Тема: винетки

comment 0
visibility 14050
изключване от винетки

Окончателно: Ето за кои участъци около София няма да искат винетки

За 115 км пътни участъци около София, включително Софийския околовръстен път и Северната скоростна тангента, няма да се дължи винетна такса. Винетка няма да е необходима и за 40 км около Варна, в това число пътят до пътния възел за летището на автомагистрала „Хемус“. Това предвиждат приетите днес от Министерския съвет промени в Списъка на републиканските пътища, за които се събира такса за ползване на пътната инфраструктура - винетна такса   В участъците около София попадат още отсечките София - Владая, София - Долни Богров - Горни Богров - Елешница, София - с. Пролеша, пътят от Софийския околовръстен път до Нови Искър. Винетка няма да е необходима за пътя София - Волуяк, Кокаляне - Долни Пасарел, Софийски околовръстен път - Панчарево, за двата третокласни пътя София - Банкя, както и за отсечката от Софийския околовръстен път в района на кв. Суходол до автомагистрала „Струма“ при пътния възел за Мало Бучино.   В отсечките около Варна, за които няма да е необходима винетка, попадат: участък от АМ „Хемус“ до пътен възел „Летище“; участък от пътя Варна - Русе до отбивката за пречиствателната станция Варна; два участъка от пътя Бургас - Варна - Дуранкулак между обръщана след отбивката за пречиствателна станция „Златни пясъци“, к.к. Златни пясъци, к.к. Св. Св. Константин и Елена и Варна и между кв. „Аспарухово“ и разклона за местността „Кантара“; участък от третокласния път Оброчище - Кичево от Варна до разклона за CO „Добрева чешма“; участък от третокласния път Девня - Варна от Варна до с. Казашко; и участък от третокласния път Провадия - Дългопол от Варна до с. Константиново.  

comment 0
visibility 958
изключване от винетки

Николай Нанков:Ще бъдат изключени от винетки спорните отсечки в Столична община

Официално ще бъдат изключени от днес от винетки спорните отсечки в Столична община. Това съобщи пред камерите на bTV зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.   Той уточни, че протестите са били инициирани от хора, които са целели дестабилизация на системата.„Няма нито един глобен от тези конфликтни зони, не само в София, но и в другите населени места. 174 от 265 общини в България са заявили в Агенция пътна инфраструктура знакът за винетка да бъде поставен извън урбанизирани територии. Някой трябва да поддържа пътя, да не останем само накрая с автомобила вкъщи. Разходът за винетка е най-ниският разход за придвижване от точка А до точка Б – 0,26 ст. на ден“, коментира Нанков.   Той уточни, че всеки ден правителството разговаря с превозвачите за тол системата. Нанков беше категоричен, че тя няма да бъде отлагана – ще тръгне на 1 март с функционалностите, които се предлагат към момента.  

comment 0
visibility 594
Елен Герджиков

Елен Герджиков: До дни ще има споразумение за пътищата с винетки

До дни споразумението за изкарване на крайградските столични райони от винетната система ще бъде внесено за одобрение в СОС.  Жителите на тези райони със сигурност  няма да плащат винетни такси. Това коментира Елен Герджиков, председател на столичния общински съвет в интервю пред БНТ. За линиите, които са част от Столичния автотранспорт - в момента се водят разговори в НС за промени в закона, така че автобусите да бъдат освободени от ТОЛ такси за крайградските линии. Ако това не стане, тогава ще бъдат изготвени съответните разчети, за да се поемат разходите. Със сигурност, няма да има промяна в цената на билета за градски транспорт. По въпроса за обновяването на Борисовата градина Герджиков споделя, че в момента в СОС е постъпило искане за одобрение  кандидатстването за европейско финансиране за реновиране на историческата част на парка. Цялостното състояние на парка не е добро. Предвиденият ремонт има една цел – възстановяване на добрия вид на този паметник на градинското изкуство.

Реклама
comment 0
visibility 637
Калоян Паргов

Калоян Паргов: След 2 години трябва да има решение за винетки и ТОЛ система в София

Справедливият протест на всички живеещи отвъд околовръстната дъга на София няма как да не бъде подкрепен, особено след изказванията преди година и половина, че нищо няма да се плаща. Това заяви общинският съветник и председател на групата на БСП в СОС Калоян Паргов. Пред журналисти той припомни, че сагата в ТОЛ системата продължава вече близо 2 години. "Не знам някой като глашатай ли ще обявява, дали има или няма винетки, но всички живеещи на територията на Столична община, без значение дали са в Кътина или в центъра, имат еднакви права. Защото всички плащат данъци и такси и живеят в тази административна единица наречена Столична община. Трябва да има справедливо и еднакво отношение към всички с достъпа до удобен транспорт и с право на детска гардина и т. н. Няма как да разделямае гражданите на различни категории", коментира Паргов. Той обясни, че за градския транспорт тепърва ще се правят разчети, ако това се случи. В края на годината вдигнахме два данъка - данък МПС и данък за придобиване на имущество и се очаква да се съберат близо 38 млн. лв. повече. В рамките на бюджета има достатъчмно средства, за да не прехвърляме тази тежест върху софиянци, коментира Колоян Паргов. Той заяви, че спорът между АПИ и Столична община не е от вчера и всичко ще излезе около 5 млн. за поддръжка на пътищата. "Аз лично съм се ангажирал с Панчарево и Нови Искър. Поставял съм не един път въпроса пред АПИ и Столична община. В рамките на няколко месеца си прехвърлят отговорността и си представям, ако обикновенни граждани зададт този въпрос какво ще се случи с отношението към тях. В Столична община в бюджета трябва да се включат тези пътища. Това са линии на масовия градски транспорт. Смятам че цяла София трябва да се разглежда единно и хомогенно. По тази логика преди години правителството отпусна 20 млн. лв. да се ремонтира Цариградско шосе. Това значи ли, че Цариградско трябва да е с винетки, защото правителството дава пари или Самоковско шосе, което се използва като артерия в рамките на София,или този, който отива към София област през Кубратово и Курило и който се ползва от всички софиянци и най-вече на жителите от Нови Искър. Разбирам, че някой си прави тънки сметки. Към мен има петиции и искания да се спре това безумие", каза общинският съветник.            

comment 0
visibility 606
Зафир Зарков

Зафир Зарков: Няма да се вдига цената на билетите в градския транспорт, няма връзка с ТОЛ ...

Цената на билетите в градския транспорт в София няма да се вдига. Те нямат отношение към водените разговори  на Столична община и АПИ за изключването от ТОЛ системата на междуселищни пътища на територията на Столична община. Това увериха днес кметът на София Йорданка Фандъкова и общинският съветник Зафир Зарков, който е зам.-председател на комисията по транспорт в СОС. В момента Столична община получава около 400 000 лв. затова, че поддържа Южната дъга. Сега обаче тя ще трябва да плаща около 200 000 лв. като кампенсаторна такса за всички, които пол-ват пътища от републиканската мрежа и са включени в ТОЛ системата. По данни от ЦГМ 18 000 км дневно навъртата автобусите от крайградските линии на градския транспорт в София по пътната мрежа на АПИ. По всички линии, които са ТОЛ-увани и автобусите правят около 12 000 км дневно в празник и предпразник, съобщи Зарков. "На базата на тези разчети, с оглед на парка на автобусния транспорт, който е от по-висока категория - евро 6 и се заплаща най-малко като стойност, по осреднени показатиле това на практика означава малко над 200 000 лв. на година. Това няма да се отрази на цената на билетите в градския транспорт, коментира зам.-председатателят на транспортна комисия. Общо автобусните крайградски линии в Столична община са 52. "Все пак трябва да си даваме сметка, че бюджета на София за транспорт е 309 млн. лв. в икономическата рамка, която приехме на предходното заседание на СОС.Това това е сума, която трябва да бъде отделена допълнително през превозвачите от една страна и от друга трябва да има и финансов ресурс, защото тези пътища трябва да бъдат поддържани в добро експлоатационно състояние. Още повече, че имаме тежките автомобили, които оказват най-сериозно влияние върху пътната настилка. До момента 400 000 лв. плаща АПИ на Столична община за поддържане на пътища около 100 км. А 500 000 лв. ще трябва да заплаща общината на АПИ за тези пътща, които ще бъдат освободени от винетна такса", обясни Зафир Зарков. "В разговорите, които водим с АПИ ние трябва да защитим интереса на Столична община и ние държим за заплащаме това обективно, което е допълнение по разходите за това, че гражданите не плащат винетки. Това е въпрос на този дебат, които водим вече от няколко месеца и силно се надявам че резултатът ще бъде добър", допълни той. Зам.-председателят на транспортна комисия на СОС коментира, че проблемната отсечка - Самоковско шосе е част от политиката на АПИ с изграждането на тази ТОЛ система, чията цел е да се генерират необходимите средства, за да няма такива пътища като Самоковско шосе. 

comment 0
visibility 755
обяснение

Шефът на АПИ обясни защо се е стигнало до напрежението около винетките

Председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски изложи пред bTV своята гледна точка защо и най-вече по чия вина се е стигнало до напрежението около винеткитe.     "Не правя номера на премиера. Опитвам се да изпълнявам задълженията си по тол системата. Процесът не е толкова елементарен. Още миналата година отправихме искане до всички общини в държавата да уточнят своите граници за тол системата. 151 км са спорните участъци. Вчера Столична община депозира искането за изваждането на тези участъци, в които не се иска винетна такса. Освен самият обхват на участъците, трябваше да се направи и анализ на разходите, които трябва да компенсираме заедно със СО", изложи своята гледна точка шефът на АПИ.   "Камерите имат различен режим на действие – винетка, тол или комбинирано. Има и такива само за мониторинг на движението. Няма глобени шофьори от участъци край София. Имам информация от националното тол управление, че тези участъци, обект на преговори, нямат нито един генериран фиш от 17 февруари досега", разкри още Терзийски.    Той вчера е провел разговор с кметовете на коментираните населени места - Бистрица, Панчарево, Банкя и др. Уверил ги е , че няма да има винетна такса.    "Да, има напрежение, а премиерът е в правото си да даде оценка. Не смятам, че имам вина за това, че една година не се е постигнало споразумение. След забележката на Борисов, почувствах, че има грешки в работата ми. На близките ми също не им стана приятно, но това са рисковете на управлението. Не се чувствам като глашатай, а като човек, който се опитва да накара една система да заработи в режим на дефицит от време и хора", каза още той.   "АПИ премахва райони от винетни такси, но общините ще си плащат за поддържане на пътната инфраструктура. Поддържането струва пари, а АПИ харчи приходите си за ремонт на пътищата. Годишната винетка от 97 лв. струва на един шофьор дневно  23 стотинки. Балансът от ниски приходи и поддръжка на пътищата е труден. Автобусите от градския транспорт ще плащат за винетки, които засягат районите извън населените места", поясни Георги Терзийски.    

comment 0
visibility 17038
винетки

Ето пътищата на територията на Столична община, за които няма да се искат винетки до София

За всички населени места на територията на Столична община се осигурява път, по който се пътува до София без винетка. Списъкът с тези пътища, който изготвихме, многократно е обсъждан с ръководството на агенция „Пътна инфраструктура“. Това е и позицията, която защитаваме от началото на обсъжданията на тол-системата.Това съобщи в социалната мрежа кметът на София Йорданка Фандъкова.    Тя допълни, че Столична община има готовност да участва в поддръжката на тези пътища, които са част от републиканската пътна мрежа. "Това е ангажимент, който сме поели в разговорите си с АПИ в последните месеци и имаме тяхното уверение, че до окончателното решение на казуса, санкции на столичани няма да бъдат налагани", допълни кметът на София.   Това е списъкът на пътищата, по които се осигурява на всички населени места от Столична община пътуване до София без винетка:    Път № 181 в участъка от София до с. Железница/Плана  Път №82 в участъка от София до Панчарево и с. Кокаляне и от Кокаляне до Долни Пасарел  Софийски Околовръстен път  Северна Скоростна тангента  Участък от път № 8 -Е80 в участъка от бул. „Сливница" до пътен възел "Божурище"  Участък от път № 189 между СОП и гр. Банкя - разклона от Суходолски път  Участък от път №1 - Е79 между "Черния Кос" и ул. „Войнишко въстание" с. Владая  Участък от път №1 - Е79 между СОП и с. Желява  Участъка от път (III - 802 ) между бул. „Европа“ и гр. Банкя  Участъка от ул. „Малобучески път“ между кв. „Суходол“ и с. Мало Бучино  Републикански път II-81 - от СОП до с. Волуяк.    

comment 0
visibility 55590
ТОЛ такси, винетки по пътища в Столична община

70 лв. глоба без винетки по София -Панчарево, София - Банкя и Северна тангента

Засилени проверки започнаха заедно със старта на ТОЛ системата. София не прави изключение, тъй като все още не е отпаднала винетката за пътищата в Столична община. Спорните трасета са София - Панчарево, София - Банкя и Северната скоростна тангента. През есента от Московска 33 заявиха, че ще се договорят с АПИ пътищата на територията на Столична община да се без винетки и без ТОЛ такси, тъй като има доста селища. "Ще намерим възможния механизъм и да компенсираме АПИ, ще участваме в поддържането на тези пътища", заяви общинският съветник зафир Зарков, който е зам.-председател на Постоянната комисия по транспорт и туризъм в СОС. Ако не се стигне до споразумение, хипотетично, тогава много от автобусите от Столичния градски транспорт, чиито маршрути са по трасета към Банкя, Панчарево и селата покрай Северната скоростна тангента от район Нови Искър, например, ще трябва да са с винетки. Другият вариант е от ТОЛ системата да бъдат отписани регистрационните номера на колите. 300 лв. или 70 лв. - компесаторна, е глобата без винетка или платена тол такса. Ако се плати на място и веднага глобата е 70 лв., като може и с карта. Ако не платите веднага се издава акт и санкцията трябва да се внесе до 14 дни. След този срок глобата вече е 300 лв. В цялата страна има 295 стационарни пункта (рамки), които следят за тол такси и винетки, и 105 мобилни екипи, които спират автомобилите. "Засега трябва винетка за София - Банкя, София - Панчарево и Северната скоростна тангента, защото този проблем не е са само в София, такива има и с други общини. Водят се разговори и в момента, в който има договорка ще се оповести, засега няма", каза Георги Балабанов от "Национално ТОЛ управление" пред bTV. Тази сутрн мобилен екип имаше на входа на столицата на Цариградско шосе. Засега няма, но скоро всеки ще може да провери онлайн дали има издаден електронен фиш и дали е платена глобата. Ако автомобилът не е спиран, а е засечен от стационарните пунктове електронният фиш се издава в края на деня.

comment 0
visibility 473
Затруднения при купуването на винетки

И в столицата ще е затруднено купуването на винетки

В София и в цялата страна в сряда, 27 ноември т. г. ще бъд затруднено купуването на винетки, съобщават от АПИ. Проблематично ще е между 16 ч. и 19 ч., защото тогава са планирани дейности по внедряване на актуализации на електронната система за събиране на пътни такси. От АПИ предупреждават, че са възможни частични забавяния и прекъсвания и ще затруднят продажбите на електронни винетки. Шофьорите да планират пътуването си, за да избегнат риска от проблеми с покупката на е-винетка. Най-добре ще е предварително да си купят винетки, съветват от АПИ.

comment 0
visibility 559
Винетки

Временно няма да се продават електронни винетки

Поради планирана актуализация на системата за винетки тя няма да работи днес от 17 до 19 часа. Препоръчва се всички планирали пътуване тази вечер да закупят винетка преди 17 часа, за да избегнат глоби, съобщават от АПИ. В столицата винетки няма да може да се купят никъде. Като се очаква системата да заработи след 19 часа за всички обекти за продажба.

comment 0
visibility 406

Предстои въвеждане на уикенд винетка

Предстои въвеждане на уикенд винетка с времетраене от 12:00 часа в петък до 23:59 часа в неделя. Това предлагат от Министерство на регионалното развитие и благоустройство. До края на юли Световната банка ще даде първоначални предложения за цена на новата винетка, както и за цена на тол таксите. Уикенд винетката трябва да бъде по-евтина от седмичната винетка, която в момента струва 15 лв. Целта е да бъдат облекчени хората, които няколко пъти в годината ползват личните си автомобили за почивка през уикендите. Днес ГЕРБ внесоха в парламента предложения за нови промени в Закона за пътищата. Те целят бързото въвеждане на тол системата. Едно от предложенията е глобата за пътуващите без винетки по пътищата да важи като 24-часов стикер. Той ще дава право на нарушителя да довърши пътуването си. Електронната винетка ще влезе в сила от януари 2019 година. Предложенията предвиждат електронните винетки да са с валидност една година, три месеца, месец, седмица и уикенд, като те ще могат да се валидират и след датата на закупуване.