период няма да се приемат плащания за парно и в касите на Easy pay и Fast pay, както и в платформата на E pay. За периода 29.02.2020 г. - 02.03.2020г. ще бъде спряно и начисляването на лихва за всички стари просрочени фактури. Дружеството ще удължи срока за плащане на януарските сметки: за битови клиенти до 19 март 2020 г. за небитови клиенти до 04 март 2020 г. До 4 март 2020г. включително се удължава и срока за ползване на търговската отстъпка от 3% по програма „Лоялен клиент“. „Топлофикация София“ ЕАД поднася извинения на своите клиенти за създаденото неудобство.

comment 0
visibility 539
ЧЕЗ Електро

ЧЕЗ Електро подарява по 15 сметки за ток всяка седмица до края на февруари

Всеки битов клиент, заявил получаване на фактура за електроенергия от каса на Изипей, вместо по пощата, може да спечели една от 45 безплатни сметки. От 7 до 28 февруари 2020 г., всеки битов клиент на „ЧЕЗ Електро България“ АД, който подаде заявление за получаване на хартиената си фактура в каса на Изипей, вместо по пощата, участва в кампанията „45 безплатни сметки“. Право на регистрация имат клиенти, които не използват електронна фактура. Наградите са 45 безплатни сметки за електроенергия, които „ЧЕЗ Електро България“ АД ще подари на 45 участници, отговарящи на условията. Печелившите ще бъдат обявени след три тегления - на 14 и 21 февруари, и на 3 март 2020 г., като при всяко теглене ще бъдат избирани по 15 клиенти, които ще получат като награда стойността на последно платената от тях фактура за електроенергия. Правилата на кампанията „45 безплатни сметки“ са публикувани на корпоративния сайт www.cez.bg, секция „За клиента“. Получаването на месечната фактура за електроенергия в офис на Изипей е напълно безплатна услуга за клиентите на „ЧЕЗ Електро България“ АД. Фактурата е в оригинал и е валиден данъчен документ. Клиентът получава фактурата си лично, а защитата на личните му данни е гарантирана от стриктното спазване на законовите изисквания за тази дейност от служителите на ЧЕЗ Електро и Изипей. В първите дни на кампанията услугата вече заявиха над 200 клиенти. За повече информация относно „45 безплатни сметки“ и други услуги на „ЧЕЗ Електро България“ АД – информационната линия на „ЧЕЗ Електро България“ АД е достъпна на номер 0700 10 010, на имейл: info@cezelectro.bg, както и в 30-те центрове за обслужване на клиенти на територията на Западна България.

comment 0
visibility 3135
Топлофикация-София, Люлин, авария

Авария спря парното в Люлин 3, 4, 5 и 6

Топлофикация поднася извинения и уверява, че е създадена организация. Цялото съобщение на дружеството: "Уважаеми клиенти, Уведомяваме ви, че поради авария временно е преустановено топлоподаването към части от ж.к."Люлин" - микрорайони 3,4,5 и 6. Незабавно е създадена необходимата организация и ще се работи без прекъсване, до отстраняване на аварията. Поднасяме извинения на всички засегнати клиенти!"

comment 0
visibility 751
съвети

Съветите на „ЧЕЗ Електро България“ за по-нормални сметки през зимата

Температурите навън отдавна са ниски. Това автоматично води до повишено потребление на ток.  Статистиката показва, че през зимата консумацията на електроенергия отбелязва ръст от 30-40% спрямо потреблението през септември. Това се отразява и върху размера на месечните фактури. Изследвания сочат, че 70% от сметката за електроенергия на четиричленно домакинство през периода декември – февруари е за отопление и затопляне на вода, а останалите 30% се разпределят между готвене, миене на съдове, пране, осветление и други електроуреди.   Консумацията на ток е основен фактор при формирането на месечната сметка. Заради това от „ЧЕЗ Електро България“ АД дават съвети за по-нормални сметки. Те са свързани основно с прилагането на енергийната ефективност. Идеите в тази посока, освен със саниране на жилището и избор на уреди с висок енергиен клас, са свързани и с промяна на навиците и начина на мислене. Някои от действията не изискват нито специални усилия, нито закупуването на нови уреди. Но със сигурност водят до по-голям контрол на разходите за електроенергия в домакинствата без да нарушават комфорта в дома.   Икономии при отоплението с електроуреди през зимата могат да се постигнат с намаляване на температурата в помещенията с 1 градус. Това ще понижи потреблението на ток с до 10%. Разходите за подгряване на вода ще се намалят също с до 10%, ако температурата на нагревателя се понижи от 60°C на 55°C. Използването на енергийно ефективни лампи, прането на дрехи на 30°C, изключването на електроуреди от мрежата, когато не се използват, са част от мерките, изискващи малки или никакви инвестиции, които също водят до намаляване на месечните сметки за ток.   

comment 0
visibility 679
Мая Манолова в Надежда, обжалва наредба за сградна инсталация за Топлофикац

Кандидат за кмет на София обещава да обжалва наредба за сградна инсталация

Кандидатът за кмет на София Мая Манолова, ако поеме управлението на Московска 33, ще иска Столичният общински съвет да обжалва новата наредба за определяне на таксата за сградна инсталация на Топлофикация. Това коментира тя в социалната мрежа след среща със жители на столичния "Надежда". Според нея този документ прехвърля отговорността върху клиентите, а би трябвало  държавата и общината да определят разумен размер на такса сградна инсталация. Днес бившият омбудстман бе на среща с граждани в "Надежда", които се оплакаха от високите сметки за парно и топла вода на общинската Топлофикация. Живеещите в блок 256 са притеснени от приемането на новата наредба.. Сега клиентите на Топлофикация се налага да определят такса сградна инсталация, която да е между 20 и 40%. По този начин общата сметка ще се разпределя между живеещите в блока. Това, разбира се, домакинствата, които ползват парно имат различен интерес от тези, които не ползват. Ефектът на тази наредба е силно съмнителен. А това ще доведе до конфликти между съседите, коментира Мая Манолова.

comment 0
visibility 2913
Парно

Вече можем да плащаме изравнителните сметки за парно

Вече можем да плащаме изравнителичани могат да плащат изравнителните сметки за парно и топла вода от днес. Ако имат надвзети суми, също вече могат да ги получат. 3% отстъпка ще получат клиентите на "Топлофикация-София", които платят до края на месеца. До 15 септември сметките ще се плащат без лихва, съобщава БНР. Абонатите на дружеството, които не желаят да си получат надвзетите суми, могат да ги оставят за покриване на следващи сметки. Възможно е и връщането на надвзети пари да стане по банков път, като клиентите трябва да попълнят заявление, което се намира на сайта на дружеството, съобщава Елизабет Павлова от "Топлофикация-София". Само титуляра на партидата или упълномощено лице могат да получат сумите.

comment 0
visibility 1673
Топлофикация София

Топлофикация София с 3 варианта за връщане на пари от надплатени сметки

Три варианта предлага Топлофикация София за връщане на пари на клиенти, които са надплатили. Първият е да си получат парите по банков път, вторият на каса на дружеството и третият е да се оставят за следващи сметки, обясняват от общинското дружество. Тези, които искат да им бъдат преведени  по банков път трябва да пуснат заявление. Суми се възстановяват само на потребители, които нямат просрочени неплатени сметки.  Топлинните счетоводители вече са предали 90% от окончателните изравнителни сметки в София. От утре те ще са достъпни на Интернет страницата на дружеството и в центровете за обслужване на клиенти. Сумите за доплащане, заедно с месечните сметки за топла вода, могат да бъдат внесени във всеки център за обслужване на клиентите или по безкасов път, онлайн чрез ePay, чрез банкомати, електронно банкиране или открита разплащателна сметка. Неосигурилите достъп на топлинните счетоводители до дома си, имат възможност да го направят до 1 октомври. За целта трябва да се свържат с тях и да заявят допълнителна дата за отчет и проверка на уредите. След това няма да имат възможност да поискат преизчисление на сметките си. Ако не го направят ще им бъдат начислени сметки на максимална мощност на отоплителните тела.  При преизчисление на една изравнителна сметка, всички сметки на останалите потребители в сградата, ще бъдат коригирани.  

comment 0
visibility 596
Дългове на Топлофикация София към Булгаргаз

Топлофикация София е намалила дълга си със 7 млн. лв. на 1 август

"Топлофикация" София не е спряла плащанията към доставчика на природен газ "Булгаргаз" ЕАД, заявяват категорично от общинското дружество. На официалния сайт е публикувана информация за задълженията. На 1 август т. г. от "Топлофикация" София са преведени 7 млн. лв. на доставчика и ръководствата на двете дружества са в постоянна комуникация. Търсят се възможности за изготвяне на погасителен план, за да бъдат изплатени натрупаните задължения. В петък ще излязат и последните изравнителни сметки в София, ще се съберат повече пари и ще се направи още един транш за намаляване на задължението, коментираха пред Столица.bg от общинското дружество. Дълговете му надхвърлят 500 млн. лв.  По-рано днес от Булгаргаз заявиха, че са завели съдебен иск към длъжника за 35 млн. лв.  

comment 0
visibility 1346
Сметки за парно

В срок от 30 дни столичани могат да обжалват сметките за парно

Абонатите на столичната Топлофикация могат да обжалват изравнителните сметки в срок от 30 дни. Това съобщават от Асоциацията на фирмите за топлинно счетоводство, цитирани от БНР. Всички клиенти вече са получили изравнителните си сметки и ако не са съгласни с доплащането могат да ги оспорят. Тези, които не са осигурили достъп на топлинните счетоводители имат право да поискат отчет до 3 месеца, но не по-късно от 30 септември, препоръчват от Асоциацията. Тази услуга обаче се заплаща. След проверка и отчет обаче се прави корекция на изравнителните сметки и на останалите абонати във входа или блока, в зависимост от това колко са апартаментите на абонатната станция. Само при основателни възражения при обжалването обаче се прави повторна проверка на всички сметки, коментира Огнян Димитров от Асоциацията на топлинните счетоводители. Най-често такива се налагали при съмнения за кражба на топлинна енергия, когато е имало подмяна на радиатори с такива без топломери или незаконен монтаж на радиатори. Внезапните проверки по сигнал не били в правомощията на фирмите за топлинно счетоводство. Такова право на достъп до всяко жилище и възможност да съставя актове имали само от "Топлофикация София".  Абонати, които не са осигурили достъп до жилището си се начислява максимална мощност на ползваната енергия в съответния имот.

comment 0
visibility 837
Валентин Терзиев, член на НС на Топлофикация София

Сметките падат с 20% при технологично обновяване на "Топлофикация"

"Топлофикация" София е намалила загубите си от 84 млн. лв. през 2014 г. на 19 млн. лв. за 2018 г. Това стана ясно днес на сесия на СОС при обсъждането на финансовите отчети на общинските дружества. Ако не бяха въглеродните емисии дружеството щеше да е с 1,5 млн. лв. приходи, каза председателят на комисията по инженерна инфраструктура и енергийно планиране Валя Чилова. Задълженията на дружеството обаче са над 800 млн. лв., като част от тях са към Булгаргаз за доставките през зимата. Относно Топлофикация общинският съветник Альоша Даков припомни, че има създадена работна група, която ще настоява да се направят промени в предложения проект за нов Закон за енергетиката. "Топлофикация София" се нуждае от нови производствени мощности, които да са високо ефективни и трябва да може да инвестира в такива, коментира той пред Столица.bg. "В закона трябва да се даде възможност за технологично обновяване", заяви Даков. Той обясни, че една от новите технологични мощности на "Топлофикация" ще бъде планираното строителство на завод за изгаряне на RDF. Според него в момента текстовете в закона са рестриктивни по отношение на изграждането на нови мощности. "Трябва да се търси външно финансиране и подкрепа от държавата за технологичното обновяване на общинското дружество, коментира Даков. Топлофикация София е най-голямата не само в България, а и на Балканите и се нуждае от технологично обновяване, коментира пред Столица.bg и Валентин Терзиев, член на Надзорния съвет на Тполофикация. Той е категоричен, че трябва да има по-добър контрол и именно затова от февруари управлението на дружеството е двустепенно. "Необходимо е да се търси по-голяма ефективност на работещите инсталации за когенерация. В момента това са технологии за паропроизводство от 60-те и 70-те години на миналия век", обясни Терзиев. При технологичното обновяване сметките на клиентите на Топлофикация щели да  паднат най-малко с 20% и пова го показват резултатите от обновените топлофикации в Бургас и Пловдив. Терзиев също потвърди, че заводът за RDF ще е нова и модерна производствена мощност. Тази инсталация обаче може да започне да се изгражда едва през следващата година. Трябва да се направи пазарно проучване, да се завърши финансовия модел, да се презентира пред финансови институции и да се подготви тръжна процедура, обясни Терзиев. Изграждането на инсталация за RFD е 157 млн. евро, като 67 млн. евро ще са заем от Европейската банка за развитие. Проектът е одобрен от СОС. Заводът ще бъде на площадка на Топлофикация София в района на Централна гара.

comment 0
visibility 644
ТЕЦ София

Мая Манолова: Топлофикация София трупа дългове заради лошо управление

Без представители на Столична община е преминал днешния дебат за Топлофикация София и сметките, които оплучават столичани. Това каза омбудсмана на България Мая Манолова пред bTV. "Трета година с експертите повтаряме за формулата за прословутата сградна инсталация. Беше създадена работна група, която приключи през октомври 2018 и едва преди дни бяха обявени промените в топлоснабдяването", каза Манолова. Промените включвали отмяната на форумлата за сградната инсталация. "Тя е неадекватна на това, което плащат столичани", заяви Манолова. "Столична Топлофикация очевидно не се притеснява от проблемите на столичани. През 2014 г. загубата на дружеството е била 202 млн. лв., а сега е близо 500 млн. лв. Огромният проблем е в лошото управление и липса на контрол на СОС, както и липсата на доверие на хората. А те не си плащат сметките, защото не вярват, че реално са употребили количеството топлинна енергия. Има коефиценти, които нямат обяснение, както и сложни формули", коментира Манолова.

comment 0
visibility 704
УНСС сграда

Запор на сметките притеснява УНСС

УНСС излезе с призив към правителството за осигуряване на средства за нов учебен корпус. От учебното заведение се притесняват, че без помощ от държавата ще бъдат неплатежоспособни. В специално отворено писмо до медиите те посочват , че през 2016 г. е започнало изграждането на новият корпус. Според договорът, който е с 30 месечен срок, строителството трябва да приключи на 7 юни тази година. Той е направен след спечелване на европейско финансиране за 4.5 млн. лв. по Оперативна програма "Региони в растеж". Имало е потвърден ангажимент за 7.5 млн. лв. съфинансиране от страна на Министерството на финансите чрез Министерството на образованието и науката – по 2.5 млн. лв. за всяка от трите години 2017, 2018 и 2019 г. Поради обещаното, но не получено финансиране от държавата, проектът е спрян през 2018 г. Като още от 2017 г., ръководството сигнализира за забавяне на плащането, като отговор така и не се получава. В момента има сериозен риск сметките на университета да бъдат запорирани, което пък ще доведе до спиране на изплащането на стипендиите и помощите на студентите и докторантите, на заплатите на преподавателите и служителите. Според ВУЗ-а ако финансирането не бъде осигурено в кратки срокове, за да се завърши проекта, ще бъдат загубени 4.5 млн. лв. европейска безвъзмездна помощ, която държавата ще трябва да връща с лихвите.

comment 0
visibility 856

Решено! Ще анулират фантастичните сметки на жителите на „Красно село“

Вече са известни резултатите от проверката на „Софийска вода“ в бл.200 в кв. „Красно село“, в който жителите получиха внушителната сметка за вода в размер на  75 000 лв. Решението на „Софийска вода“ е да анулира сумата. Във входа е монтиран нов общ водомер с дистанционно отчитане. Така ще се следят резултатите в реално време и ще се взимат своевременни мерки при драстични разлики в показанията, информират от „Софийска вода“. Експерти от дружеството са информирали жителите на бл. 200 за решението си сметките да бъдат коригирани. Те споделиха, че не са констатирани течове по инсталацията в блока, няма нерегламентирано включване към  инсталацията.

comment 0
visibility 1014

Трети месец "Софийска вода" търси причините за сметка от 75 000 лв.

75 000 лв. сметка за вода трябва да платят живеещи в бл. 200 в Хиподрума. Това са изравнителни сметки за последните 6 месеца, уточниха хората пред Нова телевизия. Проблемът с техните сметки е повече от месец, но все още не е намерено решение от концесионера "Софийска вода". Според дружеството това е прецедент, но въпреки това все още не са установени причините за тези показания на водомерите. Колекторски фирми са започнали да притесняват "длъжниците" да си погасяват сметките за вода. На едно от домакинствата в блока сметката за вода е 3400 лв. Друго семейство е с 1200 лв., след като при предишното изравнява е дължало само 25 лв. Оказва се, че сме напълнили езерото Клептуза във Велинград в продължение на 51 дни, коментира човекът със сметка над 3400 лв. Последната проверка ще направят днес от "Софийска вода" и ще проверят индивидуалните водомери и вътрешната инсталация. Представител на концесионера, който отговаря за управление на мрежата твърди, че досега не са имали такъв случай и може да се касае за някакъв производствен дефект на общия водомер. От "Софийска вода" обещават, че колекторските фирми няма да притесняват хората, докато окончателно не се открият причините за натрупаните количества вода за 75 000 лв. Последната проверка от страна на концесионера е била през юли и така трети месец все още не са открити причините.